Vannak autók, amik önmagukban nem hozzák lázba az embereket, de amikor komoly eredményeket érnek el vele a motorsportban, akkor hirtelen megnő a vásárlási kedv. A Volvo 850 R kombi is ide tartozik szerintem, hiszen elsőre nem okoz traumát a megjelenése. A bizsergés akkor kezdődik, amikor megtudjuk, hogy milyen motor hajtja és aki kicsit tovább kutakodik, megtudja, hogy bizony ezek a modellek a BTCC futamokon indultak és elég jó eredményeket értek el. Na mármost kiaz, aki ne szeretne egy olyan családi autót, ami szorosan köthető az autóversenyekhez? (Átlag felhasználókról beszélek, nem Volvo fanokról.) 
 
Jacob King még egy 850 Turbo-n tanult meg vezetni, így számára a Volvo mindig is ott maradt a kedvencek között. Ráadásul Jacob szeret kilógni a sorból és a találkozókon mindig egyedüli Volvo tulajként vett részt. Ezek mellett az is sokat számított, hogy rengeteg lehetőség van ezekben az autókban. Jacob számára egy nagy álomautó létezett, a 850 R, ezért kimondottan ilyet keresett, Polar White színben. Mikor végre ráakadt a megfelelő darabra, nem is gondolkodott sokat, egyből megvette. Az autó egyébként napi használatra kellett, de azért mindenképp meg akarta emberünk piszkálni, de nem akart túlzásba esni. "Clean and Simple!" ahogy Jacob fogalmaz. 
 
A dolog akkor pörgött fel, amikor 4 hónap használat után, kellett bele egy új motor. Miután beépítették az új szívet, felkerült néhány, nem teljesen gyári alkatrész is. IPD leömlő, légszűrő, Snabb/Forge lefújószelep, do88 alu intercooler és hűtő, 550-es Bosch injektorok, Walbro 255-ös benzinpumpa, ARD motorvezérlő, MSD gyújtás és Mitsubishi TD04HL turbó. 
 
A karosszéria Volvo Composites toldattal, E-jeles fényszórókkal, irányjelzőkkel, V70R hátsó lámpákkal és IPD hűtőráccsal gazdagodott. A gyári futóművet BC Racing állítható szett váltotta, bekerültek IPD stabilizátorok, Kaphlenke Racing és Powerflex szilentek. Az 5x108-as osztókörhöz nem volt egyszerű megtalálni a tökéletes felnit, arról nem is beszélve, hogy nem lehet ám akármilyen széles görgőket a kocsi alá tenni, de szerencsére Jacob rábukkant egy Volk Racing TE37 szettre, ami 7,5x17-es méretével, tökéletesen illik az autó alá. Ezekre 215/40-es Bridgestone RE71 gumikat húztak, a felnik mögött pedig elöl, Porsche 986, 4 dugattyús Brembo nyergeket, míg hátul S60 R, 4 dugattyús nyergeket találunk, kétrészes Girodisc S60 R tárcsákkal, Hawk Performance betétekkel és a jobb fékerőért IPD fém fékcsövek felelnek. 
Az utastárben nem történtek nagy változások. A kormányt a Viva Performance újította fel és egy IPD turbónyomásmérő is helyet kapott. 
 
Tényleg nem megadurva tuning, de azért még így is szép listát sikerült összehozni, arról nem is beszélve, hogy ez a kocsi napi szinten van használva és biztosak lehetünk benne, hogy tud meglepetást okozni lámpánál. Még több képet IDE KATTINTVA találtok! 





 

 

Forrás: Front Street