Sziasztok!
Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.
jaja,szal én ezekbe nem hiszek annyira...álljunk padra,írjunk rá egy progit,mérjük le és ha kell finomítsunk rajta......nem olcsó de ez a legmegbízhatóbb megoldás
En is ajanlom a Szabolcsot. Barmikor vissza lehet menni hozza hangolni meg az auton es persze ezert mar nem kell fizetni.Szerintem ez nem sok helyen van igy
Elmondom hogy megy mert Opelos barátomnak is így akarták megoldani ami végül ECU cseréhetz vezetett.....srác kiolvasta a gyári progit,elküldte németbe Hansnak hogy alakítson rajta....hans visszaküldte,srác felírta és kinyírta a komputertmindezt nem kevés pénzért,mondjak beszopte mert a cserét értelemszerűen ő állta....
Persze,igencsak jól hangzik ha azt mondják akár 70-80 lóerőt rátekernek a gépre
Haverom volt kinn 1.8T talin ahol volt mérés is és bizony néhány ember keserő szájízzel tért haza mikor kiderült hogy közel sem tud annyit a kocsija mint amennyit mondtak a chipes bácsikezt hívják szopónak
ígyvan, az egyedi jobb, nem az ilyen tömeg termelt csiptuningok. Nincs kizárva, hogy ezek az értékek csak marketing fogások... A teljesítmény mérés, csip előtt és után az nem hazudik
A sablonos progival az a baj hogy vagy jó lesz a Te kocsidon vagy nem.Sztem érdemesebb "egyedileg" megcsináltatni mert nyilvánvaló hogy nincs két egyforma motor még egy szérián belül sem,de ezt a gyárak is így adják meg(kb 10% tűréssel) Nem vagyok szakértő de ha azt veszem alapul hogy feltöltős motornál egy normális chip ha semmi máshoz nem nyúlsz max 20%-ot hozhat,akkor olyan 170-ig fel lehet tornázniMég egyszer mondom,ez csak magánvélemény illetve amiket én láttam chipes méréseket általában ennyit hoztak.....
Pont ez az én dilemmám is... De ha az jól gondolom, hogy maga a chiptuning (megléte) nem feltétlenül rontja (nagyon) a kocsi élettartamát, feltéve, hogy nem megyek vele úgy mint egy állat (azaz nem használom ki mindig a többlet teljesítményt), csak pl. egy-egy előzésnél + néha napján meghajtom a kicsikét.
Aha, köszi, pont ilyen válaszokra van szükségem. Ha jól értem az OCT-sek honlapját, ők feltesznek egy előre kioptimalizál programot és slussz, ezzel szemben amit Te említesz, az teljesen az én kocsim alapján van elkészítve... Ez mindenképpen jobban hangzik. Egy sima, pl. mondjuk velük végeztetett chiptuning esetén mennyi az elvárható szám a padra állás-program utána állítás ciklusban (ami nyilván nem átverés nekem - illetve nem többletmunka a cégnek)?
van egy ismerősöm aki foglalkozik csippeléssel, nála jártam, kérdeztem az OCTről, hogy mennyit ér így meg úgy. Mondta nekem, valaki vitt hozzájuk egy kocsit amit elvileg nem is tudnak csippelni, arra raktak egy gázpedál elektronikát "csippelés" néven aztán szia