Chiptuning

Témakör: Tuning
aktuális téma
Chiptuning

Sziasztok! Mivel konkrétan nem találtam ezzel kapcsolatos topicot, úgy gondoltam, megér egy misét ennek a fajta teljesítménynövelésnek a tisztázása is. okan esküsznek rá, de vajon tényleg annyira jó...? Kinek milyen céggel milyen tapasztalata volt? Stb.

Több megjelenítése
Kevesebb megjelenítése
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Roland__
#1763
2010. november 26. 10:50
a motorvezerlo elektronika igazabol nem is tuning....

a motortombot tuningolod es utana a megvaltozott korulmenyek, jellemzok miatt kell hozzairni a programot
pomicsabi
#1762
2010. november 26. 10:50
én akinél voltam, csiptuningos manus, az azt mondta hogy tanulnak ezek a "hibrid" computerek.
Nekem is úgy van, hogy ha leveszem a sarut elfelejti az ablak felhúzást. 2-3* megnyomom és húzza fel-le teljesen. Szal sanszos, hogy tanult vmi újat
Totya_Opel
#1761
2010. november 26. 10:47
Tudom, hülye kérdés volt
Nem értem én sem (ezért írtam be ide, hátha tud valaki valami okosat mondani)...
Eleinte fura volt, hogy 0-90 között javult az autó, kb 90-130 között kicsit sz*rabb lett (de összességében picit javult). 140 fölött meg áááá . Most meg egyenletesen húz, minden ok az autóval.

Felraktam az oldalamra a videót.
Roland__
#1760
2010. november 26. 10:45
adott ket mondat:
1: a gyari program tuldusitott a hoszu elettartam vegett
2: a gyari program nem optimalis a maximum teljesitmeny elerese vegett
Mind2 mondat ugyanazt jelenti, de a masodikkal penzt lehet keresni (chiptuning)

5-95% az az 5%, azon autok, ahol a gyari chippet valoban lehet irni. "irni" = normalisan beprogramozni!!! sok auto ecujat lehet irni, de ha nem tudod,h mit irsz (vakon), akkor annak van ertelme?
tonyiwwrc
#1759
2010. november 26. 10:37
Hát ez elég érdekes ténylegnem hinném hogy "tanul",valami más hiba volt ami ezek szerint meg is szűnt
Totya_Opel
#1757
2010. november 26. 10:28
Lenne egy majdnem ide vágó kérdésem:
Van egy Astra 1.8-as benzines autóm.
Került bele 1 hónapja dbilas szívócső (+van benne dbilas vezérműtengely). Amikor bekerült a cső, akkor esett a dinamikám egy kicsit 80-150 között (felette még jobban) . 2-3 hét után elkezdtem néha huzatni max 5500-6000 ford környékére heti 2-3 perc erejéig. Most leteszteltem a gyorsulást 65-150km/h között. És megjavult az autó. Húz rendesen, gyorsulásom nőtt, gázreakció jobb lett.
Ezzel kapcsolatban a kérdés: Most akkor "tanul" a computer? Mert nem értem ezt a javulást .
Panther22
#1755
2010. november 25. 13:15
Jaja... És azzal még nem is nyúlt bele a motorba durván... Bár, ha én nekiállnék, biztos, hoyg az első lenne, hogy egy 10-15 éves motort megcsapágyaztatnék. főleg ha már van benne 200e körül. Meg az olajpumpát kicseréltetném.
Blindmouse
#1754
2010. november 25. 13:12
Pedig sokkal többet nyernének, egy megfelelően megcsinált, és portolt hengerfejjel...
Panther22
#1753
2010. november 25. 13:09
Ja és persze semmi tengely, meg portolás, meg szeleprugó, pedig ez a minimum és mer' kibírja az a moci, mer' bontatlan. Ír rá a lacika otthon 1 csipet, aztán hüdemegy. Nevetséges, mait sokan itt a tuning alatt értenek....
Panther22
#1752
2010. november 25. 13:07
A motortuning olyan, mint a baszás. Lehet félig csinálni, csak semmi értelme... Szóval, szarintem, ha valaki nekiáll tuningolni és azt akarja, hogy jó is legyen, építtessen 1 motort. Én ezért nem visíttatom szét szegény gyári 160 lovamat. A kedvencem, mikor "szívó tuning" gyanánt a gyári motorra 150-200-ért vesznek Cai-t, szívósort, leömlőt, rendszert stb.. és gyilkolják szegény gyári mocit 402-n. Ennek mi értelme?
Blindmouse
#1751
2010. november 25. 13:06
ja, a gázgyorsító meg pláne vicc :D
Panther22
#1750
2010. november 25. 13:04
Gázgyorsító, direktszűrő stb...
Panther22
#1749
2010. november 25. 13:03
Egy chiptuning nem feltétlenül a motor tejesítményének a maximalizálása. Ahogy a feletted levő írásban is van, a gyári progi 1 sablonprogi. Ehhez képest lehet a motorhoz hangolni a programot, tesrte szabni. Vannak ehhez direkt legyártott ECU-k, amivel minél részletesebben be lehet lőni mindent.
Szóval bocs, hogy beleugattam.
Blindmouse
#1748
2010. november 25. 13:01
Hidd el, abból a marketing a 90%

ha igaz lenne amit bármilyen tuningcucc honlapján írnak magyarországon, akkor egy kipuff, egy légszűrő, és egy csipcsiriptyúning +100 lóerőt jelentene :)
grrrob
#1747
2010. november 25. 12:46
Köszi a gyors választ, azért nagyon kíváncsi lennék Roland__ véleményére is (mint aki inspiralta az előző post-ban írt zavart).
pomicsabi
#1746
2010. november 25. 09:24
részben igaz is lehet. A gyár, nem foglalkozik minden egyes motor külön beprogramozásával, minden autóra (ugyanaz a felszereltség és motor) ugyanazt a programot töltik fel. Ezért van az, hogy bizonyos keretek között lehet még optimalizálni a motort.
Egy csiptuning nem barmolja szét a motort, feltéve ha normálisan közlekedik vele az ember. A gyári motort is ki tudod pörgetni minden váltásnál 6000-7000 környékére, úgy meg már lehet nem 300e km-t mész el, csak 140e-t
Szóval az élettartam inkább függ a vezetési szokástól, mint egy JÓ chiptuningtól!
grrrob
#1745
2010. november 25. 09:14
Hello megint,

nagyon érdekes az amit Roland__ írt. Mert ez a vélemény totálisan szembemegy azzal, amit olvasni lehet a chiptuning-ról (általában az ezzel foglalkozó cégek honlapján, ami a haszonszerzés miatt torzithat). Ugyanis ezeken az oldalakon általában az a mondás, hogy a gyártok által behangolt programok eléggé mérsékeltek/visszafogottak ahhoz, hogy lehessen kicsivel többet kihozni a gyári gépből a megfelelő vezérélési paraméterek finomhangolásával, úgy hogy az élettartam ne vagy ne érzékelhetően csökkenjen. És ennek pedig az az oka, hogy a gyátók pesszimisták, nem szeretnének garanciális javításokba bocsátkozni stb... (ezért a visszafogott gyári program). Emiatt van az, hogy teljesítményt nyer az ember amellett, hogy jobb fogyasztást ér el. Akkor ez most tényleg nincs így és marketing rizsa az egész chiptuning?!? Vagy csak tényleg nagyon kevés esetben van így (említett 5-95%-os felosztás)? Ha ez az eset áll fenn, akkor mitől függ az, hogy az ember az 5 vagy a 95 %-ba tartozik? Kocsi márka/típus, tuning szakértelem, esetleg mindkettő?

Bocsi, hogy ennyit foglalkozok ezzel, de tényleg szeretnék összerakni a fejemben egy tiszta(tisztább) képet erről.
Roland__
#1744
2010. november 24. 11:46
en is csak benzinesekre ertettem, amit...dieselekkel nem foglalkozom...pfuj :) viszont amelyik kormol az szarul van megirva (vagy a motor rossz)

de most mennem kell, mert megjott a mai auto, amit be kell programoznom :) udv
Ha Te is hozzá szeretnél szólni, jelentkezz be!
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Összesen 2023 találat 102 oldalon