és ti mivel kapcsoljátok a szelepeket? én azon gondolkodok, hogy valami vezeték-nélküli távirányítás legyen, csak azt nem tudom honnan tudnék szerezni..
Hú azt el is felejtettem. Csak láttam, néhol hogy külön-külön mennek az ágak előre-hátra, ott mindegyik ágon van vízleválasztó. Az ajánlott vagy elég egy ágon mennie?
Na végre összehoztam egy tengelyenként emelős verziót. A szelepek 2/2-ek ,a cső méret meg 8/6 mindenhol csak a dupla mutatósnál 6/4-es elég szerintem. Az emelő szelep után minden kerékhez fojtó-visszacsapó szelepet gondoltam a süllyesztő után meg egy-egy fojtó-hangtompító szelepet. Igaz egy kicsit tartok tőle, hogy mi van, ha nem egyformán tölti meg a 2 oldalt tengelyenként... Mit szóltok hozzá?
Én pedig lehet átépítem 8/6-osra. Direkt így akartam, hogy ne legyen túl gyors, pattogós az emelés. Viszont így pedig a leeresztés kicsit lassabb, mint szeretném. Kicserélem 8/6-ra a csövezést, az emelő szelepek elég meg rakok egy fojtószelepet, így tervezem megoldani.
Nah, azon gondolkodom én is, mert most 10x8-as van a rugókhoz és sztem kicsit sok. Arról nem is szólva, hogy merev, sokkal kevésbé hajlítható mint a 6x4-esek amik meg az órákhoz mennek. Köszi, várom akkor mi az eredmény Ha nincs nagy eltérés akkor tutira átépítem.
Közben rájöttem, hogy ha szabad az átjárás nem is nagyon lehet külön mérni 6-os az mit jelent, a külső vagy belső átmérőt? 8x6-os vagy 6x4-es? Ha utazóra állítod, tudnál mérni egy kerekenkénti magasságot vízszintes terepen? Mindegy most, hogy talajtól a sárvédő ív perem alsó részéig, vagy ahogy szokás a felni alsó peremétől ugyanúgy a sárvédő ív aljáig, csakhogy tengelyenként mekkora az eltérés magasságban.
Szerintem nem számottevő az a levegőmennyiség, ami átjut, ha átjut egyáltalán. Csak annyira dől meg kanyarban, mint amennyire a rendes rugós futóművel dőlt. A csövezésem 6-os még, ha ez beleszól valamennyire a dolgokba, de nem hiszem. Tavasszal kipróbálom 8-assal és beszámolok a eredményről. Egy órám van tengelyenként, nem tudok ilyen adatokkal szolgálni.
Kanyarban sem dől meg jobban? Most kicsit fizikus oldalról közelítve, a külső ívre nehezedik ügye nagyobb terhelés olyankor ami miatt azt hihetnénk, hogy a szabad átjárás miatt jobban átpaszírozza a levegőt a külső íven lévőből a belső íven lévőbe, pedig pont az ellenkezőjét kellene ha már a kanyar jobb bevételét vesszük figyelembe. A motoros sem kifele dől kanyarban hanem befele elven. Vagy nem számottevő a mennyiség ami ilyenkor át is jut? Érdekes lenne figyelni, hogy 2 körös, visszacsapó nélkül, 4 külön órával, hogy hogy alakulnak az értékek. Ilyen adatok nincsenek Neked véletlenül?