Sziasztok!
Ide ebbe a topicba a LED-ezéssel kapcsolatos tapasztalatokat, észrevételeket és kérdéseket írhatjátok!
Nem csak a műszerfalra korlátozva hanem az egész autóra nézve!
LED árak, típusok, kötési variációk, ki mit hogy oldott meg!
Próbaképp indítom a fórumot, mert nem igen van ezzel kapcsolatos topic, és egyre népszerűbb az autózásban is a LED, de nem csak a színek miatt hanem, mert ha jól kötik akkor egy örökké valóság az izzóhoz képest!
Hali, hát ami számomra feltűnt az az hogy csak 2db vezeték van márpedig tuti stabinál 3-nak illik lenni mivel szükséges a test is. Nálam az épített stabiknál 35v-ig és 12A-ig bírja van bemeneti láb 14.4v-ra majd a kimeneti amin a stabil 11.97-12.04v megy ki és a test. a villamos rendszerben levő szikra tüskék ellen viszont ez nem véd, arra egyenirányító diódát kell berakni ami nem engedi a szikrát a vezetéken átmenni, nálam is így van megoldva. Az utólagos tuning lámpáknál ahol a ledes karika még csak helyzetjelző funkciót tölt be 1db precíziós ellenállás van és 1db dióda. Egy ilyen eszközben én nem nagyon bízom meg, azért sem mert a stabi tranzisztornak van hűtőfelülete mivel a nagyobb feszültségből kell stabil kicsit csinálnia, persze ez attól is függ mit kötsz rá, mennyire melegedne.
Nem tudja valaki megmondani, hogy a CAN Bus rendszer konkrétan hány wattot figyel a helyzetjelzőknél? Biztos hogy nem mind at 5W-ot, de jó lenne tudni kb mennyit.
Túlfesz védelem Erről mi a véleményetek? Vettem egyet ismerősömtől, ő azt mondta, hogy már sokat rendeltek tőle és dícsérik. Sok embernek kiégtek a led-es izzói, led-es angel karikái, de mióta ez bent van, azóta megszűnt ez a probléma. Remélem nekem is segít.
Nos igen, alig láthatóan szabályoz mert az izzó terheléséhez van igazítva a fényerőszabályzó nem ledhez. Vagy közbeitatsz ellenállást és talán úgy szabályoz vagy másik szabályzót raksz be ha lehetséges. Ha sima potival működik a dolog megnézed mekkora értéke van ha rajta van majd elsétálva elektronikai boltba tudsz venni megfelelőt, bár a probléma többnyire hogy a boltban kaphatóak nem nagyon stimmelnek a gyárival beépítési lábkiosztás és egyéb méretek alapján.
Igen van benne szabályzó de alig látható amit állít,ezért is fordultam ide hogy esetleg valami ellenállással vagy turpissággal tudnék e tenni azért hogy nagyobb hatása legyen az állításnak a ledekre.
Hali, kérdés előtte állítható volt a fényerő vagy sem. Nálam is 3db precíziós ellenállás gondoskodik a megfelelő feszültségről hogy ne vakítson a műszerfal. Amúgy a bizonyos típusokban lenni szokott fényerőszabályzó nem bonyolult mivel egy megfelelő értékű potit tartalmaz,azonban az izzóhoz van méretezve ha ledre cserélik a világítást más értékűre lesz szükség mivel az izzóknak nagyobb szabályzás kell.
Üdv.Kis segítséget szeretnék kérni.A műszerfalamban kicseréltem az égőt ledekre a háttér világításnál és olyan gondom lenne hogy a fényerőt nem tudom állítani.Hogy tudnám megoldani hogy állítható legyen a fényerő?
Fényerőben az 5050smd kicsi egy 4 chipes fluxledhez képest. Én 9db 4 chipes fluxledet raktam a hátsó lámpába ami 9w-nak felel meg fényerőben de bőven fedezi a gyári izzó 21w-ját de csak 2.1w fogyi van. Az 5050 smd 0.3w produkál ami viszont kevés lehet,a passat smd ledes hátsó lámpájában prizmás rendszer növeli 3x akkorára a fényerőt mint alapban, szóval valahogy így érdemes számolnod tervezésnél.
Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a hátsó lámpámat át szeretném LED ezni milyet tegyek bele 5050 ös 3chip es SMD t vagy 10mm 5chpis Ledet ? ( 3A Fiat Stilo )