attila csigajabol indulunk ki akkor a tiedben is 44mm es a kis atmérö a nagy ugyannakora sima k04, rs6/z20let turbina tengely lessz a tiedben is mivel a 2 gorbe kisértetiesen hasonlit csak a nagyobb nyomas miatt ennyivel erösebb lett nem a valti miatt de az elsökerékhajtas miatt enm feltétlen kell alul akkora nyomaték ugy talan el is lehet indulni rendesen
Eléggé off,de a TFSI motorokról nincs itt tapasztalat? B7-et szeretnék majd egyszer,de a dízel elég rizikós. A TFSI-ről se olvastam sok jót,de amit láttam,mind visszavezethető a fasza hosszú olajcsere periódusra. 80k mérföldel szögelő motor,elkopó bütyök a szivattyúnál,mindez az eltömődött olajfelszívó szűrő miatt.
Én elhiszem,csak nem értem. Szvsz a k03s nagyobb lehetett mint az ős 150 hossz K03. 40mm körüli volt a tfsi 200 lovas turbóm,azzal gecijól ment,fent se fogta annyira.
Pedig az van benne! Sajna a turbinát nem tudtam annó konkrétan lemérni, mert a keresztmotorosban idióta helyen van (látni is alig lehet, nemhogy lemérni) ezért lövésem sincs, hogy igazából mekkora. 40mm-nél nem nagyobb az biztos. A kompresszor pedig a "sláger" billet 2283.
Hogy jön ki ennyi ló a 38mm-es kipu oldalon (legalábbis nekem ekkora volt a K03-am anno)??? Úgy gondoltam,hogy 250 lónál több sose fér ott ki,mert már a 150 lovas motoron is érezni lehetett húzva (ami 200 ló se volt szerintem),hogy 4500 körül már eléggé fogja a kocsit.
Elvileg 1.65 a max nyomás, de még nem néztem, hogy valóban meg is valósult-e. Persze ezt nem tudja tartani sokáig a kis turbó, 5000 körül már kezdi ejteni is. Másik probléma (ami miatt a két előző mérés egy picit kevesebb lett), hogy a druklabdában a rugó túl gyenge (gyái K03 ~0.35-0.4 bár), nagy légszállításnál és emap-nál már gond, el-el szökken egy kevéske nyomás - látni is a lukat 5500 körül. Bár ne felejtsük el, hogy ez K03 melegoldal! Talán, egy picit majd még ráfeszítek (a gyári beállításon van), de lecserélni biztosan nem fogom. Számomra a lényeg nem az volt, hogy a maximumot kihozzam belőle, hanem hogy tudjam, hogy nagyságrendileg mit is tud az autó (vagyis ez a kínai turbó). A gyújtás sem túl harcos, felül a nyomás is hamarabb elmegy mint kéne, ezzel együtt tekintve, nem olyan rossz szerintem. Ha kijavítanám a fenti "hibákat" (ami ahogy mondtam érdeklődés hiányában szerintem elmarad), simán lenne 350LE, máshol mérve bőven 360/365+.
A nyomatékból azért lehet, hogy visszaveszek, mert az 5-ös váltó és a 228mm vr6 kuplung szerintem nem örül ennek.
Csubesz leon: ~370Nm, 237.7Le Ibiza: ~470Nm, 340Le Clausi golf: ~450Nm, 351Le lett (ez nagyon kevés a beállításokhoz képest, úgyhogy itt debuggolni kell majd a hw-t)
röviden ennyi, hosszan (képekkel, videókkal) majd később.
lambda (esetleg egt)/gyujtás/nyomás, legalább is szerintem, nekem a logodból az látszik a lambda-légnyelés kapcsolatából, hogy egy bizonyos fordulatilag (3900-ig k többet mérbe a MAF (ahogy nézegettem a széles szondás szarokat így jó, bár én ilyen max 3%-os korrekciókat szoktam látni, és 4000-től meg elkezd alámérni a MAFF. legalább is ha jó a gondolat menetem, de én csak egy amatőr vagyok
Mennyire hasonlít a számítás a mért értékhez?