Hallottunk már valahol az Alpha Pefrormance-ről, igaz? A csúcsra rántott Nissan GT-R-ek rajongói bizonyára rögtön vágják a választ, hiszen a hangzatos név mögött nem más lakozik, mint az AMS saját brandje.

A Chichagoban honos AMS Performance pedig igen szép történetet írt már a Godzilla tuningja terén. A japán sportautóhoz készülő ikerturbós rendszerek legkomolyabb darabját jelenleg az Alpha Omega névre keresztelt kit viszi, mellyel jelenleg a cég által épített közel 2.000 lóerős GT-R legalább 6 világrekordot tudhat magáénak.

Na de ki a király?

A világ - végsebsségre - leggyorsabb Nissan GT-R-je egészen tavaly őszig az AMS Alpha-Omega volt 374,97 km/órával, míg szeptemberben a brit SVM Mad Medusa névre keresztelt építése 384,85 km/órával el nem vitte a pálmát.

Az Alpha Performance kódnév alatt futó szettel egyik legfrissebb darabját egy texasi GT-R kapta, melynek tulajdonosa a gyorsulási versenyek megszállottja. Mike az egymérföldes Texas Mile, valamint a Texas Invitational mezőnyének aktív résztvevője, előbbin futott egyébként két éve végsebsség-rekordot az AMS Omegája.

Mike GT-R-je pont a rekorder gép receptje szerint készült. A motortérbe a 4.0 literre növelt hengerűrtartalmú versenyblokk került, E85-re alakított, teljesen átdolgozott üzemanyagrendszerrel, új szívócsonkkal, 1300 ccm-es injektorokkal, új légbevezető-rendszerrel, jókora coolerre és persze két szerénytelen turbóval. A gázok egyedileg épített leömlőkön és 102 mm átmérőjű rendszeren keresztül távoznak, hátszőrbizsergető hanghatások kíséretében.

A gyorsulásra épített GT-R 1.600 lóerőt teljesít keréken mérve, hogy ezt le is tegye az aszfaltra, a Driveshaft féltengelyei, megerősített váltó, valamint az Alpha versenyfutóműve került az autó alá. A megfelelő tapadást Advan felniken feszülő drag-abroncsok, a biztonságot pedig Titan bukókeret garantálja.