Termékeny mostanában az Onyx Concept, legalábbis a szomszédos állam gyártmányainak faragását tekintve. Nem is olyan régen láthattunk egy sajátos elgondolású Bentley Continental GT-t az ír csapattól, az újabb extrém koncepció a Range Rover Sportot veszi alapul.

A jelek szerint az ültetett, widebody terepjárók korát éljük, hiszen a Prior Design G-Wagenje és a CDC porig ültetett Range Rovere után rövid időn belül ez a harmadik széles 4x4, ami feltűnik a színen.

A recept ezúttal is egy kiterjedt karbon optikai pakett, mert légterelésről ebben az esetben annyira azért ne beszélgessünk. A szett új lökhárítókat, első spoilert és hátsó diffúzort, küszöböket, sárvédő-szélesítéseket és motorháztetőt foglal magában - ez így egyben Aspen Ultimate néven vihető. Aki kevésbé feltűnőre vágyik, választhatja az Aspen Rogue csomagot is, ami gyakorlatilag ugyanez, a szélesítések nélkül.

A terepjárót 25 mm-el meg is ültették, a szélesebb verzió esetén pedig a a nyomtávot is 27 mm-el megnövelték. Az 5.0 literes kompresszoros V8-as blokk tudását a gyári 510-ről 625 lóerőre tornázták fel a szokásos chip-kipufogó-légszűrő hármassal. Ugyanakkor a dízel kivitelhez is készülőben van némi finomság, mely Onyx Sport San Marino néven mutatkozik majd be az idei SEMA Show-n.

Aki szerint már túlzás egy ilyen szett erre az autóra, annak ajánljuk szíves figyelmébe az örök negatív példa, a GSC munkáját a típushoz - na ahhoz képest az Onyx Range Rover még bőven a szép terepjáró kategória.