Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Chad Block neve biztosan ismerősen cseng azok számára, akik figyelemmel követik az amerikai Le Mans versenysorozatot. Kiváló pilótaként Chad tisztában van azzal, hogy hol kezdődik egy igazán jó sportautó.

Jelenlegi történetünk 2000-ben kezdődött, amikor Mr. Block utcai autója még egy 1.8 turbós A4-es volt. Mint ismeretes, az Audi ebben az évben dobta piacra az S4-et, emberünk pedig már ekkor tudta, hogy neki kell egy ilyen fenevad. Chad 2001-re be is szerzett egy ezüstfényű bi-turbós szedánt, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a cége, az AutoSportTuning demó-autóként kezelésbe vegye. Az autón rövid időn belül (még aznap amikor hazavitte) számos átalakítást eszközöltek: első körben egy H&R sport futómű valamint egy sport kipufogó rendszer került a négykarikás alá.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A teljesítmény növekedés érdekében kisvártatva beszerelésre került egy APR Stage I S4, majd később egy komolyabb GIAC chip, amivel már elég emberesen zakatolt a masina. Azonban - mint az hamarosan kiderült - a gyári turbók nem igazán bírták az új chip okozta megterhelést (a turbó lapátja kétszer is eltört), ezért hősünk az AWE tuning csapatához fordult, hogy beszereljék a saját K04-es turbó csomagjukat. Ez a csomag tartalmazza az AWE speciális, Borg Wagner által fejlesztett K04/16 turbóját. A K04/16 csak külsőleg hasonlít a gyári K04-re, a belsejében egy RS6-os K16-os turbójának alkatrészeit találhatjuk. A tuning csomag magába foglal még számos dolgot: RS4 intercoolereket, nagyobb teljesítményű befecskendező rendszert, AWE/McNeil komplett kipufogó rendszert, SAMCO csövezést. Az eredmény pedig keréken 350 lóerő és 310Nm, főtengelyen pedig 450 lóerő és 420Nm formájában élvezhető.

A megnövekedett teljesítmény megfelelő kezelése érdekében még történt némi módosítás: az RS4 kuplungját és a StopTech 355mm-es féktárcsáit szerelték fel az Audira.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Egy floridai versenycsapat segítségével a karosszériát is rendesen átszabták, és több, eredetileg RS4 Avantra készült karosszéria-elem került felszerelésre. Számos közülük gond nélkül passzolt, de néhány elemmel azért rendesen megszenvedtek. Végezetül pedig - a nagy művet megkoronázva - egy Oettinger hűtőrács is a helyére pattant. Az optikához ezek mellett még hozzátartoznak a három részes HRE 19”-os alukerekek, 275/30-as Bridgestone abroncsokkal, valamint 5mm-es H&R nyomtávszélesítők is.

Az utastérbe is bekerült néhány extra: Oettinger alupedálok, szőnyegek és váltógomb, egy Panasonic TV/DVD rendszer Xtant erősítővel, valamint egy UUC short-shifter kit.

Chad Block versenyautójához képest (LMP 675 MG Lola) talán lomhának is mondható ez az S4, de a "pirosnál" minden bizonnyal kevés ellenfele akad. Hiába, ez már csak így megy ámerikában...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!