Majdnem 10 év szelelt már el, mióta a Litchfield Imports létrehozta a "Föld nevű bolygó legjobb Imprezáját", a Type 25-öst. A típus kinézetével egyenesen arányosan csökkenő népszerűsége miatt azóta a brit cégről inkább a Nissan GT-R tuningok miatt hallunk, a helyzet viszont most változni látszik.

Egyrészt, az új WRX STI reménykeltő előzetese önmagában vitathatatlan okot adhat a Subaruhoz mellszélességgel történő visszahúzásra, másrészt azóta megjelent a Toyotával együtt fejlesztett nagyon pöpec kis sportkupé is, a Subaru BRZ - illetve ahogy még a célpiac szerint ismerhetjük, Toyota GT86 vagy Scion FR-S.

Az új kupé kiállása, menettechnikai jellemzői világszerte elismerésnek örvendenek a rajongók körében (hazai viszonylatban bizonyára emlékszünk még Karrotta remek tesztjére), ugyanakkor tény, hogy a gyári 200 lóerő / 204 Nm-es teljesítményen azért van még mit mérgesíteni. Ez pedig az a terület, amihez a Litchfield nagyon is ért.

A gyári kétliteres négyhengeres boxermotorhoz remek bolt-on kompresszorszettet fejlesztettek, melynek köszönhetően a mérvadó adatok 280 lóerőre és 284 Nm-re szaladtak fel, a 100 km/órás sprint ideje pedig 7,7-ről 4,9 másodpercre csökkent.

A 4.000 Fontot (kb. 1,4 millió HUF) kóstáló, Spec-S névre keresztelt teljesítménynövelő csomag mellé ültetőrugók, stabilizátorok, erősebb fékek ésa  Milltek sport kipufogórendszere is kérhető, optikailag pedig a TSW mutatós felnigarnitúrája és egy karbon koptató szerepel a kínálatban.

Fotók: Litchfield Imports