Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Subaru Impreza az egyik legelőkelőbb helyet foglalja el a tuning fanatikusok kívánságlistáján. Köszönhetően a viszonylag kis hengerűrtartalmú, turbós aggregátnak, az összkeréhajtásnak és nem utolsó sorban a tökéletes kezelhetőségnek, kiadásról-kiadásra ellenszenvesebb formája ellenére is messze az egyik legkedveltebb tuning alapanyag. A legendás típus brit székhelyű specialistájaként ismert Litchfield Imports a legújabb, egyelőre csak a japán piacra gyártott STI-t vette kezelésbe. Cirka négy évvel ezelőtt bemutatkozott már az amerikai, 2.5 literes aggregáttal szerelt Type-25, a „kistesó” mindössze 2.0 literes, viszont ez a modell képezi az alapot a Subaru rallye autóihoz is, mind a WRC, mind a Group N osztályokban.

Ian Litchfield és csapata már az év elején munkához látott, hogy most egy tökéletes autóval lephesse meg a nagyérdeműt. Az elsősorban nagyobb feltöltőn, hatékonyabb légszűrő-rendszeren, valamint az újraprogramozott vezérlésen alapuló motortuning csomag a korábbi kiadás 400 lóerejét simán hozta a kétliteres erőforrással is, mindehhez pedig immáron 508 Nm-es maximális nyomaték áll rendelkezésre, már 3400-as fordulattól. Kipufogó oldalon, a néhány plusz paripa, valamint a sportos hangzás mellett némi súlycsökkentést is jelentkezett: a Milltek 75 mm-es rendszere 20 kg-al nyom kevesebbet a gyári alkatrésznél.

Az izmosító kúra mellékhatásai 3.9 másodperces 100-as sprintben, valamint 265 km/órás végsebesség formájában jelentkeznek.

Mindehhez, a tökéletes úttartást a 18 colos ROTA könnyűfém felni garnitúrán feszülő, 245/40-es SP6000-as sport abroncsok segítik, kanyarokban pedig jól jöhet a Litchfield első toronymerevítője, az AST 12-féleképpen állítható futóműve, valamint a gyorsabb irányváltoztatás érdekében áthangolt kormánymű is. A megállásról az Alcon fékszettje gondoskodik, 365 mm-es hűtött tárcsákkal párosítva.

A külsővel kapcsolatban néhány apró változtatáson kívül - úgy mint az új hűtőrács, az első toldat, vagy a Maserati stílusú, piros hátsó lámpabúrák - nincs igazán miről beszélni, a Litchfield pedig nem is az egetverő optikai tuningjairól híres.

Tény viszont, hogy az új Impreza Daewoo-s külalakjára azért ráfért volna némi ráncfelvarrás. Összehasonlítva a 2004-es, a Föld nevű bolygó legjobb Imprezájának tartott Type-25-tel, sajnos ég és föld a különbség - persze lehet, hogy a technikai paraméterek és a vezetési élmény kárpótol mindezért.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!