Alpha Performance - ugye milyen ismerős ez a név? Nem csoda, hiszen a legmagasabb szintű motortuningban utazó AMS csapatának saját brandjét takarja, melyet eddig a Nissan GT-R kapcsán ismerhettünk.

A japán sportautóhoz készülő ikerturbós tuningok legkomolyabb darabját jelenleg az Alpha Omega névre keresztelt kit viszi, mellyel jelenleg a cég által épített közel 2.000 lóerős GT-R legalább 6 világrekordot tudhat magáénak.

A chichagói tuner azonban nem csak a Nissanhoz, de az Audi R8-hoz, a BMW M5-öshöz és a V8-as motorral szerelt Mercedesekhez is gyárt Alpha kiegészítőket. Egyik legfrissebb darab a Porsche 997 Turbóhoz készült iker-intercooler kit, melynek segítségével több, mint duplájára húzható a sportautó teljesítménye.

A hűtők a piacon jelenleg elérhető legnagyobb hasonló alkatrészek ehhez a típushoz, további kiegészítő alkatrészként pedig a gyári szellőzőkhöz tökéletesen passzoló karbon légbevezető elemek, továbbá komplett csőrendszer is tartozik.

A relatíve olcsó, 5.000 dollárba (kb 1.2 millió HUF) kerülő szett a közlemények szerint a gyárinál sokkal hatékonyabb hűtést garantál, legyen szó akár a gyári, akár bármely "külsős" cég turbóiról. Mindezt jól alátámasztja, hogy az AMS által kínált 900 lóerős, valamint a most fejlesztett 1.200 lóerős csomagban is ez a hűtés található.

A teljesítménynövelés lelkét továbbá komolyabb csigák, nagyobb injektorok és a Greddy turbónyomás-szabályzója alkotja. Habár a gyári 470 lóerőhöz képest már a kisebbik csomag is hatalmas ugrás, a teljesítménynövelő szettet állítólag a blokk alkatrészeinek megerősítése nélkül is vidáman elbírja.

Mellékhatások egyelőre csak a mérvadó számadatokban mutatkoztak: az 1 mérföldes állórajtos futam 23.6 másodpercet vett igénybe, 370 km/órás célvonali sebességgel - legalábbis az AMS közleménye szerint (összehasonlításként: Bugatti Veyron Super Sport, 1.200 LE, 1 mérföldön: 18.0 másodperc @ 295 km/óra).

Forrás: AMS Performance