A SevernValley Motorsport néhány hete robbant be igazán az autós köztudatba, mikor 384 km/órával beállították a Nissan GT-R jelenlegi végsebesség-világrekordját. Új építésük mellett azonban még ez is smafu.

A kifejezetten GT-R tuningra specializálódott brit vállalkozás új projektje vérbeli meglepetés-autónak ígérkezik, úgy igazán a nagykönyvben megírt módon. Az alapot egy ártalmatlan családi crossover, a Nissan Quashqai jelenti, melyből szinte csak a kasztni marad meg: az egészet a GT-R alvázára építik át, a motorháztető alá pedig természetesen a 3.8 literes ikerturbós V6-os kerül.

Az ebben a formában már Quashqai R néven futó SUV kellemes motortuningot is kap, elsősorban a gyárinál izmosabb GT1100 feltöltők, megerősített motoralkatrészek, hatékonyabb hűtés és persze az új felálláshoz hangolt vezérlés formájában. A végeredmény valahol 1.000 lóerő felett lesz, az SVM célja pedig nem kisebb, mint a Bugatti Veyron legyorsulása a 0-240 km/órás tartományban!

A végsebesség várhatóan 320 km/óra környékén alakul majd, a mérvadó 100-as sprintet pedig mindössze 2.5 másodperc alatt teszi majd meg a gép. Borítékolható, hogy igen sok arcra ráfagy majd a mosoly a pirosnál, amikor a gyári maximumként 150 lóerős dízelmotorral szerelt kirándulóautó gyakorlatilag állva hagyja a legkomolyabb szuper sportautókat is.

Az úton maradásról az Eibach gátlóit és a KW sportrugóit állítják csatasorba, a kellő fékerőről pedig a Dixcel rendszere gondoskodik.

A Quashqai R kívülről szinte teljesen gyári lesz, egyedül a GT-R-ről származó kerekek, a szellőzőkkel tagolt motorháztető és a némileg kiszélesített sárvédőívek árulják majd el. Odabent egyedileg gyártott bukóketrec és Recaro sportülések foglalnak majd helyet, de ezt egy kis ablakfóliázással gyönyörűen el lehet rejteni a gyanútlan autóstársak elől.

Az SVM egyértelműen a brutális, de méregdrága Juke-R ellenfelének szánja az új típust. Összehasonlításként, míg az előbbi átszámítva cirka 140 millió forintot kóstál, addig a Quashqai R kevesebb, mint a feléből, 63 millióból kijön.

Annyit még hozzá kell tenni, ez a tuning nélküli GT-R motoros verzió ára, az 1.000+ paciért azért még perkálni kell majd. Tuningot persze lehet máshol is csináltatni olcsóé', ahogyan például az orosz Juke-R esetén is láthattuk...

Forrás: SevernValley Motorsport