Ha kifejezetten európai autókat tuningoló japán cégről esik szó, a legtöbbeknek minden bizonnyal a Wald International neve ugrik be. Van azonban egy legalább annyira érdekes, azonban kifejezetten Porsche márkára szakosodott műhely is odakint, ők a Rauh-Welt Begriff.

A 17 éve tevékenykedő RWB (magyar fordításban kb: durva világ koncepciója) stratégiáját az exkluzivitásra építette fel. Olyannyira, hogy a kint egyébként sem gyakori Porsche típusai közül kizárólag korábbi kiadású 911-esekhez készítenek - japán és európai alkatrészek kombinálásával - egyedi, widebody csomagokat.

A technikai oldalt szinte minden esetben saját fejlesztésű ültetett futómű, valamint az SSR felnigarnitúrája képviseli, a hangsúly azonban legnagyobbrészt a widebody szetteken és a légterelő elemeken van, melyeket nem csak utcára, de pályára használt gépekre is előszeretettel vásárolnak. Természetesen csak egyben, csomagként, minden elemet egyedileg, kézzel legyártva.

A Rauh-Welt Begriff Porsche különlegességét tovább növeli, hogy egy vásárló számára szigorúan egyetlen autót építenek meg, így még inkább ritkaságszámba megy, hogy egy-egy ilyen gép elhagyja a szigetországot. Az autók mindegyike saját nick-nevet kap a készítőktől, melyet minden esetben valahol fel is tüntetnek rajta.

A képeken a Közel-Kelet első RWB Porsche 993-asát (ezüstben), valamint a Japánt először elhagyó 965-ös látható (fehér), mely egyébként a 2011-es SEMA Show-n mutatkozott be Amerikának.

Habár munkásságuk minden bizonnyal rengeteg márkafan szívét megdobogtatja világszerte, az RWB sosem fog a nagy tuningcégek közé tartozni, de nem is ez a céljuk. Egy vérbeli tuner csapatról és az ügyfelek révén egy nagy családról van szó, akik az autóépítés szeretetében élik meg mindennapjaikat, ott "ahol olajos a kéz, ahol barátságban él a szenvedély és a józan ész".

Egy kellemes pályanap az RWB-családdal

Egy kis éjszakai krúzolás

Az RWB történetéről