Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Ezt a nem mindennapi Saxo-t legelőször az idei Tuning & Stereo fesztiválon csodálhattuk meg, és már ott mindannyiunk számára emlékezetes jelenségként maradt meg a helyszínen szép számban megjelent külföldi autók között. Nem sokkal a rendezvény után kiderült, hogy a szlovák rendszám magyar gazdát takar: az autó tulajdonosa, Csölle Szabolcs rátalált oldalunkra, és galériánkban felismerve saját gépét fel is vette a kapcsolatot kis csapatunkkal. Ennek eredménye lett végül mindaz, amit jelenleg is olvasol :)

Szabolcs első autója egy 1991-es évjáratú Honda CRX volt, amihez - igaz törötten - de nagyon jó áron sikerült hozzájutnia. A javítása sem okozott túl sok gondot – lévén a családban is akadt szakmabeli segítség - egy tél alatt sikerült is korrektül összedobni a gépet. Az 1.6-os 16 szelepes CRX a maga majd 130 lóerejével tökéletes kezdésnek bizonyult, ám mire a komolyabb tuningjára sor kerülhetett volna, több probléma is akadt vele, ami miatt túl kellett adni rajta.

Ekkor jött a NAGY kérdés: mi is legyen a következő autó?
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Szabolcs sokat dilemmázott, nem is volt könnyű dolga, hiszen olyan autó volt a cél, ami egyszerre helyes, kicsi, relatíve új, és hát ami a legfőbb: ha egyszer odalép neki akkor érezze is a lóerőket. Hosszú válogatás után került a képbe ez a kis Saxo. Elöször egy 1.4-es modellre esett a választás, viszont a végleges döntés egy erősebb 1.6-os 8 szelepes 108 LE VTS mellett szólt, amibe hősünk az első kipróbálás után rögtön beleszeretett, és a tavalyi év végén meg is vásárolta. Az újdonság öröme egészen idén áprilisig tartott, ezután kezdetét vehette az átalakítások hosszú sora.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az első beavatkozás az ültetés volt: elöl 4, hátul 3.5 cm-t sikerült leengedni a futómű eredeti magasságából. A francia autók többségénél bevett szokásként alkalmazott hátsó torziós rugó eleinte ugyan némi fejtörést okozott, de végül itt is győzött az erős akarat. Ezek után következhettek a karosszéria átalakítások. A hátsó ajtó a felesleges kacatok – feliratok, zár, rendszám – likvidálása után szépen le lett falazva, a motorháztetőre pedig egy saját tervezésű légbeömlő került.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Természetesen a lökhárítók sem maradhattak meg eredeti állapotukban. Szabolcs kutatómunkája eredményeként egy kinti tuningcég weboldalán talált rá a Carzone Specials Saxohoz készített spoiler szettjére. Az első lökhárító rögtön meg is nyerte a tetszését - amit valóban nagyon eltaláltak erre az autóra - úgyhogy nem sokkal később meg is rendelte a hátsó légterelővel egyetemben. Ezzel az elemmel viszont már kisebb gondok adódtak, az eredeti forma végül nem igazán egyezett a hozzá fűzött elvárásokkal, így ezt Szabolcs saját szájíze szerint alakíttatta át. Az eredmény igen meggyőzőre sikeredett, viszont ez a két elem már megkívánta a stílusban passzoló küszöbspoilerek meglétét is, amelyek szintén saját tervezés szerint lettek legyártva.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A légterelőket egy szép pár kristálylámpa vásárlása követte. Mikor már az összes elem fel volt próbálva a verdára, minden készen állt a festésre. Egyedül a megfelelő szín hiányzott, ezen viszont hősünknek nem is kellett nagyon sokat gondolkoznia. Szabolcs egy közeli jó barátja (és egyben kollégája is) valamilyen úton-módon hozzájutott egy színskálához és mintához, amit persze rögtön meg is mutatott neki, hiszen tudta, hogy aktuális lesz a fényezés. A katalógus a MIPA termékeit tartalmazta, többféle árnyalatú flip-flop festék is van a listájukon, de Szabolcs tetszését rögtön a Gemini elnevezésű narancssárga-arany színekben pompázó kombináció nyerte meg. Míg a kocsi a festőnél dekkolt, sikerült hozzá beszerezni a már megálmodott felni garnitúrát is: 15 colos MIM kerekek váltották fel a lemezfelniket, a rajtuk található gumik pedig 195/45 Dunlop SP SPORT 2000-esek.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mindezt egy komplett kültéri kék neonszett felszerelése követte, a kabinba pedig egy pár beltéri neoncsővet tettek ugyanebben a színben. Hogy belül teljes legyen az összhang, egy LED diódás kéken világító sebváltógomb is beszerelésre került, az eredeti szőnyegezést pedig egy pár aluszőnyeg váltotta fel. A műszerfal óráinak megvilágítása sem maradt érintetlen: az eredeti zöld megvilágítást fehér - kék LED diódás kombinációra cserélték. Az utastérre mindezek mellett az ajtókon és a sebváltó szoknyáján található Alkantara bőrözés teszi fel a koronát.

Optikailag végül a fóliázás sem maradhatott le a listáról, később pedig egy kisebb mértékű teljesítménynövelés következett egy K&N sportlégszűrő, és egy Powerfull sport dob személyében, amelyekkel együtt jelenleg kb. 110 LE körül mozog az autó teljesítménye.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Persze mindezekkel még koránt sincs nincs vége! Szabolcs számos tervet forgat még a fejében, amit meg szeretne valósítani: egy ütős hifi berendezés, az ülések és a plafon újrakárpitozása, sportkormány, sportrugók, toronymerevítő, lyukacsos féktárcsák, sport fékbetétek… legfőképpen viszont a motortuning az, ami nem maradhat le a listáról. Kezdésnek egy komolyabb chiptuning, sportleömlő, ezután pedig mint tudjuk határ a csillagos ég…

Persze csak szépen, sorjában. Mi pedig csak gratulálni tudunk!

Típus

Citroen Saxo VTS

Tulajdonos

Csölle Szabolcs

Motor

Motor

1,6 8V

Légszűrő

K&N direktszűrő

Kipufogó

Powerfull sport hátsó dob

Futómű

Gumi

195/45 Dunlop SP SPORT 2000

Felnik

MIM Maratea 15"

Egyéb

Elöl -4, hátul -3,5 cm ültetés

Külső optika

Karoszéria

Hátsó ajtó lefalazva, feliratok, zár eltüntetve, egyedi légbeömlő a motorháztetőn

Légterelők

Egyedileg átalakított Carzone Specials első és hátsó szoknya, egyedi küszöbspoilerek

Fénytechnika

Kék undercar kit

Dekor

MIPA Gemini flip-flop fényezés

Kiegészítők

Lexus optikás hátsó lámpák

Belső optika

Festés, dekor

Alkantara bőrözés az ajtókon és a sebváltón

Kiegészítők

LED sebváltógomb, aluszőnyegek

Fénytechnika

Kék neoncsővek, fehér kék LED diódás műszerfal megvilágítás