A szombaton megrendezett Lóerők Éjszakáján óriási vihar kerekedett a tököli reptéren épp a döntő csaták előtt. Zentai Attila így kiváló kvalifikációs eredményének köszönheti elsőségét, ami cseppet sem von le a hétvégén mutatott meggyőző teljesítményéből.

A várakozásoknak megfelelően több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami sajnos a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlett ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, mivel az események sokasága látványban újra meggyőzőek voltak.

A esemény szervezői kitettek magukért, mivel a kietlen tököli reptéren hatalmas komplexumot építettek fel több napos munkát hátra hagyva maguk után. A drift pálya is jóval hosszabb volt az átlagosnál, ráadásként ezúttal ellenkező irányban kellett teljesíteni a technikás, közepes tempójú nyomvonalat. A kvalifikációs eredményeket a bajnokságot vezető Lakatos Zoltán alias Lakyboy teljesítette a legjobban. Kérdésünkre az éles körök befejezése után csupán annyit mondott: „nem volt rossz, átlagos kört mentem, de állítólag kintről jól mutatott”. A pickup V8-as ereje kicsit meggyengült, viszont az előző futamon rakoncátlankodó féltengelyek, speciális versenyalkatrészekkel lettek cserélve, melyek jól vizsgáztak. A selejtező 2. és 3. helyét a Zentai Drift Team bérelte ki magának. Az egyedi építésű hátul kaparós Ford Focus-al versenyző Zenta Sándor nagyon élt a pályán, tüsszögős, csattogós, lángokat okádó versenyautója pedig a nézők egyik nagy kedvence volt. Testvére, Zentai Attila is rajthoz tudott állni idén első alkalommal és rögtön egy kvalifikációs harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is feladta hamar a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.
Meglepetésre Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokalt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világító oszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal külön díj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.

Zalabai Zsolt bátran versenyzett az éjszakában

A legjobb 8 páros csatái is bővelkedtek izgalmakban. Szili Krisztián higgadt kiegyensúlyozott teljesítménnyel tovább menetelt egészen az elődöntőkig. Varga Tamás „Puci”, majd Galacs Gábor kiverésével a döntőbe jutás párharcát is megnyerte Zalabai Zsolt ellen. Pedig Zsoltnak sem voltak kis trófeái: a nitrós E36-al versenyző Grózinger Zsoltot, majd a tavalyi Gymkhana bajnokot Zahuczki Zsoltot búcsúztatta. A másik ágon Zentai Sándor Niki kiverését követően elvérzett a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter ellen. Követőként túlzottan ráautózott az utolsó kanyarban, a sebességkülönbség hatására pedig nekiment és kizökkentette Szilvesztert, ami mindkettőjük beforgását eredményezte. A vesztes csatát követően Sanyi testvére Attila vehetett revansot, aki a negyeddöntő előtt az egyre jobb formában versenyző Smidéliusz Bálintot gyűrte le. A Zentai csapat visszavágója jól sikerült, mivel Attila az ismét szakadó esőben nagyon meggyőzően és szinte hiba nélkül tudott fölényt kovácsolni György Szilveszter ellen.

Zentai Attila vs. György Szilveszter

A harmadik és az első két hely sorsa sajnos csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A drift század első hatalmas viharát is túléltük, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. Úgy véljük a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye:

1. Zentai Attila – Ford Sierra
2. Szili Krisztián – BMW E30
3. Zalabai Zsolt – BMW E30
4. György Szilveszter – BMW E30

Az elmaradt díjkiosztóra ezen a héten csütörtökön kerül sor, a helyszínre pedig a drifting.hu oldalán lehet szavazni!

A drift és a Gymkhana mellett 402 méteres gyorsulás várta még az autósportok szerelmeseit, melyen számos komoly épített, és igazi izmos amerikai gépet is láthattunk felsorakozni a gépátvételnél. A terület elrendezése kissé eltért az eddig megszokottól, az autók pont az eddigivel ellenkező irányban mérték össze tudásukat a betoncsíkon, de sokkal látványosabb is volt így a történet.

Mindebből azonban túl sokat nem láttunk, hiszen hagyományszerűen, mi is standdal és szépségversennyel képviseltük magunkat az éjszakába nyúló rendezvényen.

Kivetnivalót pedig csakis az időjárásban találhattunk, a délutántól - kis megszakításokkal - gyakorlatilag folyamatosan szemerkélő eső, majd a végén az armageddon kimaradhatott volna. A szépségversenyt szerencsére még éppen időben le tudtuk zárni, a díjakat is sebtében átadtuk, majd következhetett a hajnalig tartó pakolás a viharban, a Happy DJ's Team-mel karöltve.

Galériánkban pedig, a körülményekhez képest valahogyan sikerült néhány képünket találjátok a tuning autós blokkból. Jó képekért pedig inkább nézzetek szét itt ;)