Április harmadik hétvégéjén elrajtolt az idei Drifting.hu Országos Bajnokság, melynek névadója ezúttal is hazánk piacvezető energiaitala, a Hell Energy Drink volt.

Időjárás terén nem voltak túl barátságosak az elemek az évkezdő gumigyilkoláshoz. A szombati edzés szinte végig nedves aszfalton folyt, vasárnapi látogatásunk alkalmával viszont már száraz, de javarészt meglehetősen hűvös körülmények közt folyt a versenyzés.

A jól ismert tököli kockán felépített, igencsak tempósra sikeredett pálya látványos futamokat eredményezett, a versenyzők pedig rendre belekóstoltak mind a pálya melletti földágyásba, mind egymás autójába is.

Az eseményeket a standunkról is jól nyomon követhettük, főleg, hogy idén a versenyzői depó, valamint a kiállítói sor és a catering is egy helyre került. Ez egyébként jó ötletnek bizonyult - a látogatóknak sem kellett legyalogolniuk a lábukat, ha mindent meg akartak nézni - a másik oldalon viszont azt is jelentette, hogy standokból bizony igen kevés volt a szépnek mondható, cirka 20 autós mezőny szervízsátrai mellett.

Az első komolyabb csattanót Szőllősi Tibi (Tibisz) hajtotta Toyota Soarer, valamint a Nano Energizer színeiben versenyző Énekes Árpi Mustangja produkálta, mellyel sikeresen lökhárítótlanították is a két gépet. Mint később megtudtuk, a Tibisz által generált óriási - vagy ahogy a speakerek nevezték: a "megengedettnél" veszélyesen magasabb mértékű - gumifüstben Árpi gyakorlatilag nem látta az elé pördülő Soarert, és a jobb hátsó futóművet kapta el.

A szomszédunkban depózó RMS / P-Garage team ügyködése ezután egyébként külön látványosság volt. A lökhárítót gyorskötözők segítségével rakták "rendbe", az elment hátsó futóművet pedig a felnire, valamint egy bálna Merci vonóhorgára kötött spanifer segítségével igyekeztek kirángatni. A végeredmény nem lett tökéletes (gyakorlatilag az eset után egyenesben is keresztbe ment az autó), a Soarer viszont így is szépen végigfüstölte a versenyt, Tibisz pedig a 10. helyre futott be - maximális riszpekt a csapatnak.

A karbon Mustang kevesebbel megúszta, bár a hátsó lökős ugyan nem javítható állapotúra tört, az első elemet sikerült javítani - legalábbis a verseny idejére, melyen a 6. helyezést érték el.

A szezonnyitó futamot végül, visszahívásokban gazdag, azonban meglehetősen vontatottra nyúlt döntők mellett Lakatos Zoltán alias Lakyboy nyerte, aki régi versenyautójával, a platós E30-assal versenyzett. A második helyezett Porkoláb Péter BMW 340-ese, a harmadik pedig Szilágyi Kálmán lett, aki egy Nissan 200SX-szel versenyzett.

Kálmán egyébként az SR20 Drift Team színeiben mutatkozott be, ahol egy régi ismerőst, H&H Zso-t is újra köszönthettük. Zsolti még a tavalyi szezonzárón alkotott maradandót az amatőr mezőnyben, megújult patkány-design 240SX-e nyergében pedig ez alkalommal tette le a profi licence-t, amihez szintén gratulálunk!

A többiről pedig beszéljenek a képek, melyek mellé külön ajánljuk a Cars and Girls, valamint a Photowheel galériáját is.