Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Mercedes C111. A sirályszárnyas, középmotoros gépet a gyár különböző – wankel és turbódízel – motorok tesztelésére fejlesztette, még az 1960-70-es években. A legendás formával rendelkező sportautó azonban sikere ellenére sem került soha gyártósorra, pedig igény minden bizonnyal lenne rá. A jég most megtörni látszik – bár nem a Mercedes által.

A több, mint negyvenéves hiányt egy Mercedes berhelésre specializálódott texasi cég, a GWA Tuning látszik pótolni. A San Antonióban tevékenykedő csapat, a C111 karakterét a kor szelleméhez hűen továbbgondolva alkotta meg a „Ciento Once” (spanyolul: száztizenegy) koncepciót, ami akár a legendás vas mai verziója is lehetne.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A szuper sportautó számos alkatrésze a Mercedes más típusokhoz gyártott terméke, méghozzá nem is akármilyen minőségben. A 408 lóerős M120 V12 középmotor, valamint a hozzá kapcsolódó hatsebességes váltó nem más, mint ami a Pagani Zondát is hajtja, a fékek az S55 AMG-től öröklődtek, míg a felni-abroncs kombót a jelenlegi zászlóshajó, az SLS jegyzi. Futómű terén egy állítható szett került a mindössze 1.400 Kg-os kaszni alá.

A GWA egyelőre egyetlen darabnak szánja a Ciento Once-t, azonban a márka tehetősebb fanatikusainak igen valószínű rohamára minden bizonnyal lesz az a pénz, amiért változtatnak ezen az elgondoláson.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!