Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Nyár közepén már hírt adtunk az Edo Competition 800 lóerősre felhúzott Ferrari Enzo-járól. Nos, a teljesítménymániás világhírű német cég azóta úgy gondolta, ez a 150 plusz paci sem a végső, amit még utcai szinten művelni lehet az olasz fenevaddal: alig két hónap elteltével itt az újabb, még erősebb verzió!

A módosítás lelkét ezúttal a V12-es erőmű lökettérfogatának 6.0-ról 6.3 literesre növelése jelentette, mely ezután új hengerfejet és dugattyúkat, titánium szeleprugókat és hajtókarokat, új leömlőket, magas áteresztésű katalizátort, sport dobokat, szívó oldalon pedig módosított légzést vont maga után. Az Enzo mindemellett az eredetileg a versenypályára tervezett FXX vezérműtengelyeit is megkapta, továbbá kereken 100 Kg-ot könnyítettek a kasztni súlyán is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A teljesítmény ehhez mérten brutálisra sikeredett. Nem kevesebb, mint 840 lóerő, ami 9.600-as fordulatnál áll rendelkezésre, ám az Edo még ennél is tovább ment: a kipufogódobok áteresztő csővel való helyettesítésével további 20 pacit szabadítanak a főtengelyre, ahonnan ezután egy nagyteljesítményű kuplungon keresztül jutnak az aszfaltra. Az autó a 0-100 km/h-ás gyorsulást 3.2 másodperc alatt tudja le, 9 másodperc alatt van 200-on, a 300-as sprinthez pedig mindössze 19 másodperc szükségeltetik. A remek időkhöz a szintén utólagosan felszerelt F1-es váltó is hozzájárul, mely 60 milliszekundummal, csaknem kétszer gyorsabb a gyári alkatrésznél, és mindössze 20 ms-al marad el a legjobb Forma 1-ben használt váltók idejétől.

Finomhangolásként kétféle hangszintet állíthatunk be a kipufogóhoz, valamint az Enzo egyedi könnyűfém felniket is kapott, elől 19, hátul 20 hüvelykes méretben. A konverzió árairól egyelőre nincs adat, de elég valószínű, hogy kiírni sem mernénk.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!