Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Durva motortuninggal egészítette ki a Ferrari 599 GTB-hez készített, tavalyi optikai csomagját a Novitec Rosso. Az ikerkompresszoros aggregát nem kevesebb, mint 808 lóerőt és 823 Nm nyomatékot teljesít a kúrát követően, mindezt kb. egy új X5 áráért.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A félelmetes adatok titka a hatliteres, V12-es motorra szerelt dupla kompresszor-rendszerben keresendő. A bordásszíj-hajtású csigák minimálisnak mondható, 0.39 baros nyomással préselik a levegőt a motorba, a töltőlevegő hűtéséről jókora vizes intercooler gondoskodik. A kompresszor-szettet egyedi kialakítású szívósor, nagyteljesítményű injektorok, valamint sport légszűrő rendszer egészíti ki, kipufogó oldalon pedig négycsöves, rozsdamentes hangolható rendszer fogadja a gázokat.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A pluszban kapott 188 lóerő és 215 Nm nyomaték a gyorsulási adatokra is jótékony hatással bírt. A mérvadó 100-as sprint mindössze 3.5 másodperc alatt teljesül, hat másodperccel később már 200-nál, a rajttól számított 25.5 másodperc elteltével pedig már 300 km/h-nál jár a mutató. A végsebesség valahol 340 km/h, és a német autópályák felett tapasztalható. A landolásról a Brembo fékrendszere gondoskodik, mely a közutakon használható legnagyobb, 405 milliméter átmérőjű (mint egy 16” felni!) tárcsákat, valamint hatdugattyús féknyergeket tartalmaz.

A felfüggesztés is megér egy misét: a Novitec Rosso sport futóműve a tulajdonos preferenciái szerint állítható, továbbá egy igen hasznos funkcióval is kibővült. Gombnyomásra az autó eleje elektronikusan 40 mm-t emelhető, ami hasznos lehet padkára parkolás, vagy a fekvőrendőrökön történő áthajtás esetén.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az optikai-aerodinamikai csomag maradt a már korábban megismert változat, azonban a sportosabb lelkületű milliomosok az egyes elemeket már karbon kivitelben is megrendelhetik. Az első lökhárítót kiegészítő toldatnak, küszöböknek, a diffúzoros hátsó lökhárítónak és az opcionálisan választható hátsó szárnynak köszönhetően egy verseny Ferrari született utcai használatra - ezt hivatott biztosítani az autóra szerelt méretes, elől 20, hátul pedig 21 colos N3-as verseny garnitúra is. A felniken, a megfelelő tapadás érdekében elől 275/30-as hátul pedig 355/25-ös Pirelli P Zero abroncsok feszülnek.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Természetesen az utastér sem menekülhetett meg a Novitec mérnökei elől, a karbon sportkormánytól, az alupedálokon keresztül a teljesen áthúzott utastérig minden elérhető, bármilyen elképzelhető szín- és anyagválasztás mellett. Tegyük hozzá, 46.900 Euró ellenében mindez el is várható.