A svéd tuning életről vajmi kevés hír érkezik el hozzánk, most azonban az egész világot bejárta az egyik helyi vállalkozás, a Classe’s Garage legfrissebb alkotásáról készült videó. Ráadásul nem is akármilyen szinten: a legtöbb média már most a világ legdurvább Toyota Prius-áról beszél.

A gyári állapotú Toyota Priust lehet szeretni, vagy utáni, annyi azonban biztos, hogy nem tartozik a legizgalmasabb formájú autók közé. Csúnyábban fogalmazva egy szürke, unalmas autó, melytől az embert mindent várhat, azt kivéve, hogy egy tuning kiállítás fő látványossága legyen. Nos, itt jön a képbe a háromtagú svéd csapat.

Classe Gustafson, Kenny Kyrk és Elvis Haggbom nevére bizonyára már oldalak tízezreit adja vissza a Google keresője, hiszen amit ebből az alapból kihoztak, az több, mint extrém. Nyolc hét alatt megközelítőleg ezer óra munkával, és 1 millió svéd korona (kb. 26.000.000 Ft) eltapsolásával teljes egészében megváltoztatták a Prius karakterét.

Nem volt egyszerű dolguk, hiszen ehhez a típushoz az égvilágon senki sem gyárt kiegészítőket, így azt használták, ami kéznél volt: egy Volvo XC90-hez készült aerodinamikai szettet faragtak az egyterűre, a végeredményt pedig airbrush festésekkel tarkított narancssárga fényezéssel látták el. Az egyik legnagyobb attrakciót a Koenigseggek mintájára nyíló ajtók jelentik (svájci bicska stílusban), mind emellé az oldalsó üvegeket teljesen átszabták, a hátsó ablak pedig a kukában landolt. A kasznit jócskán kiszélesítő légterelő szettet körben karbon elemek egészítik ki, a gyári felfüggesztést pedig air ride futómű váltotta fel, melynek folytatásaként brutális, 20 colos könnyűfém garnitúra került az autó alá – mikor láthatunk ekkora méretet egy gyári Priuson?

Az extrém külsőtől a belső sem maradhat el. Az utastér egyedi műszerfalat, középkonzolt, valamint Sparco sportüléseket kapott, hifi terén pedig 4.400 watt teljesítményű installáció került beépítésre, melynek hatását minden bizonnyal már a Richter skálán is lehet érzékelni. De a vizuális eszközökkel sem bántak szűkmarkúan, sőt, mondhatni kitapétáztak a képernyőkkel: a 15 LCD mellett ráadásként egy asztali számítógép is helyet kapott, vezeték nélküli internet kapcsolattal fűszerezve. A teljes beépítést egyébként 4 akkumulátor igyekszik elegendő árammal ellátni.

Az őszinte döbbenet után az első kérdés, ami megfogalmazódott bennem, hogy ugyan mi vihet rá valakit, hogy ezt művelje a világ egyik legjellegtelenebb autójával. Nos a választ a csapat feje, Classe Gustafson fogalmazta meg: „Az elsődleges cél annak megmutatása volt, hogy bármely járműből készíthető show-autó – másodsorban pedig, annak bizonyítása, hogy a Toyota nem unalmas és névtelen márka, mint ahogyan ezt sokan hiszik”.

Nos, ismerve a ráfordított összeget, valamint a kinti állapotokat, azt kell mondani, ez valóban egy dicséretes és derék kezdeményezés. De minden bizonnyal kis hazánk bölcse, Besenyő M. István, kulturáltsági műveltségi témában, tapasztalatainak birtokában minderre csak annyit mondana: „Hát 26 millióból? Nooooooormális?”