Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az Ohio állambeli Columbus 2008-ban is otthont adott a Goodguys Rod & Custom Show-ra, mely az év legrangosabb Custom rendezvénye a tengerentúlon. A találkozóval, gyorsulással és különböző versenyekkel egybekötött eseményen immáron 14. alkalommal talált gazdára a stílus követői számára létező egyik legnagyobb elismerés, a Street Machine of the Year.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az idei év győztese Erv Woller, aki egy „RAZOR” fedőnév alatt futó 1969-es Camaroval nevezett a megmérettetésen. A dolog érdekessége, hogy az autót készítő csapat már a tavalyi évben is elvitte ugyanezt a kupát, így a verseny történetében először kapta zsinórban kétszer ugyanaz a gárda az év utcai autójának járó díjat. A tavalyi koncepciójuk egyébként egy Mustang volt, mely a „REACTOR” nevet kapta.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Woller által megálmodott Chevrolet legfőképpen a Ring Bros csapatának köszönheti elkészültét, akik az összeszerelés, festés, a kaszni átalakítások mellett az összes műanyag munkáért is felelősek: a motor- és csomagtér fedelek, a hátsó lökhárító, valamint a légbeömlők egytől egyig karbonból készültek. Az autót egyedi, elől 18x10, hátul 19x12 icnhes Budnik felnikkel szerelték, a futómű pedig a Detroit Speed munkája. Nem elhanyagolható a motor sem: a Camaroban a GM Performance ZL1-es, 430 lóerős, 7.4 literes aluminium blokkja dohog. A limitált példányszámú, igen ritka big-block-ból egyébként mindössze 427 darabot gyártottak a világon.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A „Hunter” (vadász) névre hallgató egyedi bőrbelső mellett, ami mindenképpen említést érdemel, az egyedi szürke-narancs fényezés, melyet mindössze négy nap alatt hoztak tető alá a Ring fivérek. A sztori szerint az autó már júniusban teljesen elkészült, azonban ahogy kiálltak vele a műhelyből a napfényre, több apró foltot véltek felfedezni a festésen, ami miatt a komplett újrafényezés mellett döntöttek – mindebből is jól látszik, mennyire komoly téttel jár egy autóépítő számára az elmúlt hétvégén lezajlott a Rod & Custom Show.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A trófea megszerzéséhez nem csak az autó szépségét, de használhatóságát is tudni kell bizonyítani: erre szolgált idén a három körös szlalom verseny, melyen Woller az egyik legjobb időt érte el, ezzel maga mögé utasítva az idén rekordszámban nevezett versenyzőket – 2008-ban 28 építő indult a mindent jelentő trófeáért.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Goodguys Rod & Custom Show természetesen nem csak ebben a kategóriában tartogat díjat az autóépítők számára: a Street Machine mellett minden évben gazdára talál a Street Rod kupa is, melyet ezúttal egy 1932-es Ford Sedan Delivery vitt, George Poteet feldolgozásában.