Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Tamás, eme csodaszép Clio tulajdonosa mindig is oda volt a tuningolt, szépen megépített autókért. Az tuning-őrület már rögtön az első autója vezetése során elkapta, viszont szenvedélyét igazán csak ezen a zöld csodán élte ki. Az autó 2001 nyarán került hozzá teljesen új, gyári állapotban, de már így a kezdetek kezdetén sem maradhatott ebben a kiszerelésben. A szériához járó borzalmas, úgynevezett könnyűfém keréktárcsákat még a szalonban átcseréltette a régi - szintén Clio - autóján is jól szolgáló 15 inches SIMI felnikre, nem sokkal később pedig egy Magnum hátsó dob is felkerült a gépre, egy szimpla 100-as krómvéggel megspékelve.

Tamás rövid ideig meg is volt elégedve az autóval ebben az állapotában, kisebb teljesítménynövelő kúrát hajtott végre rajta sportgyertyák, majd egy direktszűrő beszereltetésével. Ez utóbbit később egy sport betétszűrő váltotta fel, ami több szempontból is jobb választásnak tűnt – ismerve a Clio-k „tágas” motorterét ez a lépés talán nem is volt olyan meglepő.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Tamás az autó küllemének megváltoztatásán már akkoriban is morfondírozott, a végső lépés e felé viszont akkor történt meg, amikor a sors összehozta a megfelelő emberrel ennek kivitelezésében. A különböző tuningcégek szebbnél-szebb spoilerei között ugyanis nem talált igazán a saját ízléséhez illőt, így jutott végül arra az elhatározásra, hogy egy teljesen egyedi szettet csináltat kedvencére. A jelenleg az autón látható kit teljes egészében saját, és műanyagos ismerőse kreativitását dicséri – a toldatokhoz az ötleteket magazinokban látható példák szolgáltatták, viszont sehol sem került sor egy elem teljes, vagy közel teljes egészében történő lemásolására.

Legelőszőr a szárny került fel az autóra, majd ezt követték sorban a toldatok és a két küszöb. A hátsó toldat feltételéhez kicsit módosítani kellett a gyári lökhárítón is, a spoiler végső formáját pedig többszöri átalakítás során nyerte el – ami hagyjuk meg nem vált az esztétikum kárára, sőt! A rendkívül szépen kidolgozott elem alsó íve öröklődött az első lökhárítóra és a küszöbökre is, mindezzel egy nagyon harmonikus összképet eredményezve. A toldatokon használt aluszínű rácsnak áldozatul esett az első lökhárító beömlője is, így szinte összenőtt az új elemmel. A spoilerek festésével egy időben színre fújták az összes feleslegesen feketéllő gyári alkatrészt, így a kilincseket, a ködlámpák környékét, az ajtóvédő csíkokat és minden más, az összképet zavaró részletet. A toldatoknak köszönhetően az autó igencsak közel került a betonhoz, így ültetésre már nem került sor – a Clio alapból kemény futóműve miatt pedig a sportos vezetési élményről sem kellett lemondani.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Miután az autó optikailag teljesen rendben volt, Tamás figyelme a teljesítménynövelés felé fordult. A gyári garancia lejárta után egy héttel a Clio már az ATC fékpadján állt, egy izmosító chiptuning kúra keretei közt, mely során 9 lóerővel és 14 Nm nyomatékkal erősödött. Később egy egycsöves, katalizátoros Magnum sport kipufogórendszer került az autó alá, a motorba pedig Splitfire sportgyertyák, teljessé téve így a komolyabb beavatkozásokkal nem járó teljesítménynövelés lehetőségeit. A későbbi tervekben szerepel egy sportleömlő beépítése is, később pedig esetleg még egy ütősebb motortuning is – de mindez persze a jövő zenéje.

Ami biztos, egy carstyling.hu-s szélvédőmatricával biztos bővül majd a design – remélhetőleg minél előbb :)

Típus

Renault Clio 1,6 16V

Tulajdonos

Szőke Tamás (Damien)

Motor

Motor

1,6L 16V, ATC Chiptuning

Légszűrő

KingDragon sportlégszűrő

Kipufogó

Egycsöves katalizátoros Magnum sport rendszer, 100-as krómvéggel

Gyertyák

Splitfire sportgyertyák

Futómű

Gumik

Michelin Pilot 195/50

Felnik

SIMI 15"

Külső optika

Légterelők

Egyedi lökhárító toldatok elől és hátul, egyedi szárny

Küszöbök

Egyedi küszöb garnitúra

Egyéb

Színre fújt gyári elemek, rácsozás