Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

A Tuning World Bodensee utolsó napja számunkra a legnagyobb A1-es csarnok bejárását jelentette, e mellett a kültéri területek és a beltéri programoknak helyszínéül szolgáló A2 feltérképezése volt a program. Szintén aznap került sor a show szépségversenyének díjátadójára is, mely nem csekély magyar sikereket is hozott magával!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A Tuning World Bodensee utolsó napja számunkra a legnagyobb A1-es csarnok bejárását jelentette, e mellett a kültéri területek és a beltéri programoknak helyszínéül szolgáló A2 feltérképezése volt a program. A kiállítás az utolsó napon is igen sok látogatóval büszkélkedhetett, ami nem is csoda, hiszen egyrészt május 1. kint is ünnepnap, másrészt pedig a kiállító cégek java, egyébként is akciós árait erre a napra még lejjebb engedte, így valóságos roham indult meg a tuning alkatrészek, Bodensee relikviák és egyéb ajándékok felé.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Még nem esett szó a kiállítás amerikai sztárvendégeiről, amit személyesen a West Coast Customs csapata képviselt. Munkáiknak – és természetesen a médiának – köszönhetően, a világ talán legismertebb tuner csapata a rendezvény teljes ideje alatt képviseltette magát a különböző programok alatt, meghatározott időközönként pedig a kiállítás halljában adtak autogramot a rajongóknak. Az érdeklődés természetesen feléjük is hatalmas volt, a VIP show-t mi pedig szintén az utolsó napon tekintettük meg.

Halle A1
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A csarnokok legnagyobbika a tuningcégek elitjének adott helyet, akik számára minden bizonnyal presztizskérdés is az A1-ben történő kiállítás. Mindez jól látszódott a rendkívül komoly és igényes standokon is, valamint a természetesen a felhozatalon: ebben a csarnokban elsősorban a nagy értékű sport- és luxusautók, a visszafogottabb formák és a hűvös elegancia uralkodott, ami talán nem is csoda. A kiállító cégek szinte egytől-egyig a magas árkategóriát képviselték, így érthetően e célcsoport számára lőtték be a szintet is. Számos tuningolt Porsche, Ferrari, Lamborghini, Hummer és természetesen a legújabb BMW-k és Mercedesek várták az érdeklődőket, a végletekig finomra hangolva. Hihetetlen élmény volt élőben látni azokat a gépeket, melyekről Nagyvilág rovatunk cikkjei szólnak, a Brabus, az Abt Sportsline vagy éppen a Hamann standján...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A nagy tunerek mellett rengeteg alkatrész-gyártó, elsősorban felni gyártók standjai, valamint magazinok és egyéb egyesületek kaptak itt helyet, úgy, mint például a biztonságos tuning jegyében kardoskodó Tune-it Safe! - mely rendőrautó koncepciói közül a Mercedest állította ki. A kedvencem a német Autodom Augsburg standja volt: ők a számos nagy értékű autóval egyetemben három Hummert állítottak ki, közülük is a legszebbet, egy 28” krómfelniken gördülő, metálnarancs H2-est, melynek platója egy jókora plazmatévének, valamint brutális installációnak adott otthont. A West-Coast feeling jegyében, a terepjáró mögötti színpadon stílszerűen élő Hip-hop rap és muzsika szólt, több fellépő előadásában.

Halle A2
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A legkisebb csarnok, a Performance Dome adott helyet a belső autós- és egyéb programoknak. A koncertteremhez hasonló kialakítású terület zenés és táncos bemutatók, szépségverseny, valamint természetesen az elmaradhatatlan lowrider show-k helyszíne volt. Legalábbis akárhányszor benéztem ide, mindig az ment :)

Kültér
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A külső területen kialakított pályán egész nap fogytak a gumik: többféle bemutató is várta az érdeklődőket. A fő irányvonalat természetesen a drift jelentette, de több látványos bemutatóra is sor került. Ezek között kiemelten említeném azt az átépített, 1937-es Chevrolet Coupéval előadott mutatványt, mely hihetetlen showról biztosította a nagyérdeműt. Ha csak annyit mondok: kerékcsere drift közben... A csarnokok közötti kültéri placcon pedig egész nap folyamatosan offroad bemutatók szórakoztatták a nagyérdeműt.

YOKOHAMA Tuning Award
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az utolsó napon, délután 4 órai kezdettel került sor a kiállítás autó-szépségversenye, a YOKOHAMA Tuning Award díjátadójára. Maga a megméretetés nagyon komoly volt, több zsűri, több körben vizsgálta meg az autókat az utolsó csavarig, hogy biztosan korrekt eredmények szülessenek. A zsűrizés a 4 nap alatt folyamatosan folyt, először minden kategóriában a legszebb 30 autót választották ki, majd ezek közül kerültek ki a dobogósok.

Autók tekintetében, minden nagyobb márka – így a Volkswagen, Audi, Ford, Opel, Honda stb. – saját kategóriát képviselt, mellettük pedig természetesen volt több „gyűjtő” kategória (pl.: „Egyéb Európai”) is, a kisebb számban megjelent brandeknek. Ezeken belül is három részre oszlott a díjazás: Karosszéria, Technika és Show and Shine címek alatt osztottak ki top 3-as kupákat, mindemellett a legszebb standokat is értékelték, a díjátadón kb 70 kupa került kiosztásra.

Hazai siker!!
Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A versenyen a nemzetközi zsűri összesen 3 kupával jutalmazta hazánk autóit: a H&H Yarisa Karosszéria kategóriában a harmadik, a flip-flop Focus Show and Shine kategóriában a második, a Honda CRV pedig szintén Karosszéria kategóriában az első helyezést hozta el! Mondanunk sem kell, mennyire örültünk a díjaknak, melyek egy ilyen szintű megmérettetést tekintve, nemzetközi szinten, több ezer autó között, valóban nagy elismerésnek számítanak!!

Összegezve, hihetetlen élmény volt kint lenni Európa legnagyobb tuning showján, a profizmus, mellyel az egész megszervezésre került, valamint persze a rengeteg szép autó, és a hangulat felejthetetlen élménnyé tette számunkra ezt a négy napot. Nagyon sok ötletet gyűjtöttünk kint a saját jövőbeni kiállításainkra nézve is, a csapat, és kiemelten a „Budapest Tuning Club” pedig számos meghívást és felkérést kapott kinti rendezvényekre, és több magazin-fotózásra is. Talán ennél, és a begyűjtött díjaknál más nem mutatja jobban, hogy semmi okunk sincs szégyenkezni, nemzetközi szinten sem a hazai tuning szféra tekintetében. Persze fejlődni mindig van mit, és hova, de a megfelelő irányelvek már mind inkább megvannak az igényes tuning felé – részünkről pedig maximálisan ezek támogatásán vagyunk, akár csak az idei Carstyling.Humma Racinget tekintve!

Kedden délután 6-kor nagyon hosszan, és fájdalmasan jajdult fel több mint ezer autó kürtje a csarnokokban. Egy nagyszabású, és remek dolog ért véget erre az évre is – de talán már most sincs korán készülni a következőre… egy biztos: jövőre, még felkészültebben, ugyanitt!

Vége!