BMW E9 CS - Tökéletesre csiszolt klasszikus
Igen, megint egy restomod építés. Nem csak azért kerül fel mostanában több ilyen az oldalra, mert erre gerjedek, vagy nem létezik más, egész egyszerűen tele van az internet ezekkel a csodákkal. Véleményem szerint a legtökéletesebb megoldás, hogy még jobb legyen az általunk kedvelt klasszikusok valamelyike és így tudjuk igazán, még jobban kiélvezni ezeket a gépeket, mielőtt az elektromos közlekedőedények átveszik az uralmat. (Már ha át fogják valaha ugyebár.) Nem vagyok maradi, de nálam egy autó akkor igazán jó, ha 8000-et forog, 20 litert eszik és üvölt benne valami nagyköbcentis, sokhengeres motor. Szomorú helyzet viszont az, hogy ma már 4 hengeres motorokra is azt mondják: sokhengeres. ebbe most nem megyek bele, majd inkább máskor. Nézzük inkább a képeken szereplő kortalan formával rendelkező BMW E9 CS modellt!
Anthony Neu és Brednan Digel még 6 évvel ezelőtt vásárolta ezt az 1974-es gépet, ami akkoriban mindössze egy üres héj volt. Ugyan kaptak pár doboznyi alkatrészt az autóhoz, de az még íg is kevés volt arra, hogy saját erőből arrébb álljon egyszer, de a srácok számára pont ezért volt tökéletes alap. Igazi Outlaw gépet akartak faragni a BMW-ből.
(Mi is az az outlaw stílus? Nos, nincs kőbe vésett szabály rá. Az igazi outlaw gép megtartja az eredeti formákat, de mégis kicsit másképp, saját elképzelés szerint van alakítva és a kreatív, egyedi megoldások teszik azzá. Nehéz pontosan megfogalmazni, úgyhogy inkább keressetek rá pár outlaw építésre, és akkor tisztán látszani fog, hogy mitől más egy ilyen, mint a többi. Főleg Porsche-kat fogtok találni. )
Szóval fogták a kupét és leöntötték feltűnő, Inka Orange árnyalatú festékkel, de előtte felkerült még a Group 2 bodykit, amitől igazán kivállasodott az öreg vas. Ezzel együtt az összes króm eltűnt az autóról és a szettet egybeolvasztották a karosszériával az egységesebb megjelenés érdekében. Elöl egy elég méretes kötényt találunk légbeömlőkkel, hátul pedig a csomagtartó kapott egy kisebb kacsafarok szárnyat. A kiszélesedett kerékjáratokban simán elférnek az elöl 9, hátul 11x17 méretű egyedi BBS felnik, magnézium közepekkel. Azonban az igazi csoda a géptető alatt található!
Felnyitva a motorháztetőt az E46 M3-ból ismert S54B32-t találjuk, ami jelen esetben 6 darab "trombitát" kapott. Az Alpha N-Tune, az egyedi üzemanyagellátó rendszer és az egyedi kipufogórendszer eredményeképp, 350 lóerő szabadul a hátsó kerekekre, ami egy 1974-es autó esetében elég jónak számít, a hangja pedig.... ITT EGY VIDEÓ hozzá!
A motorhoz 5 sebességes ZF váltó csatlakozik, eredeti M3 kuplunggal és lendkerékkel.
A futómű esetében, elöl, E30/E36 elemeket, hátul pedig E28 hátsó hidat találunk, valamint Ground Control állítható futóművet, illetve minden lehetséges ponton megerősítették a futóművet. Elöl E36 M3 nyergek és tárcsák, hátul pedig E28 M5 fékek lassítják az autót.
Az utastérben nincs semmi oda nem illő megoldás. Egyedül a Scheel ülések és a Momo Prototipo kormány jelentik a változást. Külön érdekesség, hogy a gyári műszerek tökéletesen működnek a motorral, így nem volt szükség digitális eszközök telepítésére, valamint hiába keresünk fejegységet és hangszórókat, ebben az autóban csak a motor hangját élvezhetjük!
Még több képet IDE KATTINTVA találtok!
Forrás: Motortrend