Az Egyesült Államok területén vannak olyan autók, amik soha nem lesznek használhatóak legálisan utcán. Ne kezdjük el megfejteni a dolgot, mert tökmindegy mi az indok. A lényeg az, hogy egy csomó embert megfosztanak az élménytől, amit a listán szereplő autók tudnak nyújtani. A Mitsubishi Lancer EVO V is ott van a listán, Michael Dee viszont boldog tulajdonosa egynek. 
Hogyan csinálta? Erre kaptok most választ! 
 
Michael mindig is akart egy EVO V-öt magának, de a törvények miatt, hivatalosan nem importálhatott magának 2023-ig. (Addig van tiltólistán a modell.) Mivel emberünk nem az a türelmes típus, ezért egyetlen megoldás maradt számára, ez pedig az, hogy egy négyajtós Mitsubishi Mirage-t alakít át, EVO-vá. A Mirage, ami egyébként Lancer, technikailag teljesen ugyanaz mint az EVO, annyi különbséggel, hogy néhány erősített hegesztés hiányzik, hiszen az EVO kasznija merevebb a rally specifikációk miatt. 
Az egyetlen gond, hogy az eredeti, japán cuccok beszerzése elég időigényes és drága dolog. Azonban Michael élete úgy alakult, hogy összetörte az autóját és talált a neten egy olyan Mirage-t, amit már elkezdtek átalakítani EVO-vá és mituán megegyezett az eladóval, már csak befejezni kellett a mutatványt. 
 
Kívül megkapta a gyári EVO V első és hátsó lökösöket, hátsó szárnyat és küszöböket. A padlólemez hátsó résézt átalakították ,hogy a diffi elférjen. Az első lökhárítóba bekerültek a gyári ködlámpák, és egyedi koptató valamint karbon "kések" kerültek felszerelésre. Varis Asso szélesítések, Damd karbon küszöbtoldatok és Vis karbon motorháztető zárja a sort. 
Az autó alá D2 állítható futómű és EVO 5 Brembo fékek. A kerékjáratokban Enkei RPF 1 felnik forognak, 10x18-as méretben. 
 
A motorháztető alatt 4G63T motor dolgozik, ami egy EVO 7-ből érkezett a kocsiba. EVO 9 turbóval, egyedi csövezéssel, Tial wastegate-tel, FIC benzinhíddal és 1300-as injektorokkal. A 45 literes üzemanyagcellából, AEM, 400-as, külső üzemanyagpumpa szállítja az anyagot a motorba. A motorhoz EVO 5 váltó csatlakozik. EVO 5 kardán, EVO 9 diffi és féltengelyek képezik még az építés részét. 
 
A beltérben jobbkormányos EVO 5 műszerfal, Momo kormány, EVO 8 Recaro ülések elöl-hátul hozzák a hamisítatlan EVO érzést. Michael még JDM Ganador tükröket, még több karbon elemet, új színt és erősebb motort szeretne, ami 800 lóerő körül mozog. 
 
Azt gondolom, hogy sikerült egy tökéletes EVO-t csinálnia, amiben minden generációból a legjobb található. Más kérdés, hogy anyagilag megérte-e, de végülis kit érdekel mennyi volt, ha élményt ad?
 
Még több képet IDE KATTINTVA találtok!  





 

 

Forrás: Clean Car Alliance