Az írás a Privát Praxis Bt tulajdonosa, Novák Péter tollából származik.
Sokan most biztos gondolkodóba estek, vajon mibe is kell belehúznunk..?
Amikor arról beszélünk hogy autótuning, legyen az optikai vagy technikai, meg sem fordul a fejünkben hogy az Usában, már akkor tuningolták a kocsikat (Cady, Pontiac, Dodge stb) a gimis srácok amikor nálunk a kedves sarló-kalapácsos emberek elnyomása miatt lovaskocsira vettek a gazdák petróleumlámpát. Nos igen ennyi a lemaradásunk amit folyamatosan küzdünk le, de sokan azt mondják, hogy már utól is értük őket ami igen csak butaság.
Ugyanis ok, elismerem, van itthon is nitro meg hifi, spoilerek, de kint ez mindenki számára elérhető, nálunk pedig csak a felsőbb réteg engedheti meg ezt a luxust.
Hogy mi a teendőnk, inspirálni és kitartónak lenni.
Ma is sok olyan céget ismerek nem mondok nevet de monopol helyzetben vannak és így teljes mértékben ki vagyunk szolgáltatva nekik. Próbálta már valamelyíkőtök betenni a tuningolt kocsiját ilyen témájú magazinba? Min: 300e. ropogós magyar forint. És mi van helyette: német kocsik. Hát nincs elég szép tuningolt kocsink? De van igenis sok szép. Ki kell építeni hogy minél többen közszemmé tudják tenni a kocsijukat erre legalkalmasabb hely az Internet, és később megalapuló magazinok melyek nem a meggazdagodásra hajtanak hanem a Tuningolás felvirágoztatására.
Én is ezen vagyok megpróbálok minél több minőségi terméket elérhetővé tenni a magyar fiatalság számára mert amikor 70 éves leszek akkor nem azt akarom hogy az unokám robogóval menjen gimibe hanem a papától kapott nitrós full neonos krómfelniken guruló WRX-en.
Összefoglalva nem az a lényeg hogy a másiknak mi van hanem az hogy neked mid van? Dolgozzatok keményen tervezzetek és mindent bele a kocsitok szebbé-jobbátételéhez. Ne lazsáljatok mert még igencsak messze vagyunk a céltól. De szerintem nemhogy utol hanem még le is tudnánk előzni az elsőket.
Végül pedig ha megfogadtok még egy jótanácsot: az az igazi versenyző akinek az ellenfele is a barátja...
Most nem kötök ám beléd, de a Proconsul szamarája már némi félelmet idézett bennem elő.... Most hogy megvan neki az új elektromos AC, nem tudom, melyikünk lesz a gyorsabb... Én még remélek!
Mégis 1000xer többre tertják ezeket az "alap" hondákat suzukikat azoknál az autóknál amiken tényleg sokat dolgozott a tulaj csak nem látszik rajta annyira, meg lehet, hogy csak 200ezret ér az autója de akkor is állvahagy a lámpánál..... Az a baj a magyar "tuning társadalommal", hogy csak azt becsülik ami legalább <40ezerHuf-ba került és még véletlenül se a tulaj munkája van benne. Én például sokkal többre becsülöm azokat akik sajátkezüleg csinálják az autójukat(bizonyos lehetőségek között) legyen az Civic VTI, vagy egy25éves autó. Nem pedig a szerelőhöz rohannak ha lelazult a szelepsapka a krekükön. Ez még nem lenne baj , hisz nem született mindenki profi tuningosnak, de akkor ne fikázza le más munkáját, és ne szóljon nagy hozzáértéssel autós dolgokhoz amikhez annyit ért mint egy marék szárított lepke.Csak az abaj, hogy a magyar tuningosoknak kb.50-60%-a ilyen. Na jó nem siránkozok ezen tovább, inkább megyek és bekötöm az új erősítőmet.
Gyerekek a suzukit még csak ne is említsétek a hondával egyszerre. Ég és föld a különbség. Minden elfogultság nélkül. Én csak tudom a hondám előtt egy suzukim volt.
És a fóliázott bödönhangú Hondákkal nincs tele a hócipőd? Mert Magyarországon a legtöbben ennyit értenek a tuninghoz: sportgyertya, légszűrő, sportdob, nagyobb felni, fólia. Meg lekapargatják esetleg a feliratokat a kocsiról. És ez minden autókategóriában játékos. Úghogy ne Suzukizz nekem, mert holnap viszek neked egy csomag vajretket a Lurdy elé
Nem tudom, ti hogy vagytok vele de rengeteg embernek kimerül a tunying a sportdob és az ablaksötétítésben.... Nekem már a búrám tele van a sötétített, bödönhangú szuzukikkal, stb... Erre van pénzünk....
HI! Mennyire igaz az írásban amit a lemaradásunkról írt. A főnököm vett "demo autó" építés céljára egy 1959-es évkáratú Cadilac valamit, már akkor klímás volt, és alap felszereltség volt a szervófék rásegítő.....Arról nem beszélve, hogy tudott rendelni egy katalógust ehez az évjárathoz és az utolsó kis kiegészítő alátétet is meg tudja rendelni belőle viszonylag nem túl drágán. Ez most egy kicsit off volt de szerintem elég jól tükrözi a lemaradottságot.A másik: Amíg az átlag magyar állampolgár olyan 60-80ezer forinzokat fog keresni addig nem nagyon lessz pénze 70ezres neonokra, örül ha tankolni tud a kocsiba.
Szerintem a tuning is (mint maga az autópark) egy állam és a benne élő állampolgárok jólétének fokát mutatja. Amikor Heinzi egyhavi fizetéséből vesz egy 10 éves GSI-t csak úgy hobbicélra és még 2 haviból olyat tuningol rajta, hogy mindenki csak bámul nagyokat, addig nekem egy Koni gátló-szettért kell egy hónapig kell güriznem. Aztán ha sikerül is nagyot alkotni, a földig érő spoilerekkel mindent lehet Magyarországon csak közlekedni nem. Budapesten nem tudok 1km összefüggő jó minőségű aszfaltcsíkot mutatni. Ráadásul itt a legtöbb user a minden nap használt kocsiját próbálja csinosítgatni, erősíteni, hangosítani, úgyhogy nem rendelheti alá a mindennapi használhatóságot teljesen a tuningnak. Talán hosszú évek munkájával sikerül egyszer megközelíteni azt az életszínvonalat, mert elérni sose fogjuk (eddig 2000 év alatt egyszer sem sikerült)
Domingonak teljesen igaza van! Mindenki gondolkodjon el azon, hogy mennyire néznék meg az autóját az utcán, ha az utána következő is tuningos, meg a harmadik is!
Akkor legalább megpróbáljuk utolérni őket utána meg majd le hagyni.:) Az állam a hibás mindezért remélem mindenki vágja. 1956-1990. Érdekes ők akik akkor uralkodtak harácsoltak nem maradtak le 40 évvel csak mi. És most megint ők vannak
Erre csak egy olyan példát tudok mondani, hogy a nitro se volna olyan nagy szám és nem nézné mindenki jancsika nitros kocsiját meg, ha nem 300 ezer forintba kerülne a nitro, hanem 30 forintba és mindenkinek lenne a kocsijában!
Én még remélek!