Teszt Seat Ibiza Copa 1.2 TSI DSG

Sok-sok újabb kisautó típus érkezése okán a Seat gondolhatta úgy, hogy ideje felkeverni az állóvizet a Seat Ibiza körül, még mielőtt megejtenék a rövidesen esedékes modellfrissítést. A keverést egy jól felszerelt kisszériára bízták, amely a Copa melléknevet kapta. Tesztautóként 1,2 literes 105 lóerős TSI motorral és hétgangos DSG automataváltóval járt nálunk – és persze másnál is.

Teszt Seat Ibiza Copa

Az Ibiza formája közel négy évvel a bemutatása után is aktuális, nem érzem avultnak. Még mindig érzelmeket kelt a lendületes vonalvezetés, a sok él. Igaz nekem az orra kicsit csúcsos, így kevésbé fickós. Az oldalnézet mozgalmas, a farkép kifejezetten rendben van a hátrafelé is arckifejezést adó lámpákkal. A Copa-ság kívülről igazán nehezen tetten érhető, kis matricák az ajtókon, fóliázott ablakok, és ha nyári gumis az autó, akkor könnyűfémfelnik.

Teszt Seat ibiza Copa
És ha már így belementem a felsorolásba, a Copa felszereltség belső extrákat is ad, így digitális vezérlésű légkondit, automatikusan sötétedő belső visszapillantót, automata kapcsolású fényszórót, esőérzékelős ablaktörlőt, USB csatlakozót, kormányról vezérelhető zenét. És akkor mi van? Az van, hogy mindezt 185 000 Ft felárért (a Style-felszereltséghez mérten), ami felettébb kedvező, bagó-szintű árat jelent a fenti extrákért.

Teszt Set ibiza Copa 1.2 TSI
Persze USB-csatlakozót tesztelni nem nagy ügy, így hát mellékesen a tesztautó, mint említettem 1,2 literes TSI a duplakuplungos DSG váltóval, amely konfiguráció még nem járt felénk. Ez a technika finom. Az 1,2 TSI motort már többször dícsértem, nagyobb kocsiban is bizonyított, így érthető, hogy az Ibiza mozgását is élénké teszi. És bár nem vagyok DSG-rajongó (a jó hagyományos automatákat, főképp Tiptronic-jellegű válthatósággal szimpatikusabbnak tartom a jobb kiszámíthatóság végett), nagyon nem szólhatok be ennek a hétfokozatú váltónak. Normál üzemmódjában hamar felpakol, lényegében amint lehet vált – finoman, és gyorsan -, sport üzemmódban meg hagyja pörögni és kiabálni a motort, végig a "nagyon élő" fordulatszám-tartományban tartva. De mégis beszólok, mert hiányzik a középút. A sportos húszéves és a nagypapa funkció között nincs meg a dinamikus negyvenes. Így néha forgalmi szituban döglött halként is viselkedett az autó normál állásban, későn ébredve nagypapa álmából a mélygázra. Decemberi városi körülmények között 7,8 litert fogyasztott.

Teszt Seat ibiza DSG
Viszont igen csendes. Pedig tudjuk, hogy a Seat a VW-testvérhez képest kevésbé bélelt hangszigetelőkkel, és a kárpitok-burkolatok is egy szinttel nyersebbek. További különbség, hogy a hegyesre húzott műszerfaltömb forma, ami vagány, de néha akadály a beüléskor a térdnek. Bent ülve már nincs gond, kategóriájában jó a helykínálat, és az ülés is rendesen tart. A kezelőszervek a helyükön, minden kényelmesen kezelhető, csak a rádió többlépcsős kezelhetősége fölösleges nyűg, amit a design miatt vállaltak. Hátul nem egy Skoda Superb, a fejtér szűkülő, a térdhely éppen elég. A csomagtér átlagos méretű.

Teszt Seat Ibiza Copa
És akkor leírom a kocsi árát. Ebben a konfigurációban 4 750 030 Ft. Hiába, változnak az árfolyamok, nemrég ennyiért Honda Accordot vehettünk.

Seat Ibiza árak

Teszt Seat Ibiza Copa