Teszt Ford Focus CC kétliteres benzines

A Ford háza táján sokáig nem született egyetértés abban, hogy nyitott változat is készüljön a népszerű alsó-középkategóriás Focus-ból. Szerencsénkre azon tábor győzött, akik a CC mellett tették le a voksukat, de lássuk be, hogy a konkurensekkel is tartani kellett a lépés. Ekkor már a PSA konszern modelljei, a Renault Megane CC és a Peugeot 307 CC készen álltak az alsó-közép kategóriában keresgélő vásárlók meghódítására.


Pozicionálás


A Ford Focus CC alsó-középkategóriás keménytetős kabrió. Közvetlen konkurensei a Peugeot 307 CC, a VW Eos, valamint a Renault Mégane CC. A Ford indulóára 1,6 literes motorral 5,8 millió Ft, a kétliteressel 6,6 millió Ft. A legdrágább benzinest 7,2 millióért, a legdrágább dízelt 7,8 millióért adja a kölni márka. Az árképzéssel nagyon viszonyul a Ford a többiekhez, a választást elsősorban az egyéni ízlés befolyásolja, nem annyira az ár.

Látvány, érzékelés, kényelem, kezelés


Külső

Teszt Ford Focus CC magas far Coupe CabrioletA formatervet nem bízták a véletlenre, az olasz Pininfarina stúdióját kérték fel a munkára. A németek már dolgoztak együtt az olaszokkal, a közös munka gyümölcse a Street KA-volt. A mérnökök szerint fejlesztések alatt, nem volt könnyű munka összehangolni a két különböző vállalati kultúrát. Lehetséges, hogy pont a két ellenkező szemléletű csapat miatt lett ennyire megnyerő autó a Ford Focus CC. Az autó külseje eléggé megosztja a közvéleményt, a nagy tető eltüntetéséhez, hatalmas farrészt kellett a Focus orrához társítani. Oldalnézetből jól látszik, hogy az autó eleje mennyire rádől az útra, a feneke jóval magasabban van, mint egy igazi távfutónak a rajtnál. Ám azt hiszem, abban egyetérthetünk, hogy akinek bejönnek a kupé autók, azoknak tetszik a Focus fizimiskája. A dögös megjelenéshez erősen hozzájárulnak a króm kiegészítők. Van belőlük az ablakok körül, a ködlámpánál, a hűtőmaszknál, és teli krómozott borítást kaptak a visszapillantó tükrök is. Az első lámpatestek a modellfrissítés előtti Focus-tól származnak. Az oldalsó villogót amúgy száműzték az első sárvédőből, az a visszapillantóban kapott helyet. A hátsó fertályon a lámpatest abszolút nem tradicionális, de kabrió mivolta miatt ezt kivitelezni lehetetlen is lett volna. Többszöri körbenézegetés, és a járókelők elismerő pillantásaiból azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a Ford Focus CC dögös, feltünő, szemrevaló járgány lett.

Belső

Teszt Ford Focus Coupe Cabriolet CC utastér bőrkárpitHatalmas keretnélküli ajtókon keresztül jutunk be az egyedi, direkt a Focus CC-be kitalált színvilágú utastérbe. A sárga bőrülések nagyon kényelmesek, jó oldaltartásúak. Az alap Focus-hoz képest két centiméterrel alacsonyabban ülhetünk bennük. A magasság motorosan, viszont előre hátra és a támla csak manuálisan állítható. A hideg reggeleken abszolút kellemes volt, hogy az első ülések fűthetőek. A műszerfal egy az egyben a Focus-é, ugyanúgy, mint a kezelőszervek. A belsőt, alumínium színű betétek díszítik, a hangulat kellemes és sportos.  Ergonómiailag már az alapmodellnél megszokott rendezettség jellemzik. A bőrkormány jó fogású, kellemes irányítani vele az autót. A bal oldali bajuszkapcsolón helyezték el, a fedélzeti számítógép menü gombját. Ez az egyetlen sötét foltja a kezelőknek, az ember elég bután tudja nyomkodni a pici kart. Persze megfogalmazódhat a kérdés: Miért kell azt állandóan nyomogatni? Sajnos a fordulatszámmérő és a kilométeróra műszerek között csak egy pici folyadékkristályos visszajelző van, amelynek lapján csak max két információ jeleníthető meg. Például, ha látni akarjuk, hogy még mennyi kilométerre elegendő üzemanyagunk van, akkor nem láthatjuk, hogy milyen a hőmérséklet odakint. Pedig lett volna hely, egy nagyobb kijelző számára, amiről egyszerre több információt is közölhettek volna.  

Teszt Ford Focus CC szélvédő hálóA hátsó ülések helykínálata ránézésre nem rossz, viszont ha az első ülésekben 180 cm-nél magasabb egyén foglal helyet, hátul a lábtér szinte nullára csökken. Tehát most sem dőlt meg az a nézet, hogy egy CC négy felnőtt számára kényelmes lehet. De valljuk meg ezeket az autókat nem is családi, több fős utazásokhoz tervezték. Felhúzott tetővel a fejtér is erősen leszűkül hátul, magasabb emberkék utaztatása csak lenyitott tetővel javasolt. Egy szűk hétig vendégeskedett nálunk a kabrió, de a tavasz szeszélyeskedésének köszönhetően nyitott tetővel csak oly keveset járkálhattunk. Pedig az igazi élvezett a kabriózásban keresendő. A Webasto cég fejlesztette ki, a 29 másodperc alatt le és felcsukható tetőt. A mozgatásában öt hidraulika-munkahenger, három villanymotor és tizenegy szenzor vesz részt. A csomagtartó 504 literes, de ha bent van a tető a befogadó képessége 248 literesre csökken. Kupé kabrióhoz képest nagyon jó kis rakterünk van.



Motor, sebességváltó

Teszt Ford Focus CC kétliteres benzinmotorTesztünk főszereplőjében benzinszív dobog, és a várakozásokkal ellentétben kellemes benyomásokat tett ránk. Hengerűrtartalma két liter, teljesítménye 145 lóerő. A kihúzatásokra bősz gyorsulással válaszol, a 185 Nm-es nyomaték kellő a lendületes autózáshoz. Ami szimpatikus volt, hogy a benzinmutatót sem vonzotta erősen a gravitáció, kellemes kilenc literes fogyasztást produkáltunk vele. De mielőtt bárki arra gondolna, hogy tökéletes élményben volt részünk, annak most elárulom, hogy van egy árnyoldala a Focus CC vezetésének. Az ötfokozatú manuális váltó, az első kilométerek után azt gondolnánk, hogy csak férfiasan keményen jár. Viszont a teszthét alatt sajnos rájöttünk, hogy nem szereti igazán a harmadik fokozatot simán bevenni. Kár, hogy ezt a dolgot nem sikerült a mérnököknek kiküszöbölniük, minden fokozat egészen könnyen becsúszik a helyére, viszont a harmadikat tuszkolni kell – bár valószínű, hogy ez egyedi hiba, nem jellemző a típusra.

Kormányzás, menetteljesítmény


Teszt Ford Focus CC 145 lóerőAhogy már említettük a benzinmotor abszolút jó párosítás a másfél tonnás karosszériához. Az autó egyik ékessége is ebbe a bekezdésünkbe került, mert az a kormányzás. A Focus ST-ből számos alkatrész került a CC futóművébe, ennek lehet köszönhető, hogy pontosan, precízen irányítható az autó. A rugózás is kemény sportos, élményszámba megy az élesebb kanyarok leküzdése, a vezető mindig pontos visszajelzést kap az útról. Lenyitott tetővel sem változik a stabilitás, pedig ilyenkor az autó súlypontja megváltozik. A sajtóanyag szerint 53:47 arányban oszlik meg a súly az első és a hátsó tengely között a tető lenyitása után 17 kg-val több terhelődik a hátsó tengelyekre. Ugyancsak szimpatikus volt, hogy tető nélkül sem változott meg nagyban a karosszéria merevsége, nem volt más CC-knél tapasztalható nyeklés-nyaklás vezetés közben. A tervezésnél nagy hangsúlyt fektettek a huzatmentes vezetésre. A jelek szerint ez abszolút sikerült, még autópálya tempónál sem lobog hajunk, és nem kapunk középfültő gyulladást. Ha éppen nem utazik senki a hátsó üléssoron, az utólag beszerelhető szélfogóval a legminimálisabbra csökkenthető a huzathatás. Érdekesség, ami a fotókon sem látszik, pontosabban még nem borulunk fel nem is fog látszani, a két támasztó elem, amely azért felelős, hogy egy esetleges balesetnél, ne a bennülők fejbúbja érje először a földet.

Kinek igen, kinek nem

Aki nem csak használati tárgyként tekint az autójára, hanem valóban élvezni akarja a vezetést annak ajánlott a Focus CC. Ez olyan autó, amellyel a tulajdonos céltalanul is nekivág a kilométereknek csak az élvezet kedvéért. Szuper a futómű, kellően merev a karosszéria. Monogám férfiak közkedvelt csalija lehet.

Teszt Ford Focus CC keménytetős kabrió

Műszaki adatok

Motor, erőátvitel

Teszt Ford Focus CC kabrió nyitvaSoros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerenkénti befecskendezés. Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás.

Hengerűrtartalom: 1999 cm3

Teljesítmény:  106kW(145 LE)/6000

Nyomaték: 185 Nm/4500

Súly/teljesítmény arány:  10,6 kg/LE

Karosszéria

Teszt Ford Focus kabrio CC Webasto tetőKétajtós, ötüléses önhordó nyitható tetejű acélkarosszéria. 

Menetkész üres tömeg /megengedett össztömeg: 1543/1950 kg

Hosszúság: 4509 mm

Szélesség: 1753 mm

Magasság: 1448 mm

Tengelytáv: 2640 mm

Csomagtér űrtartalma/ledöntött ülésekkel: 504/248 l

Futómű

Teszt Ford Focus Coupe Cabriolet CCElöl McPherson kerékfelfüggesztés kanyarstabilizátorral, alumínium lengőkarokkal, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés tekercsrugókkal, lengéscsillapítókkal, stabilizátorral. Elöl hátul tárcsafékek, elöl hűtött.


Felniméret: 7x17 col

Gumiméret: 205/50 R17

Fordulókör: 10,7 m

Menetteljesítmények

Teszt Ford Focus CC benzinesGyorsulás 0-100 km/h: 13,6 s

Végsebesség: 209 km/h

Tesztfogyasztás: 9,3 l/100 km

(Érdekes lehet: új Ford Focus tuning készlet, magyar díjnyertes Ford Focus tuning)

Teszt Ford Focus CC a csomagtartó nyitott tetővel