Mahindra Goa
Fotók: Dombóvári Mihály

Kevesen emlékeznek rá, de 15 éve már szerencsét próbált a Mahindra a magyar piacon, de akkor még csak egy ős-Willys Jeep származékot kínáltak birkózógép kivitelben. Sok  nem fogyott belőle, az importőr is felhagyott az árusíásukkal és átállt a koreai Korando terepjárókra – Ssangyong. Most ugyanaz az imporőr hozza be újra a Mahindrákat Magyarországra, de sokkal jobbak az esélyeik a piaci sikerre. Ezek az autók már nem olcsó utángyártásai egy világháborús modellnek, technikailag, minőségileg felzárkóztak a világ autógyártásához. Ezen nincs mit csodálkozni, a kínai után az indiai autóipar a legdinamikusabban fejlődő a világon. A fejlődéshez pedig jelentős segítséget kapnak – persze nem önzetlenül – a nyugati autóipari cégektől, akik a háttéripart is rohamléptekel fejlesztik.

Mahindra Goa utastér indiai dízel pick upSzóval újra itt a Mahindra, két típussal, egy munkásabb és egy öltönyösebb kivitellel, a nevük Mahindra Goa és Bolero. Mindkettő típus klasszikus és robosztus felépítésú, létravázas, hosszanti orrmotoros, alaphelyzetben hátsókerékhajtású, de felárért kapcsolható összkerékhajtással és osztóművel kérhető autók. Készülnek szimpla és dupla kabinos kivitelben, ez utóbbi ötszemélyes. A puritánabb kivitelű Bolero ára 2 857 000 forinttól indul, a jobban felszerelt és formásabb, így személyautósabb Goa indulóára 3 420 000 Ft – mivel haszonjármű a besorolás, ezek nettó árak. Nem vártan gazdag alapfelszereltséggel készülnek a Mahindrák, amelynek része a legolcsóbb változatnál is a légkondicionáló, a szervókormány, az elektromos ablakemelő. 

Mahindra dízelmotor common rail

A kocsikat egy 2,5 literes, common-rail befecskendezésű dízel hajtja, amelynek a teljesítménye 108 lóerő, nyomatéka 250 Nm – a Mahindra közösen fejlesztette a Bosch-sal és az osztrák AVL mérnöki irodával. A munkaautó-jellegű Bolero kérhető plató nélküli változatban is, így tetszőleges speciális felépítménnyel szerelhető fel. Az elöl független, hátul laprugós merevtengelyes felfüggesztést az angol Lotus Engineering segítségével fejlesztették, így már nem táncol és nem imbolyog az autó se terepen, se aszfalton. 

Mahindra Goa utastér


Ezt bizonyítandó ki is próbáltuk a Mahindrát, egy nyűgösen vezethető kocsira számítottunk, de egy összeérett autóba ültünk: jó a vezetői helyzet, minden kézreesik, egyenletesen adja le a motor a teljesítményét, jó a kormányzás áttételezése és visszajelzése. Rossz minőségű dűlőutakon rohamtempóval is lehet robogni, a kocsi fel sem veszi. Nem csavarodik az alváz és a felépítmény, de ezen nem is csodálkozunk, mert csak a plató lenyíló ajtaja 60 kilogramm legalább, megnéztük, és a most szokásos 0,5-0,7 mm-es acéllemez helyett 1 mm vastagból szabták ki az autót! Országúton is nyugodtan autózható, nem sportkocsi, de autópályán a 120-130-as tempót békésen tartja még némi tartalékkal. 

Ha bejönnek a piaci tervek és szépen fog fogyni az autóból, akkor az importőr mérlegeli, hogy behozza-e a Goa személyautó változatát 7 üléssel, (SUV-szerű karosszériával) ennek ára 6,1 milliótól indulna - a garancia a Mahindrákra 2 év kilométer-korlátozás nélkül.

Mahindra Goa plató