Új nagy teljesítményű gumi - Michelin Pilot Super Sport
A Michelin Pilot Super Sport abroncsot fejlesztéséhez a technológiai alapokat a 24 Hours of Le Mans versenyeken szerzett tapasztalatok adják - a Michelin 13-szor győzött egymás után. Az új abroncsban három műszaki megoldást egyesítettek, ezek közül kettőt a 24 Hours of Le Mans versenyen használt abroncsokhoz fejlesztettek ki annak érdekében, hogy az abroncs úttartását és fékezési képességét javítva növelje az általános biztonsági teljesítményt, úgy, hogy jó kilométer-teljesítményt is nyújtson.
A három új technológia, a Twaron® szálból készült övbetét, valamint a kétkeverékes futófelület (Bi-Compound tread), és a Variable Contact Patch 2.0 (változó érintkezési felület) közül a két utóbbi az endurance autóversenyeken jóváhagyott és használt innovációkból származik. Az új Michelin abroncs a Pilot Sport PS2 utódjának tekinthető. Az abroncsot a fejlesztés alatt csúcsautókon tesztelték: Porsche Carrera GT, a Koenigsegg Agera, Ruf CTR CT3, Porsche 997, Ferrari 458 Italia, Audi R8 MTM, BMW M3, Subaru WRX STi, Nissan GT-R Novidem.
Az új gumi a tesztelés során az öt legfontosabb versenytársa ellenében a leggyorsabb köridőt érte el a független TÜV SÜD Automotive által 2010-ben, száraz pályán, 245/40 ZR 18 Y és 235/35 ZR 19 Y méretű abroncsokkal végzett teszten.
- Úttartás száraz úton:
egy 2.700 méteres, zárt pályán 1,5 másodperccel jobb időt mutattak a tesztek.
- Fékezés száraz úton:
100 km/h sebességről megállásig történő lassítás alkalmával a féktávolság 1,5 méterrel rövidebb volt.
- Úttartás nedves úton:
egy 4.100 méteres zárt pályán a köridő 2,5 másodperccel csökkent.
- Fékezés nedves úton:
80 km/h sebességről 10 km/h sebességre történő lassítás alkalmával a féktávolság 3 méterrel csökkent.
- A teljes kilométer-teljesítmény a pályán:
50%-kal több kör.
- A teljes kilométer-teljesítmény közúton:
10%-kal nagyobb távolság.
A Michelin Pilot Super Sport mint már szóba került több technológia újítást tartalmaz. Ilyen a Twaron® övbetét. A Twaron® a sportfelszerelésekhez, például tenisz, vitorlázás és hegyi kerékpározás, valamint a repülésben, katonai védőfelszerelésekben és az autósportban használt nagy sűrűségű rost, ebből készült a karkasz övbetétje. A Twaron® egyik fő jellemzője a magas tapadási ellenállása, ötször olyan ellenálló, mint az azonos tömegű acél. Változtatható feszességének köszönhetően az övbetét jobban megfeszíti a futófelületet közepét, mint a vállakat. Ennek következtében a centrifugális erő hatékonyabban győzhető le, és a nyomás egyenletesebben oszlik el. A gyakorlatban az abroncs nagy sebességnél kimagaslóan stabil marad, ami annak köszönhető, hogy nem deformálódik a fútófelület - nagy sebességnél a centrifugális erő hatására nem lesz domború, kis sebességnél és kanyarokaban nem lesz homorú.
A másik újdonság a kétkeverékes futófelület. Ez az eredetileg versenyabroncsokhoz kifejlesztett műszaki újítás különböző gumikeveréket használ a futófelület bal és jobb oldalán. A külső részen egy különleges, korommal megerősített elasztomer (melyet kimondottan a 24 Hours of Le Mans versenyre fejlesztettek ki) biztosítja a kivételesen hosszú élettartamot az éles kanyarokban - az abroncs külső szélét nem darálja le a kocsi. A belső részen a legújabb, nagy tapadású elasztomer segíti elő, hogy az abroncs (nedves úton) megtörje a vízréteget, és megtapadjon az úton.
A harmadik innováció a „Variable contact patch 2.0” (változó érintkezési felület). A repülőgép- és autóiparban használt legújabb digitális szimulációs szoftvereknek köszönhetően a nyomás és ezáltal a hőmérséklet egyenletesen oszlik el az abroncs teljes felfekvési felületén. Bár a felület alakja kanyarodáskor változik, az úttal érintkező gumi mennyisége változatlan marad.
A Michelin Pilot Sport PS2-őt több mint 200 nagyteljesítményű autótípushoz szállították gyári első szerelésre. Az utódtípus a Pilot Super Sport követi ebben. A gumi 2011 januárjától kapható. Az extrém teljesítményű autók értékesítése jelenleg emelkedik, és a Michelin becslése alapján a következő öt év alatt több mint 25%-kal fog növekedni világszerte. Ugyanezen időszak alatt, 2010-től 2015-ig, ezen autók gumiabroncsának piaca a Michelin várakozása szerint Észak-Amerikában 43%-kal, Európában pedig több mint 30%-kal fog bővülni, Kínában pedig az ötszörösére nő.
Kapható méretek
18 coll:
225/45 ZR 18 (95 Y) XL
245/45 ZR 18 (100 Y) XL
245/40 ZR 18 (97 Y) XL
265/40 ZR 18 (101 Y) XL
19 coll:
225/40 ZR 19 (93 Y) XL
225/35 ZR 19 (88 Y) XL
235/35 ZR 19 (91 Y) XL
245/35 ZR 19 (93 Y) XL
255/35 ZR 19 (96 Y) XL
265/30 ZR 19 (93 Y) XL
275/35 ZR 19 (100 Y) XL
275/30 ZR 19 (96 Y) XL
295/30 ZR 19 (100 Y) XL
305/30 ZR 19 (102 Y) XL
20 coll:
235/35 ZR 20 (92 Y) XL K1
255/35 ZR 20 OPEN ZR
275/35 ZR 20 OPEN ZR
275/30 ZR 20 OPEN ZR
285/30 ZR 20 (99 Y) XL K1
285/30 ZR 20 OPEN ZR
285/25 ZR 20 (93 Y) XL
295/35 ZR 20 (101 Y) K1
295/25 ZR 20 (95 Y) XL
315/35 ZR 20 (110 Y) XL K1
345/30 ZR 20 (106 Y)
21 coll:
255/30 ZR 21 (93 Y) XL
265/30 ZR 21 OPEN ZR
295/30 ZR 21 OPEN ZR
295/25 ZR 21 (96 Y) XL
22 coll:
235/30 ZR 22 OPEN ZR
265/30 ZR 22 OPEN ZR
További információ:
Y: 300 km/h sebességig használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85%-át.
(Y): 300 km/h sebesség felet is használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85%-át.
OPEN ZR: 300 km/h sebesség felett is használható, ha az össztömeg a terhelhetőség 85% és 100%-a között van.