Michelin Pilot Super Sport sport és tuning gumiabroncs

A Michelin Pilot Super Sport abroncsot fejlesztéséhez a technológiai alapokat a 24 Hours of Le Mans versenyeken szerzett tapasztalatok adják - a Michelin 13-szor győzött egymás után. Az új abroncsban három műszaki megoldást egyesítettek, ezek közül kettőt a 24 Hours of Le Mans versenyen használt abroncsokhoz fejlesztettek ki annak érdekében, hogy az abroncs úttartását és fékezési képességét javítva növelje az általános biztonsági teljesítményt, úgy, hogy jó kilométer-teljesítményt is nyújtson.

Michelin Pilot Super Sport nagy teljesítményű abroncs sport- és tuning autókhoz

A három új technológia, a Twaron® szálból készült övbetét, valamint a kétkeverékes futófelület (Bi-Compound tread), és a Variable Contact Patch 2.0 (változó érintkezési felület) közül a két utóbbi az endurance autóversenyeken jóváhagyott és használt innovációkból származik. Az új Michelin abroncs a Pilot Sport PS2 utódjának tekinthető. Az abroncsot a fejlesztés alatt csúcsautókon tesztelték: Porsche Carrera GT, a Koenigsegg Agera, Ruf CTR CT3, Porsche 997, Ferrari 458 Italia, Audi R8 MTM, BMW M3, Subaru WRX STi, Nissan GT-R Novidem. Michelin Pilot Super Sport

Az új gumi a tesztelés során az öt legfontosabb versenytársa ellenében a leggyorsabb köridőt érte el a független TÜV SÜD Automotive által 2010-ben, száraz pályán, 245/40 ZR 18 Y és 235/35 ZR 19 Y méretű abroncsokkal végzett teszten.

- Úttartás száraz úton:

egy 2.700 méteres, zárt pályán 1,5 másodperccel jobb időt mutattak a tesztek.

- Fékezés száraz úton:

100 km/h sebességről megállásig történő lassítás alkalmával a féktávolság 1,5 méterrel rövidebb volt.

- Úttartás nedves úton:

egy 4.100 méteres zárt pályán a köridő 2,5 másodperccel csökkent.

- Fékezés nedves úton:

80 km/h sebességről 10 km/h sebességre történő lassítás alkalmával a féktávolság 3 méterrel csökkent.

- A teljes kilométer-teljesítmény a pályán:

50%-kal több kör.

- A teljes kilométer-teljesítmény közúton:

10%-kal nagyobb távolság.

 

Michelin pilot Super Sport Twaron öv

A Michelin Pilot Super Sport mint már szóba került több technológia újítást tartalmaz. Ilyen a Twaron® övbetét. A Twaron® a sportfelszerelésekhez, például tenisz, vitorlázás és hegyi kerékpározás, valamint a repülésben, katonai védőfelszerelésekben és az autósportban használt nagy sűrűségű rost, ebből készült a karkasz övbetétje. A Twaron® egyik fő jellemzője a magas tapadási ellenállása, ötször olyan ellenálló, mint az azonos tömegű acél. Változtatható feszességének köszönhetően az övbetét jobban megfeszíti a futófelületet közepét, mint a vállakat. Ennek következtében a centrifugális erő hatékonyabban győzhető le, és a nyomás egyenletesebben oszlik el. A gyakorlatban az abroncs nagy sebességnél kimagaslóan stabil marad, ami annak köszönhető, hogy nem deformálódik a fútófelület - nagy sebességnél a centrifugális erő hatására nem lesz domború, kis sebességnél és kanyarokaban nem lesz homorú.

Michelin Pilot Super Sport kétkeverékes futófelület

A másik újdonság a kétkeverékes futófelület. Ez az eredetileg versenyabroncsokhoz kifejlesztett műszaki újítás különböző gumikeveréket használ a futófelület bal és jobb oldalán. A külső részen egy különleges, korommal megerősített elasztomer (melyet kimondottan a 24 Hours of Le Mans versenyre fejlesztettek ki) biztosítja a kivételesen hosszú élettartamot az éles kanyarokban - az abroncs külső szélét nem darálja le a kocsi. A belső részen a legújabb, nagy tapadású elasztomer segíti elő, hogy az abroncs (nedves úton) megtörje a vízréteget, és megtapadjon az úton.

Michelin Super Sport nagy teljesítményű gumiabroncs sportautókra, és tuning célra

A harmadik innováció a „Variable contact patch 2.0” (változó érintkezési felület). A repülőgép- és autóiparban használt legújabb digitális szimulációs szoftvereknek köszönhetően a nyomás és ezáltal a hőmérséklet egyenletesen oszlik el az abroncs teljes felfekvési felületén. Bár a felület alakja kanyarodáskor változik, az úttal érintkező gumi mennyisége változatlan marad.

A Michelin Pilot Sport PS2-őt több mint 200 nagyteljesítményű autótípushoz szállították gyári első szerelésre. Az utódtípus a Pilot Super Sport követi ebben. A gumi 2011 januárjától kapható. Az extrém teljesítményű autók értékesítése jelenleg emelkedik, és a Michelin becslése alapján a következő öt év alatt több mint 25%-kal fog növekedni világszerte. Ugyanezen időszak alatt, 2010-től 2015-ig, ezen autók gumiabroncsának piaca a Michelin várakozása szerint Észak-Amerikában 43%-kal, Európában pedig több mint 30%-kal fog bővülni, Kínában pedig az ötszörösére nő.

 

Kapható méretek

 

18 coll:

225/45 ZR 18 (95 Y) XL

245/45 ZR 18 (100 Y) XL

245/40 ZR 18 (97 Y) XL

265/40 ZR 18 (101 Y) XL

 

19 coll:

225/40 ZR 19 (93 Y) XL

225/35 ZR 19 (88 Y) XL

235/35 ZR 19 (91 Y) XL

245/35 ZR 19 (93 Y) XL

255/35 ZR 19 (96 Y) XL

265/30 ZR 19 (93 Y) XL

275/35 ZR 19 (100 Y) XL

275/30 ZR 19 (96 Y) XL

295/30 ZR 19 (100 Y) XL

305/30 ZR 19 (102 Y) XL

 

20 coll:

235/35 ZR 20 (92 Y) XL K1

255/35 ZR 20 OPEN ZR

275/35 ZR 20 OPEN ZR

275/30 ZR 20 OPEN ZR

285/30 ZR 20 (99 Y) XL K1

285/30 ZR 20 OPEN ZR

285/25 ZR 20 (93 Y) XL

295/35 ZR 20 (101 Y) K1

295/25 ZR 20 (95 Y) XL

315/35 ZR 20 (110 Y) XL K1

345/30 ZR 20 (106 Y)

 

21 coll:

255/30 ZR 21 (93 Y) XL

265/30 ZR 21 OPEN ZR

295/30 ZR 21 OPEN ZR

295/25 ZR 21 (96 Y) XL

 

22 coll:

235/30 ZR 22 OPEN ZR

265/30 ZR 22 OPEN ZR

 

 

 

További információ:

 

Y: 300 km/h sebességig használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85%-át.

(Y): 300 km/h sebesség felet is használható, ha az össztömeg nem haladja meg a terhelhetőség 85%-át.

OPEN ZR: 300 km/h sebesség felett is használható, ha az össztömeg a terhelhetőség 85% és 100%-a között van.