Tuning felni, felni felújítás, felnifényezés

Az új felnikról szóló hírek rendszerint mind valami spéci felületkezeléssel ellátott keréktárcsáról szólnak. Klasszikus ezüstben alig készül ma már tuningfelni, minimum a bicolor kivitel. Most épp a fekete és polírozott felület variánsai az uralkodók az ezüst után az általános felni kínálatban, de jön fel a fehér, amelyet sokáig csak az OZ kínált, illetve megjelent a fegyvermetál, amely kicsit barnásfekete szín.

Felnifelújítás tisztítás



Rengeteg tuningkocsi
megjelenését tudja komolyan átszabni a felni, illetve a felszerelt felni színei. Szinte más autót faragnak a gépből – nézzétek meg például Nótás Tamás Peugeot-ját, az orange-felnikkel, ezüstön gördülve átlagosabb volt a gép. Szóval festészet a jelszó, ügyes fényező vállalja, sőt, gumisműhelyek is elintézik a bonyolítást, végülis úgyis ők szerelik fel a cuccot - persze egynéhány dologra figyelni kell.



Felni régi felületének eltávolítása

Ilyen egynéhány dolog a felni letisztítása. Nem elég a mosás, a régi lakkot el kell távolítani, vagy homokfúvással, vagy maratással. Az egyrészes felniknél ez rendszerint nem gond, csak pénz kérdése. A többrészeseket azonban szét kell szedni, különben egyrészt ronda lesz a végeredmény, másrészt a tisztítás-zsírtalanítás során a használt oldószerek, illetve a fúváskor használt csiszolóanyag megrongálja a felnirészek közötti tömítést.



Otthoni felnifestés. Még a gumi is maradhat, a szelep ne kapjon hígitót, mert ereszteni fog

A homokfúvás darabonként 2-3 ezer forintból bőven kijön. Más kérdés, hogy erre a drasztikus tisztításra lényegében régi, több éves felniknél van szükség, amelyeken már megfáradt a régi védőréteg – festék, lakk. Mikor ilyen ügyben lépegettem, a kinézet klasszikus felnit olcsóbb volt újként megvenni, majd fényeztetni, mint egy régi használtat venni, és azt fényeztetni. Az ok éppen a fényezés előtti rendbehozatal és felület tisztítás ráadás költségeiben keresendő. Persze, ha megelégedtem volna kamaszkorom garázs előtti csiszolós, nitróval letörlős, majd spray-vel lefújós minőségével, akkor nem lett volna gond, annál a technikánál olcsóbb nincs.

Kamrában, profi cuccal az igazi a felni fényezés

Viszont, ha profi végeredményt akarunk, akkor majdhogynem olyan felületrendszert kell felépíteni a felnire is, mint a karosszéria lemezeire. Kell alapozni, kell hézagkitöltő szórógittet használni, majd arra a színt, és lehetőleg nem kemény lakkot fújni. A kemény lakk könnyen reped, és hát a felni strapás helyen dolgozik, sok követ kap, a puha lakk elviseli. Mondjuk ez a történet már tíz rugóba is fékezhet felninként, főképp, ha a színigényünk is spéci. Normál, szokásos színeknél – fekete, matfekete, fehér - ötezerből ki kell jönni. Jó játék, érdemes próbálkozni!

(Lehet, hogy festés előtt fel kell újítani a felnit, ha sérült, itt elolvashatod, mit lehet javítani.)

Fényezés-alapozás után száradó könnyűfém felnik

AZEV A a száradó csapatban

Azev A fényezés után. Hátul is szép!

A kész AZEV A nagyon csecse lett