Hartge kézifékkar kompozit bőr-gumi kézifékszoknyával

Ez már itt a végeredmény. Fémesen csillogó perforációk a bőrrel bevont gumi-porvédőn. Igazi kompozit megoldás Hartge koronával

Az autótípusok 90 százalékánál egyszerűen megoldható a kézifékkar porvédő szoknyájának a cseréje. Az újaknál gyakorta már nincs is ilyen alkatrész, a Merciknél sosem volt, na mindegy. Úgy gondoltam sima ügy, majd varrnak nekem egy szoknyát és viszlát.

Kézifékszoknya leszedés kárpitozás tuning

Itt éppen nem én szedem le a cuccot, nehéz egyszerre fotózni és szerelni

Így lekaptam a régi kézifékkart, felcsúsztattam a helyére az új Hartge-t, és vártam a csodát. Az első, hogy a régi markolat hosszabb volt, nem értek össze a dolgok, kilátszott a meztelen vas. A második, hogy a kárpitosnak odaadott, mintának, vagy szétvágásra szánt bontós kézifék-porvédő gumit (gondoltam kiszedik belőle a feszítő fémet) bőrbe húzva kaptam vissza. 

Tuning kárpitozás kézifék porvédő

Egyrészt furán nézett ki a merev bőr doboz, bár tény, hogy szépen megvarrták, másrészt a folytonossági hiány a markolat és a szoknya között megmaradt. Szóval fogfájós nem tetszik dolog lett belőle, egy ideiglenesen felhúzott névtelen kézimarkolattal.

Szép kárpitosmunka, mégsem tetszett a végeredmény

Kézifékkar csere utastéri tuning

A régi meg az új markolat hosszeltérése (ez az én kezem)

Nem hagytam annyiban a dolgot, visszaraktam a Hartge-t, meg visszaraktam a gyári gumi-cuccot, beköltözött a két centi hiány is. De inkább, mert nem tetszett a bőrbe vont műanyag, mert fura volt, és kiengedett állapotban csúnyán redőződött, meg valójában bizonyos fokig jobban tetszett a gumiharmonika, abban van valami pozitív gépszagú.



Ilyen volt az ideiglenes megoldás, ami nem tetszett. Csúnya redőződés, bumfordi markolat


Autó tuning kárpitos munka közben

Így felkerestem ezer éve ismert kárpitosomat Angyalföldön, a jó közepén, ahol röpke egy hét alatt emésztett meg az utca egy otthagyott Renault 19 16V-t. Szóval Imre (mert ez a neve) mondta „no problem”, mehetek, vihetem, megcsinálja. Persze nem számított a szögletes BMW E30 designra. Felvilágosított, hogy nem tud ide szoknyát varrni, hülyén is nézne ki, nem passzolna, másrészt, a vékony bőrön átütne a kézi-vasa, a bőrnek nem lenne tartása. Az pedig rossz.

Imre és barátja-kollégája-üzlettársa. Több fej többet tud

Autókárpitozás tuning kézifékkar szoknya

Rossz kedvel elódalogtam, fogtam a gumi cuccost, a Hargét, de járt az agyam. És kipattant a megoldás. Hátraarc-vissza a műhelybe. Csak a gyári gumi burkolat téglatest alakú tetejét kell bevonni a perforált bőrrel, a harmonika marad, a kézifék-markolat felé pedig kinyúlhat egy bőr nyak, amely takarja a vasat.

Méréshez nem mindig kell mérőszalag

Autókárpitos tuning szabás kézifékszoknya harang

Gondolatot szó, a szót tett követte. Imre még megfogta a gumit, és figyelmeztetett: „ha elkezdem ennek annyi, a ragasztót le nem veszed róla!” – „Van elég a bontóban” – mondtam erre – „essünk neki!”.

Szép nagy szabóasztalon kis munka készül


Kárpitos autótuning bőr kézifékszoknya

Így is lett. Előkerült a kinézett bőrdarab, előkerült a mérőléc mert nem aprózzuk el. Előkerült a kolléga is egy kis konzíliumra. Ceruzarajz, és jöhet az olló, élőben, azonnal rápasszítós szabászat. „A ragasztót ne mutasd” – kéri Imre, nem mutatom, de barom erős, gyorsan kötő, nem hibázhatsz és dolgozz gyorsan ragasztó.



Autókárpitozás bőr kézifékszoknya készítés

Imrének még valami van a tarsolyában: „Akarsz trükköt?” – kérdi. Persze, hogy akarok, nem mondom meg mi történt, a lényeg, hogy a bőr perforációi, ha úgy esik rájuk a fény, fémesen csillognak. Nagyon cool.


Tuning autókárpitozás bőr kézifékkar-szoknya

Tuning autókárpitozás bőr kézifékszoknya
Tuning bőr kárpitozás kézifék porvédő szoknya

Gyorsan kellett illesztgetni a bőr széleit

Az egész hadművelet nem tartott tovább egy óránál. Gyorsabban megvolt, mintha szoknyát varrtak volna. Most ez itt megoldódott szabással és ragasztással, a tűt elő se kellett venni. Na majd a kormányomhoz, meg a váltógombhoz elő kell. Így teljes lesz a kárpitos-technológiai bemutató!

Autókárpitozás

A változás mértékét meg kellett mutatni egy előtte, utána fotóval! És nem került ám sokba, kézifékkar jól mutató 3000 Ft-tól kapható (30 000 Ft-ig), a szoknyakészítés a munkadarab nehézségétől és a választott bőrtől-kárpitanyagtól függően 7000-15 000 Ft

Tuning kézifékkar markolat csere és bőr kárpitozás