A futóművek áthangolásával gyökeresen megváltoztatható egy-egy autó jellege és viselkedése. Jó példa erre a harmadik generációs Volkswagen Golf, amelyet a gyár három eltérő futóművel kínált. Az alapfutóművön kívül létezett egy magasított és egy sport futómű, amely nem csak 20-40 milliméterrel lejjebb engedi az úthoz a karosszériát, de keményebb is --  Golf GTI és VR6. (A magyar rendőrség a maga Golfjait a magasított "tundra" változattal rendelte). A kemény futóművek jó minőségű, sima úton nagyobb kanyarsebességet engednek meg, az autó közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra, elmaradnak a karosszéria billenő és bólintó mozgásai. Összességében az autó vezethetősége javul. Rossz úton azonban a kemény lábak ráznak, hepehupás aszfalton kanyarodás közben feszes felfüggesztésű, de rosszul hangolt csillapítású autónak a kerekei elveszthetik a kapcsolatát az úttal, az autó ívet vesztve elpattoghat ami a váratlanságával meglepheti a sofőrt.

A feszes izmokhoz több út vezet. A legjobb a rugókat és lengéscsillapítókat egyaránt keményebb hangolásúra cserélni. Csak a lengéscsillapító cseréjénél nincs összhang a rugó és a gátló között, a rugó nem képes "kirugózni". Ezért félmegoldásnál a kevésbé rosszat érdemes választani, jobb hagyni a lengéscsillapítókat és a rugókat cserélni. Ilyenkor előfordulhat, hogy a lengéscsillapítónál erősebb rugó belengeti a kasznit, de a keményebb rugó úgyis előbb abbahagyja a hullámzást. Az átszerelésnél a sportfutómű-szettek általában lejjebb engedik a karosszériát, ennek jótékony hatása az alacsonyabb súlypont és így a jobb egyenesfutás és kanyarstabilitás. Hátránya a terhelhetőség csökkenése, mert az autó már többlet súly nélkül is ül. Érdemes figyelni rá, hogy a leültetett futóműnél megváltozik a lengőkarok alap-állásszöge, így a futóműbeállításnál más adatok alapján kell dolgozni a kocsin.

A stabilizátorok cseréjével megváltoztatható a kocsi sajátkormányzási tulajdonsága. Túlkormányzott kocsinál az első stabilizátorokat, alulkormányzottnál a hátsó stabilizátorokat kell erősebbre cserélni. Ez azonban nem mindig hoz sikert, komoly hozzáértést és sok tapasztalatot igényel, könnyű rontani a kocsi viselkedésén. A legjobb elöl-hátul feszesebbre cserélni a stabikat, ezáltal a kaszni oldaldőlése csökkenni fog, a sajátkormányzási tulajdonságok viszont csak kis mértékben változnak.

A kanyarstabilitás vagy "kanyartűrés" növelésének egyik legegyszerűbb módja a szélesebb gumik felszerelése. Természetesen ennek is léteznek határai, a gyárak vevőszolgálatai tájékoztatnak a felszerelhető méretekről. A túl széles gumik hátránya az egyenesfutás romlása és a vizes úton való gyors felúszás. Télen a széles tappancsok szinte használhatatlanok, főleg ha a futózásuk is megfogyatkozott – télen a lehető legvékonyabb abroncs az ideális. A széles gumik előnye a jobb kanyarstabilitás mellett a rövidebb fékút. A gumik cseréjénél fontos a kiválthatóság, azaz, hogy a külső átmérő azonos maradjon az eredeti gumiéval. Nagyobb átmérőjű gumival az autó lassabban gyorsul, mert csökken a keréken jelentkező vonóerő, kisebbnél jobban gyorsul ugyan, de kisebb lesz a végsebesség és mindkettőnél hazudni fog a sebebességmérő -- például 205/65 R15 gumi helyett a kisebb átmérőjű 205/60 R15 gumi felszerelésével 15 százalékot fog csalni az óra. Az eredetinél nagyobb sebességindexü gumi szükségtelen használata szintén indokolatlanul terheli a futóművet, mert erősebb, keményebb a felépítése, így kisebb a rugózási képessége. Sokszor a gumik tapadását méretváltoztatás nélkül is lehet javítani, ha az addig használtnál jobb minőségű abroncs kerül a felnire, a többletkiadást az autó viselkedése hálálja meg.

Az igazi változást az hozza -- látványra is --, ha a gumik mellett a felniket is lecserélik, mert így a szélesség növelésének gyakorlati határt csak a sárvédők öblössége szab. Az eredetinél nagyobb átmérőjű keréktárcsára alacsonyabb falu gumiabroncs szerelhető ugyanolyan szélesség és külső átmérő mellett. Az alacsonyabb oldalfallal készített, "peres" gumival az autó a kanyarban kevésbé sodródik és közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra. A peres gumi hátránya a rugózási komfort csökkenése. Keréktárcsa vásárlásakor vigyázni kell, mert a túl széles felni megváltoztathatja a futóműgeometriát, ezzel nőhet a futóműterhelés és így az alkatrészek kopása, az autó viselkedése a várt helyett negatívan változhat. Drasztikusan széles keréktárcsákkal nő a fogyasztás, csökken a gyorsulás.

A kemény lábak hátránya a komfortcsökkenésen kívül a futóműelemek és a karosszéria nagyobb terhelése. Erősebb igénybevételt kell kiállniuk a toronycsapágyaknak, a szilentblokkoknak, így az élettartamuk jelentősen megrövidül. A karosszéria terhelése elsősorban a futóművek bekötési pontjainál nő, továbbá a futóművek munkájának egy részét is a karosszéria veszi át, így jóval nagyobb a csavarodási igénybevétele. Ezért illik a futóműtuning részeként rugótorony támasztókat is beszerelni, elöl-hátul egyaránt, hogy merevebb legyen a kaszni. Túlkeményített futóművel előfordulhat, hogy az alkatrészek gyorsabb kopásán kívül a bekötési pontok körül a lemez megrepedezik vagy bereped a szélvédő. De senki sem mondta, hogy az autótuning egyszerű dolog.