Ahogyan ígérte, a német kipufogótuner Eisenmann elkezdte a Forma 1-ben használatos Inconel ötvözetből készült rendszereinek gyártását. Az első, forgalmazásba került rendszernek az Audi TT-RS tulajdonosok örülhetnek.

A technológia bevetését már a közelmúltban, a BMW M5 F10-hez készült szett kapcsán is meglebegtették, várhatóan tehát sokat nem kell már aludni, hogy a sportosabb márkákhoz / típusokhoz is elérhető legyen ez a fajta a fejlesztés.

Az Inconel, nikkel-króm ötvözetes kipufogók több szempontból is rávernek a hagyományos, vagy akár a titánium rendszerekre is. Az első fontos tényező a hőálóság: míg a titánium 400 foktól felfelé már kritikusan reagál, az Inconel vígan ellenáll akár 1,000 Celsius fokos hőmérsékletnek is.

További előnyt jelent az anyag extrém könnyű súlya is. Az Eisenmann közleménye szerint, az Inconel rendszerek cirka 40%-al nyomnak kevesebbet gyári barátaiknál, nincs ez másképpen a TT-RS-hez készült - egyelőre hátsó - dobok esetében sem.

Az új technológiával készülő, professzionális szettek ára várhatóan a húzósabb kategóriába fog tartozni, tartósság szempontjából azonban biztosan nem lesz párja. Versenysportbeli felhasználásra pedig kifejezetten ajánlott - bővebb infó a hivatalos hazai importőrnél!