Bőrfelújítás, bőrjavítás a gyakorlatban
A megoldás, hogy mentsd a bőröd
A bőrfelújítás, vagy bőrjavítás, Magyarországon jelenleg szinte ismeretlen fogalmak. Kevesen tudják, hogy az újrabőrözés költségének töredékéből helyreállíthatják üléseiket, kormányukat, kárpitjukat, kabátjukat vagy bármit, ami bőrből készül. Nem beszélve arról, hogy megmarad a gyári anyag. Egy normális minőségű autóbőr 300,000 Ft-ba is belekerülhet, csak az üléseket tekintve, és még nem is számoltuk a kárpitos munkadíját, varrást stb...
A restaurálást, javítást bárki elvégezheti otthon is, de a legjobb – és tartós – végeredmény érdekében javasolt szakemberre bízni, de legalábbis a tanácsait kikérni. Mi is ezt tettük, segítségünket pedig a Bőrfelújítás.hu csapata biztosította.
Hogyan is zajlik a felújítási folyamat?
Egy alapos tisztítás után felcsiszoljuk a bőrt. Ezt követően ismét, azonban már komolyabb oldószerekkel megyünk végig a felületen, majd lealapozzuk, ha repedés vagy lyuk van rajta, kijavítjuk. Ezt követi a gyári vagy az elképzeléseknek megfelelő szín felvitele. Miután mindent rendben találtunk, egy impregnáló réteg kerül fel a festett bőrre.
Egyedi kárpitok, minőségi festékek
Ha felújításról esik szó, nem feltétlen kell azonban egyszerű bőrfestésre gondolni. A mai modern technológiáknak köszönhetően - ahogy a képeken is látszik - gyakorlatilag nincsen határ a kárpitok egyedivé tételében. Bőrbeégetés, az anyagra színes fénykép nyomtatása, gyöngyházmetál, metál, arany metál effektek stb... a végeredménynek csak a Megrendelő képzelete szabhat határt.
Ahogyan számít a technika, nem kevésbé fontosak a kivitelezéshez használt segédanyagok sem. A székesfehérvári műhely kizárólag a világvezető Lederzentrum termékeire esküszik, és csak ezeket használja fel a munkálatokhoz. A minőségről mindent elárul, hogy az autógyárak legalább 80%-a, szintén Lederzentrum festéket használ bőrök színezéséhez.
Mennyire tartós?
Mielőtt bármilyen komolyabb projekt is elkezdődött volna, a felületre felvitt anyagot alapos tesztnek vetették alá, marás, koptatás és szakítás-tépés formájában. A bőrfesték csakis akkor sérült meg, amikor maga a bőr is károsodott.
Az első hazai flottafelújítást egyébként 2006-ban végezték el. Az érintett autók ülései jelenleg is kopás mentesen róják a a kilométereket, annak ellenére, hogy nem átlagos használatnak vannak kitéve.
Megelőzés
Az esetek többségében el sem jutnánk a javításig, ha megfelelő szerekkel lennének ápolva a bőrözött felületek. Sajnos azonban, a piacon nagyon kevés a valóban jó minőségű termék. Egy azonban biztos: a külföldi autók belseje nem véletlenül néz ki nagyságrendekkel szebben, még akár 200,000 km-es futásteljesítmény után is. Az ápolás, nyitott autók esetében pedig hatványozottan fontos.
A Lederzentrum termékei e téren sem okoznak csalódást. Csak a Lederzentrum gyárt például motorosruha gépi mosására alkalmas tisztítószert (Leder Fein)! Bármilyen hihetetlenül is hangzik, de igaz. Elég csak kiszedni a protektorokat koszos-bogaras ruhájából és beletenni a mosógépbe. Nem kell tisztítóba vinni vagy kaparászni, ugyanúgy bánhatunk vele, mint egy hétköznapi ruhával.
Természetesen bőrkabát is mosható ugyanezzel az eljárással.
Persze az autóbelső kárpitjainál nem a mosógép végzi el a piszkos munkát: a cég, saját használatra különböző tisztító, ápoló, védő szereket is forgalmaz. Segítségükkel pedig olyan foltokat is eltávolítanak, melyekre a kozmetikák bőrcserét javasolnak.
Ezeket az ápolószereket múzeumok használják, kitűnő műbőrre is (pl. vinyl tető) vagy a kormány kopásának megakadályozására, de akár cipőnket is megóvhatjuk a téli latyak, só ártalmaitól.
A galériában egy 340,000 km-t futott Volvo, VW és Nissan kormány, Astra Cabrio illetve egy autó illatosítóval szétmart Octavia bőr ülésének felújítása látható - a képek önmagukért beszélnek.
Ha Te is "mentenéd a bőröd" fordulj hozzájuk bizalommal: