G-Power tuning BMW M3 kompresszor beépítés

A most futó BMW M3-hoz javasolja a német G-POWER a kompresszor beépítést. Tapasztalatuk szerint a V8-as motor gyári állapotában alul nyomatéktalan, a kompresszor beépítéssel ezt a rossz tulajdonságát kívánták elmulasztani. Az ötlet nem tőlük származik, utalnak rá, hogy az Alpina ugyanezt teszi a BMW motorokkal. A G-Power ASA kompresszort szerel be, az Alpina szintén ezt a mechanikus feltöltőt választotta a B5S, B6S és B7 motor tuningjához, sőt az Alpina B6 GT3 versenyautóhoz szintén, amely bizonyított a 24 órás nürburgringi versenyen.

BMW tuning G-Power M3 kompresszor beépítésA G-Power Tuning 9 hónapi munka után tette ki a kirakatba a tuning motort, eddig tartott a tervezés és tesztelés – valószínűleg nem véletlenül az Egyesült Arab Emirátusokban is folyt az éles teszt, hiszen a gazdag arabok aktív célcsoportjai a német prémium-tuning cégeknek. Tehát a G-Power a kompresszor beszereléssel a gyárilag 420 lóerős BMW motort 500 lóerősre tornázta fel, a nyomatékot 400-ról 525 Nm-re sikerült emelni. Mindezen adatok már sejtetik, hogy nem dolgozhattak nagy töltőnyomással. És valóban, 0,3 barral töltik a hengereket. Azonban mindez elég az alul jelentkező nyomatéktalanság orvoslásához, hiszen a G-Power M3 a kompresszorral 3000-es motorfordulatnál a gyári nyomatékérték kétszeresét produkálja.

BMW tuning G-Power M3 kompresszor tuningA G-Power a feltöltéshez az ASA új T1-521 centrifugál kompresszorát választotta. A cég nem győzi hangsúlyozni, hogy ez a kompresszor és a hozzá fejlesztett beépítőkészlet minősége egyenértékű a gyári beszállítású alkatrészek minőségi szintjével – tehát a tuning színvonala nem marad el az autóétól. A precíziós megmunkálású, nagy szállítókapacitású ASA kompresszor a motor töltöttségi szintjét a maximális, 8300 f/perc fordulatszámig biztosítja – ezt a beépítés előtt számítógépes szimulációval ellenőrizték. Ez igen fontos tényező, hiszen nagyon sok esetben, a turbómotorok tuningjánál figyelmen kívül hagyják, hogy a gyári turbó, hiába emelik meg a turbónyomást, magas fordulaton nem képes felépíteni a kívánt töltőnyomást. Ettől az autó alul lórúgásszerűen, „dízelesen” megindul, majd fent elfogy az ereje. Mindezt méginkább felerősíti, ha nem gondoskodik a tuningot végző a nagyobb töltőnyomással megnövekedett légmennyiséghez megfelelő mennyiségű üzemanyag hengerbe juttatásáról. Ez utóbbinák gátat vethet az ECU beállítása, az üzemanyagpumpa szállítókapacitása és a fúvókák mérete is.

G-Power BMW tuning airbox könnyűfémből M3-baA G-Power kompresszor készlet összes fém alkatrésze alumíniumból készült. Köztük a hatalmas airbox-szal, amelyet a V8-as motor hengersorai közé-fölé szereltek be. Az airbox-ba 8 könnyűsúlyú rezonátorcső nyúlik be, ezek a méretezett alkatrészek vezetik a feltöltött levegőt a hengerekbe. Mielőtt azonban a sűrített levegő ideérne, egy méretes töltőlevegőhűtőt is megjárnak. Természetesen a G-Power gondoskodott a megfelelő tüzelőanyag ellátásról is, és a befecskendezési- gyújtási ciklusok pontos felprogramozásáról. Így a G-Power kompresszoros M3 nulláról 200 km/h sebességre hatfokozatú manuális váltóval 15,8, az SKI automatával 13,5 másodperc alatt gyorsul.

További kis beavatkozásként felniket is cseréltek a demoautón, a 20 colos G-Power Silverstone Diamond felniket szerelték fel Michelin Pilot Sport gumikkal, amelyek bírják 320 km/h körüli sebességet is – a méretük elöl 255/30 ZR 20, hátul 295/25 ZR 20.

G-Power BMW tuning kompresszor beszerelő készlet részei

BMW tuning G-Power M3 kompresszoros, Silverstone felni

G-Power BMW tuning M3 kompresszor

G-Power BMW tuning kompresszor beépítő készlet részletesen