Néha szomorú eseményeknek kell bekövetkeznie egy újdonság megszületéséhez. Az Edo Competition a napokban fejezte be munkáját a tavaly ősszel vízkárossá vált Ferrari Enzo XX-en, mely ütősebb lett, mint valaha!

Aki nem ismerné a sztorit, ez az a versenyautó, ami a kanadai Targa Newfoundland rally során, egy rossz manővert követően egy sós vizű tóban kötött ki. A pilóta, Zahír Rana - egyben a ZR Exotics feje - ugyan nem szárazon, de megúszta a balesetet, az Enzo azonban súlyos károsodásokat szenvedett.

Így történt az eset

... és így mentették a Ferrarit

A verseny helyszínéről rögtön az Edo Competition németországi főhadiszállására szállították az autót, ahol a javítás mellett a tulajdonos egy kis tuningot is megrendelt a szerencsétlenül járt versenygéphez. Az új specifikáció már 950 lóerőt hoz ki az eredetileg 800 pacira húzott V12-esből, az Enzo ráadásul teljesen egyedi optikát is kapott.

Egy ennyire kis példányszámban létező jármű esetén meglehetősen ritkák az efféle konverziók, az Edo Competition azonban azon kevés cégek közé tartozik, akik bele mernek fogni az ehhez hasonló átalakításokba.

A végeredmény pedig igazán nyálcsorgató: az XX Evolution aerodinamikai csomagja önmagában sem csúnya, most ez egy FXX-stílusú hátsó szárnnyal, módosított kipufogóvégekkel, új orr-résszel és hátsó szoknyával, valamint oldalsó szellőzőkkel egészül ki. A fényforrásokat LED technológiásra cserélték, továbbá az utastér sem maradt változatlan.

A kétes hírnevű ZXX egy év fejlesztés és tesztelést követően a napokban kerül vissza tulajdonosához, aki remélhetőleg nem úsztatja meg újra versenyzés közben.

Mielőtt konténerbe tették, remek fotósorozat készült a gépről, Philip Lücke és Keno Zache munkásságának köszönhetően, a galériában ebből találtok egy kis válogatást.