Kevesen lehetnek autós berkekben, akik ne ismernék a Boba Motoring csapatát, na és überbrutál építésüket, a világ első 8 másodperces VW Golfját. Nos, a 16Vampir legyőzőre akadt, de a dicsőség házon belül maradt!

Idén, az 1.013 lóerős kettes Golf folytatásaként ugyanis a német csapat - szintén 16Vampir néven - új projektbe fogott, mely már egy 1980-ban gyártott MK1-re épül. Számos alkatrész reinkarnálódott a korábbi vasból, a koncepció így szinte hajszálra megegyezik az eddig tapasztaltakkal: durván megerősített 1.8 literes, 16 szelepes KR erőforrás, akár 4.25 baron töltő Garrett GTX4202R turbó, 1.000+ lóerős teljesítmény, négysebességes szekvenciális váltó na és persze a kötelező összkerék-hajtás.

A különbség - egyelőre - főként az autó kivitelében érhető tetten. Míg a korábbi változat egy utcai forgalomban is elvegyülő vérbeli sleeper volt, az új 16Vampir már kifejezetten versenygépnek épült. Teljesen kikönnyített kaszni mindössze 900 Kg-os (!!) össztömeggel (az előző 1.135 Kg-os volt), brutális nyomtávszélesítés, a kihúzott sárvédők alatt megbújó vastag slick-gumik, valamint fékezőernyő vetítik előre a forgalmi engedély teljesen bizonyos hiányát.

Az autót alig egy hete tesztelték le hivatalos versenykörülmények között, kezdésnek egy laza 850 lóerős beállítással. Mindez azonban bőven elég volt ahhoz, hogy új VW Golf gyorsasági világrekord szülessen negyedmérföldön: a csúcs 8.652 másodperc @ 255.9 km/óra rögtön az első futammal, ami csupán 3 ezreddel, de már most veri a tavalyi verziót!

Mindezen túl, a mérvadó idők mindegyikén javítottak:

  • 0 - 100 km/h 1,97 sec
  • 0 - 200 km/h 4,89 sec
  • 100 - 200 km/h 2,89 sec

Na de hol van még a történet vége... az biztosra vehető, hogy fogunk még rekorddöntésekről hallani a Boba Motoring háza tájáról idén és kiderül, mit lehet még kicsavarni ebből a Golf I-esből!

Addig is néhány videó az eddig publikáltak közül - szimplán brutálisak.

Az első hivatalosan mért futam, rögtön világrekorddal

Tesztfutamok az új váltóval

Az első tesztek