Emlékeztek még az akár Veyronokat reggeliző, 900 lóerős sleeper kettes Golfra, a 16Vampir projektre? A Boba Motoring szörnyét azóta még tovább fejlesztették, a negyedmérföldes idő pedig immáron 8-assal kezdődik!

Mit is tudunk a 16Vampir-ről?

Az alapot egy 1989-es évjáratú Golf II szolgáltatta, melynek mélyen behajoltak a motorterébe. Az autó 1.8 literes KR erőforrást kapott, mely új főtengellyel, Pauter hajtókarokkal, kovácsolt dugattyúkkal és 16 szeleppel operáló hengerfejjel lett gazdagabb. A motort E85-ös üzeműre alakították, melynek minél nagyobb adagban történő elégetésében egy - jelenleg - 3.8 baron töltő, Garrett GTX4202R turbó segédkezik.

A fenti recept hatására, a korábban megismertnél is kicsivel több, cirka 920 lóerő keni szét az 1,135 Kg-os gép abroncsait, méghozzá egyszerre mind a négyet, ugyanis az autó összkerék hajtással is rendelkezik. Az autó tud egyébként ennél többet is: 4.2 baron már 1,013 lóerő szaggatja a főtengelyt, versenyzéshez azonban eredményesebbnek bizonyult a némileg visszavett töltőnyomás. A hatalmas erő átviteléért egy hatsebességes manuális váltó felelt - eddig.

A Boba Motoring azóta sem unatkozott

A tavalyi felállást most viszont egy új váltószerkezettel is megfejelték, méghozzá az SQS Racing, kifejezetten gyorsulási versenyzésre fejlesztett, négysebességes, szekvenciális szettje (Dog Kit) személyében.

Az eredmény pedig nem maradt el, a mért adatok brutálisak:

  • 0-100 km/óra: 2.18 másodperc
  • 0-200 km/óra: 5.53 másodperc
  • 0-270 km/óra: 9.07 másodperc!

Az igazi highlightot pedig természetesen az új negyedmérföldes rekord jelenti, melyet június elején, Bitburg betoncsíkján állítottak fel:

8.896 másodperc @ 266.24 km/óra!

A rekord harmadik nekifutásra sikerült, a történtekről pedig természetesen egy szépen összevágott videó is készült a napokban. Enjoy!