A fő tevékenysége szerint a Volkswagen-konszern motorikus átalakításaiban utazó MTM szép kis listát állított már össze a jelenlegi csúcsragadozó, az Audi R8 tekintetében. Most itt az utcai csomag a legújabb kiadáshoz is.

Az eddigi munkásságot tekintve, az első konverzióval még 2008 őszén rukkolt elő a német cég, akkor még a nyolchengeres változatra kompresszort fabrikálva. Ezt követte egy év múlva a hátsókerekesre épített R8R, melynek további exkluzivitását az elsősorban technikai oldalon tevékenykedő tuner első optikai csomagjának megjelenése adta. Ezt a változatot később - számos finomítást követően - R8 GT3-2 néven véglegesítették. Utoljára pedig tavaly hallhattunk felőlük, akkor már a V10-es, 777 pacisra felhúzott króm-koncepció kapcsán, melyet akkor még egyelőre mutatóba, a Genfi Autószalonra készítettek.

A most bejelentett csomag szintén a V10-eshez készül, elődjével azonban csak a légterelő szett tekintetében vonható párhuzam. Az első toldatból, küszöbökből, diffúzorból valamint hátsó szárnyból álló pakett hangra ugyanaz, mint amit már eddig is láttunk.

Motorilag viszont szolidabbra vették a figurát, és maradtak a jól bevált, kevés hibalehetőséggel bíró megoldások. ECU finomhangolás, valamint sport kipufogórendszer segítségével 606 lóerőt hoztak ki a gyárilag 525 pacis 5.2-es V10-esből, mindeközben pedig a nyomaték 530-ról 560 Nm-re nőtt. A kúra eredményeképp 0.4 egységet faragtak le a mérvadó sprint idejéből: a kupé 3.5, a valamivel nehezebb Spyder pedig 3.7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

A végsebesség mindkét modell esetén 313-ról 323 km/órára nőtt, a megállásról nagy teljesítményű fékrendszer gondoskodik, az úton maradást pedig a KW Variante 3-as futóműve biztosítja.

Utcára 20 colos Bimoto, pályahasználatra pedig 19 vagy 20 colos Nardo felnigarnitúrát kínálnak a géphez, Michelin Pilot Sport abroncsokkal szerelve.

Az MTM-nek volt gondja némi súlycsökkentésre is. A gyári sportüléseket a Recaro karbon versenyszettjével váltották, mellyel cirka 40 Kg-ot sikerült is megspórolniuk.