Az idei második Ford Focus konverziót láthatjuk, ezúttal a Loder1899 prezentálásában. A márkát előszeretettel tuningoló bajor cég az új 300 lóerős RS verziót vette kezelésbe, egy impozáns sport csomag erejéig.
Motorilag sport légszűrő, valamint némi elektronikai bűvészkedéssel a 2.5 literes turbómotor erejét további 45 pacival sikerült megtoldani, kipufogó oldalon pedig egy komplett új rendszer gondoskodik róla, hogy a szomszédok is tisztában legyenek vele, hogy az autón nem csak a felni változott.
Ezekből a cég ugyanis többféle variációt is kínál, elsősorban 20 hüvelykes méretben, a futóművet pedig 35 mm-el ültették meg a sportosság és a megfelelő látványvilág érdekében. A kasztnit loderék optikailag tökéletesen sportosnak találták gyári állapotában is, így egyéb aerodinamikai kiegészítőket – legalábbis egyelőre – nem készítettek a típushoz.
Így igaz, a WRC, amit az M sport épít gyári jellegű futómű van, elől MacPherson, hátul a multilinkes. Sem a motor, sem a váltó, sem semmi más nem egyezik az utcai autóval , csak a bodé. A gyári RS motorjának belseje is más, mint az ST-jé, más dugó, más hajtórúd. A váltó ugyanaz a Volvo M66, de van benne egy Quaiffe gyártmányú torsen difi. Az első futómű más, persze a Renault is használ hasonlót, de a Trabanté is ilyesmi, nem kell messzire menni ;), de a WRC-ben ilyen nem volt, Ford részéről legalábbis. Sem az első, sem a második Focus RS nem összkerekes. Az elsőt kézi gyártásban nyomták, a mostani a normál gyártósoron készül. Az RS mindenestre megéri a felárat, annyival komolyabb, amennyivel drágább.
Az Escort Cossie úgy volt összekerekes, hogy a Sierra padlólemezére épült. A 4x4 RS Escort gyárilag volt összekerekes, csak lényegesen butább hajtással és szívó motorral.
Front: Independent McPherson struts lower wishbones, coil springs and Reiger gas shock absorbers with separate gas tanks, cabin adjustable antiroll bar.
Rear: Independent multi-link layout, coil springs and Reiger gas shock absorbers with separate tanks, cabin adjustable antiroll bar. Hátul nem is mcpherson van Zöccségnek tűnik amiket írsz
Érdekes a Ford "embere" egy erre a kérdésre azt nyögte, hogy már régóta kísérleteznek ilyennel erősebb dízeleken. Ő biztos nem tud a rally dologról... Angol autóstesztben is elhangzott hasonló
A Sperr 400font angliába. Az ST és az RS motorilag megegyezik. Váltóban a 6. fokozat hosszabb,de a többi egyezik. A felfüggesztésben igazad van, de nem annyira érezhetö a különbség.
Az pedig,hogy a renault elöbb alkalmazta a függöcsapszöges felfüggesztést a szériaautok között az csak azért van,mert a ford már 7 éve használja a WRC-ben ezt a megoldást...
Magyar autostesztben irták ezt, csak nem néztek utána a dolognak. Hát én viszont igen... És nem a renault találta ki!
Kicsit kiszekusza a cikk,mert nem egészen stimmelnek a dolgok.
Szóval ez a tuningcég most csinált egy ST-böl egy RS teljesitményü autot. Lehet az RS-hez is hozzányultak,de csak egy program erejéig...
Viszont ami érdekesebb az az,amit az AutoBild német honlapján irnak. Itt egy ST-böl csinálnak RS-t. Teljes mérési adatokkal a végén.
Az RS-t inkább lehetne egy gyári ST tuningnak hivni. Az új autok közötti árkülönbségböl Kb azt a pénzt kell ráköltani egy ST-re,amiböl kijön az RS teljesitménye. Ez az RS-ST téma kicsit marketing szagu nekem a gyár részeröl...
Sem az első, sem a második Focus RS nem összkerekes. Az elsőt kézi gyártásban nyomták, a mostani a normál gyártósoron készül. Az RS mindenestre megéri a felárat, annyival komolyabb, amennyivel drágább.
Az Escort Cossie úgy volt összekerekes, hogy a Sierra padlólemezére épült. A 4x4 RS Escort gyárilag volt összekerekes, csak lényegesen butább hajtással és szívó motorral.