Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Az XS-CarNight őszi felvonása az a találkozó, amikor az ember többek között azon is elcsodálkozik, hogy a francban férhet be ennyi autó egy bevásárlóközpont parkolójába. Ha pedig ezek 90%-a valamilyen szinten módosított is, azt hiszem, nem lehet több kérdésünk.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Őszintén szólva soha nem kezdtem még el számolni, egy parkoló hány férőhelyes. Annyi viszont biztos, hogy a drezdai Nickern Kaufpark mindhárom szintje dugig volt tuning vasakkal szeptember 12-én éjjel. Tanulva a tavalyi dugóból, már egy órával nyitás előtt a helyszínre érkeztünk, azonban helyet már így is igencsak nehezen találtunk: néhány rémülten kifelé menekülő - utolsó vásárló - civilen kívül, az összes bejáraton tömött sorokban tódultak befelé a résztvevő autók, hogy este 9-kor kezdetét vehesse Dél-Németország egyik legnagyobb treffenje.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az autók mintha többen lettek volna, mint tavaly, a létszámukat pedig alaphangon is ezres nagyságrendben kellett mérni. Természetesen legnagyobb százalékban ismét német felségjelzések voltak jelen, azon belül is a VW konszern volt a mérvadó, de most elég szép számmal láttunk cseh és osztrák vasakat is, elvétve pedig akadtak a többi környező országból is jelentkezők.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az idei CarNight jelmondata szerint – Back to Old School – a régi idők illegál parkolós találkozóinak hangulatát igyekezett visszaidézni. Sem reklámok, sem standok, sem külön kialakított VIP rész nem volt, így az a minimális kiállítás jelleg, ami eddig még fellelhető volt kint, gyakorlatilag teljes mértékben elveszett. Hogy ez mennyiben volt jó, el lehet rajta vitatkozni. A hangulat sem jobb, sem rosszabb nem volt a 2008-as évnél, viszont azzal, hogy mindenki „egyenrangúként” érkezett, azt is eredményezte, hogy az igazi gyöngyszemek szétszórva, sokszor eldugva, fotózhatatlanul parkoltak valami sötét sarokban, orral befelé.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Kissé tehát koncepciótlan hatást keltett így a dolog, bár tény, hogy ezzel szemben programok terén már felfelé billent a mérleg nyelve. Nyitástól kezdődően triál bemutató, egy atom Wartburggal végrehajtott lowrider show, erotikus autómosás, valamint puncivillantós sztriptíz alkotta a felhozatalt – ez utóbbi kettő az alig 10 fokos éjszakán már tényleg kicsit perverz volt. Mindezek mellett a fő attrakciót a folyamatos gyorsulási bemutatók jelentették, elsősorban a következő héten esedékes Rat Attack futam autóival.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Maga a bemutató egyébként egy összesen alig 200 méteres, lekerített placcon folyt, tehát komolynak aligha lehetett nevezni, a közönség azonban annál inkább imádta. Többnyire kottára húzott, kiherélt egyes golfok égették fel az aszfaltot, bár mire megtapadtak, már fékezniük is kellett a gumifal előtt. Korábban még úgy tudtuk, a gyorsulás bárki számára szabad opció lesz, azonban ilyen keretek között nem csodálkozom, hogy végül is csak némi profik által prezentált előjáték lett belőle: az biztos, hogy bármely jóérzésű versenyszövetség sikítva tépte volna ki a haját, már csak a pálya kialakításán is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Nehezen tudnék választ adni, ha el kéne dönteni, az idei, vagy a tavalyi parkolós CarNight volt a jobb. Mennyiség tekintetében biztos, hogy a mostani nyert – állítólag nagyon sok autó nem is fért be, a kialakult kilométeres sorokat pedig a rendőrök oszlatták szét – azonban a fent említett sirámaim mellett az is elmondható, hogy sokkal több volt a teljesen alap tuninggal rendelkező „felnis” autó is, nem beszélve az igénytelen topic-pozitív vadhajtásokról, amiből szintén nem kevés volt kint. Az egész találkozó számomra úgy tűnt, hogy ez elsősorban maguknak az autósoknak lett kitalálva, akik valóban remekül elbandáztak, besöröztek, üvöltöztek – közben pedig joggal tettek rá nagy ívben, hogy az autójukból éppen egy fél ködlámpa sem látszik a sötétben.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Mindez pedig szép és jó, egyetlen kérdés csupán, hogy mit szólt hozzá az a több ezer ember, aki talán pont ezek miatt az autók miatt pengette ki a belépőt – de persze lehet, hogy csak nagyon Ungarische fejjel gondolkozom. Egy szó, mint száz, szép volt, jó volt, több volt idén is, de a tavalyi találkozó számomra sokkal szervezettebbnek tűnt. Továbbiakért pedig csekkeljétek a galériát, csaknem 400 kép vár megnéződésre, iziben.