Pályaautó, showautó, vagy mindkettő? A SEMA Show-n e tekintetben sokszor nagyon keskeny a határ. A képen egyébként egy Mazda R100 látható, a Battle of the Builders TOP12-eséből

Annyi biztos, hogy egyhamar nem lesz vége az idei SEMA Show-n készített anyagainknak! A pavilonok után íme egy elég fullos körkép a rendezvény szabadtéri területeiről, melyek ezúttal is rengeteg komoly építést tartogattak a látogatók számára!

De jó is lenne ezeket az új NSX-eket itthon is látni...

A bepakoláson lőtt képekkel részben már említettük a mindenki által szabadon látogatható Silver Lot-ot, ahol a számos kiállító mellett egy jókora drift pályát is felhúznak évről-évre, mindenféle autós-motorsportos bemutatók prezentálása céljából.

Aki sohasem hiányozhat: Liberty Walk

Habár ez a terület főként magánépítésekről - na és persze az óriási truck-okról - szól, elég sok nagy cégnek is fix helye van idekint. Állandó résztvevő például a Ford, aki a márkára szakosodott háttériparral együtt idekint is hatalmas placcot foglal el, valamint a legaktívabb részt vállalja a látványos autós show-k lebonyolításában, valamint az élményautóztatásban is.

Azt mondja, a járgány be van csövezve

Na és persze itt van kint a Shell sárga zónája, ahol minden évben valami exkluzív jármű lepleződik le, de említhetnénk Chip Foose standját, vagy a widebody-király Liberty Walkot is.

Duplaturbós, V6-os blokkal szerelt Honda S2000 a Blue Lot területén

Immáron harmadik éve, a terület "másik végén", a pavilonok mögött, Blue Lot névre keresztelt parkoló ad otthont egy kisebb kültéri kiállításnak, szintén elég penge felhozatallal. 

Widebody Mustang a Performance Tent alatt

Részben szintén ide tartozik a főként új kiállítóknak fenntartott Performance Tent ami egy hatalmas, épített sátrat takar, amiről első ránézésre a "turistaosztály" jut az egyszeri látogató eszébe, főleg a csillogó-villogó pavilonok után.

Ne higgyük, hogy klasszik német gépek nincsenek odakint

Itt kicsit szerényebb körülmények között, gyengébb fényviszonyok mellett mutatkoznak be a kiállítók, azonban autók terén most is nagyon erős felhozatallal.

Készülődés a vonulásra a SEMA Ignited égisze alatt

Ami pedig végképp nem hiányozhat a kültéri dalból, az az Ignited: a SEMA Show hivatalos afterparty-jára külön belépő vásárolható, a lényege pedig, hogy természetes körülmények között, mozgás közben is meg lehet csodálni a csarnokokban kiállított gépeket.

Őt is láthattuk mozgás közben

A helyszín a Convention Centerrel szemben található hatalmas parkoló, a Gold Lot, ahová egymás után, lelátókkal szegélyezett úton gurulnak át az autók, egyfajta sajátos, amerikai Wörthi-tó feelingben.

Van "tuning", ami csak éjszaka jön ki igazán

Működés közben látni és hallani a rommá tuningolt izomautók irgalmatlan V8-as erőműveit, vagy a földet karcoló import vasakat leírhatatlan élmény, mindehhez pedig a gyors naplemente után az autókból áradó fénykavalkád is társul. 

Az idei Battle of the Builders győztes és autója: Kyle Tucker, Chevrolet Camaro 1969

Az Ignited csúcspontját, valamint fő látnivalóját a SEMA Show saját szépségversenye, a Battle of the Builders autóinak felsorakozása és persze a díjak kiosztása jelenti, amely tulajdonképpen a rendezvény TOP 10 építését ünneplő nagyszabású ceremónia - aligha létezik a világon nagyobb elismerés, mint innen egy serleget hazavinni.

Az Ignited szerves része a drift show

A díjátadó mellett megállás nélkül folyik a gumifüstölés és a drift az erre kialakított arénában, a show ideje alatt is bevetett nagyágyúkkal, a közönséget pedig az autók látványa mellett koncertek is szórakoztatják - nem utolsó sorban pedig itt, az Ignited-on a legkönnyebb - csak úgy, ad-hoc jelleggel - összefutni valamely közismert autós celebritással.

Több, mint 500 kép a galériában - hatalmas köszönet értük Lamboboynak!