Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Szeptember 25-én, vasárnap érkezett utolsó fordulójához a Dragracing Hungary – Nemzetközi Gyorsulási Verseny-sorozat, vagy ahogy többen ismerik, a „Rába Ring”. A szezonzáró, versenyzők és nézők terén is igen nagy tömegeket mozgatott meg, itthonról, és a szomszédos országokból egyaránt.

Sőt, nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az idei év egyik legnagyobb versenyére került sor. Annak ellenére, hogy 1-2 éllovas azért hiányzott a mezőnyből, szinte minden kategóriában fullon volt a létszám, továbbá számos szép egyéni teljesítmény és rekord is született.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A gyorsulási versenyek igazi látványosságát jelentő dragsterekből ez alkalommal sem volt hiány. Ismét a verseny vendége volt a már jól ismert brutális Jeep CJ7-es drag, mely most is a verseny abszolút leggyorsabb autójának bizonyult, sőt, a saját kategóriarekordját is sikerült megjavítania egy hajszállal: a döntőben 9.793-as időt futott 1/4 mérföldön! Persze nem ő volt az egyetlen meglepetésvendég, ellenfélként érkezett a MüllerArt versenyek reklámautójaként debütált Smith’s Bros „csőrös” drag, mellyel a nap Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!folyamán sajnos nem sikerült megfelelően elrajtolni, így fél másodperccel teljesített gyengébben a Jeep-nél – pedig láttunk már ettől a géptől is 10 sec alatti időt, igaz azt a jobb tapadási viszonyokkal rendelkező tököli reptéren. Mindenestre egy abszolút sebességrekordot azért sikerült beállítani a draggel, 234.53 km/h-ás (!) célvonali sebességgel. Nem kis látványosság volt a drag burnout-ja sem, a gumik melegítéséhez egy teherautóhoz kötötték a gépet, és így pörgették ki a kerekeket.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Természetesen a drag Chevy Nova sem hiányozhatott az összképből, ráadásul jelentősen javult is a legutóbbi teljesítményéhez képest. Legjobb ideje 10.491 sec volt, mely az eddigi 11 feletti időkhöz képest igencsak szép előrelépés, és a tulajdonos elmondása szerint ez nem minden: több mint 1 másodperc „bujkál” még ebben az autóban, ami idővel – és a megfelelő beállítások kikísérletezésével – egyszer csak meg is fog jelenni.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A sort tovább folytatva, természetesen most is kint láthattuk az OIOIO-féle Dodge Vipert, aki ezúttal egy kategóriával feljebb nevezett. Régi nagy ellenfele, a Karmann Ghia pedig ismét rekordot döntött, 11.469-es idejével az A4-es kategória idei leggyorsabb futamával büszkélkedhet. Az A4 egyébként igencsak népes volt ez alkalommal, a Volkswagenen kívül többek között 6 db Chevrolet Corvette alkotta a mezőnyt, amelyből négy a határon túlról érkezett. Mindez elmondható volt az összes többi autós kategóriáról is, rengeteg régi és új versenyző jelent meg a versenyen, a külföldiek aránya pedig mindenütt igencsak magasnak bizonyult.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az egész napos időmérőket, programokat, és az elmaradhatatlan street fighter show-t követően este 6-kor indultak az autós döntők. A tömött kategóriák folyományaként ez a rész rekord-hosszúságúra nyúlt, a végső összecsapások pedig már estére maradtak: egészen fél 9-ig folyt a verseny, a végére már szinte teljes sötétségbe boruló pályán. Az eredmények végül a következőképpen alakultak:

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az AUTÓ 1600 kategóriában az előző fordulón 14 sec alatti időt futott meszicrx került ki ismételten győztesen. Rekorddöntés ez alkalommal nem született, de a 14 sec körüli idők is elegendőnek bizonyultak a második és harmadik helyre befutott két osztrák autó, egy Saxo VTS, és egy narancsszínű Honda Civic legyőzésére. A kategória megszokott éllovasai, szilvi5, és crxfanatic az 5. és 6. helyen végeztek. Az AUTÓ 2000 sorrendje kicsit megváltozott a papírformát illetően, melynek egyik oka, hogy a „sorozatgyőztes” AVE ezúttal nem nevezett a versenyen – bár összetettben elért pontszámát tekintve ez már nem is volt indokolt. Yasec Lotusa szépen teljesített most is, azonban mindez csak a második helyre volt elegendő. A döntőben nála jobban rajtoló (0.064 másodperces reakcióidő!!) civiccoupe vitte most az első helyezettnek járó kupát, új autóját, egy korábbi generációs Civicet vezetve. Harmadiknak egy turbós Suzuki swift futott be, a jól ismert kék osztrák Integra pedig már leszorult a dobogóról. Az AUTÓ 3000 kategória összecsapásai ezúttal a Muha Csaba féle turbós Kadett nélkül zajlottak, aki szintén nem indult a versenyen. Az első így a szintén megszokott versenyzőnek számító, viharvert osztrák nitrós Kadett lett, egy Golfot, valamint Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!egy turbós Astrát verve. A Kadettról még annyit, hogy sok minden mellett a lámpák is hiányoztak róla, így igen látványos műsora volt az esti döntő folyamán: a koromfekete autóból mindössze az utólagosan felszerelt fordulatszámmérő fel-fel villanó vörös fénye látszott, persze a borzasztó kipufogóhangból azért mindig biztosan tudni lehetett, hol tart éppen a gépjármű :) Az Autó 3000 Plusz, vagy a „Corvette kategória” győztese – meglepetés nélkül - az osztrák nitrós Karmann Ghia lett, második és harmadik helyekre pedig a névadó autókat vezető, magyar és osztrák versenyzők futottak be. A kis összkerekes AUTÓ 4WD 2100 első helyét papírforma szerint az osztrák 323-as turbós Mazda vitte, mely Pirisi Csaba Calibra Turbóját, valamint egy osztrák Subaru Imprezát utasított maga mögé. Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az AUTÓ 4WD 2100 Plusz győztese, a versenysorozaton idén először nevezett Falco lett, aki a GMC Syclone-nal a Schuster-féle Audi Quattro-t szorongatta meg a döntőben. Harmadikként egy Subaru Impreza WRX STI, negyedikként pedig P.I.M.P. S2-ese futott be. A dragek kategóriája, az Autó Speciál döntőjét kicsit előrébb kellett hozni a sötétedés miatt, a helyezések itt Jeep, MüllerArt drag és Chevrolet Nova sorrendben alakultak. Az ezúttal is népes Diesel kategóriában az eddigi éllovas „Kormos” Golf I most legyőzőre akadt, mégpedig egy másik VW Golf személyében. Igaz ehhez némi műszaki hiba is hozzájárult, a döntőben ugyanis az eddigi győztes autó messze nem hozta a formáját. A harmadik helyezettnek járó trófeát pedig egy Seat Cordoba tulajdonosa vihette haza.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A mai versennyel pedig lezárult az idei Dragracing Hungary versenysorozat, az éves összetett verseny győzteseit pedig megtekinthetitek a www.gyorsulas.com weboldalon – részünkről ezúton is nagy gratula minden helyezettnek, és közülük természetesen kiemelten azoknak, akik oldalunk felhasználói közé tartoznak!

Jövőre pedig a száguldás tovább folytatódik a Rába Ring betonján, bővebb infókat hamarosan eseménynaptárunkban és oldalunk hasábjain találtok!