Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Csapatunk első alkalommal látogatott ki Magyarország sokak által a legkomolyabb versenysorozatának titulált, Rába Ringes Kia gyorsulási versenyére. Nos a tegnapi verseny után bizton állíthatom, hogy nagy hiba volt az alkalmat eddig halogatni.

Azt nem mondhatni, hogy rekord számú résztvevő és néző volt jelen, de - mint ahogy mondani szokták - mindenki ott volt, aki számít. A viszonylag kevesebb kilátogató annak is köszönhető, hogy a versenyt egy nem túl frekventált helyen, a Győrtől nem messze található Pannonhalma mellett, Écsen szervezik. Számunkra (Szegedtől kereken 300 km), és sok alföldi autósnak ez nem kevés kilométert jelent. Itt azonban tényleg Magyarország leggyorsabb autói versenyeznek, és elsősorban a teljesítmény dominál, kevés Fast & Furious kinézetű autóval találkozhatunk.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Persze azért itt is voltak szép autók, de ez tényleg egy komoly verseny, itt az alapszabály, hogy amitől az autó nem lesz gyorsabb, az felesleges plusz teher. Még egy fontos dolgot meg kell említeni, a versenytáv: a verseny a megszokott 1/8 mérföld helyett 1/4 mérföldön zajlik. Az "egynegyed" egyre inkább kezd hazánkban is elterjedni, hiszen a Rába Ring mellett már a kunmadarasi és tököli futamokon is ezzel a távval találkozhatunk. Ami pedig végképp érdekessé teszi a rendezvényt, a számos külföldi versenyző, akik komolyabbnál-komolyabb gépekkel szállnak ringbe a díjakért, és persze a hozzájuk tartozó dicsőségért. Autók terén akadt látnivaló bőven, szebbnél-szebb motorterek és hangok, bov- és nitrószisszenések töltötték ki az egyébként festői környezetben található atmoszférát.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A versenyen az autók mellett 10 kategóriában a motorosok is résztvettek. Sajnos - így autós szemmel - érzetem szerint a kétkerekűek látványosan több időt töltöttek a pályán, mint az autók, viszont azt hozzá kell tenni, az elkülönítést a szervezők profi módon oldották meg: egy óra mindig a motorosoké, egy óra pedig az autóké volt. Ez a rendszer versenyzői szemmel nézve is türhetően működött, a döntőkig jópár időmérő futamot mehetett bárki, akár A, akár B kategóriában nevezett a versenyen. Ennek ellenére viszont előbb-utóbb itt is lenne benne fantázia, hogy a két tábornak külön versenye legyen. Az autók az idén már megszokott nyolc kategóriában nevezhettek. Az egész napi versengés és számos izgalmas futam után, délután 5 óra felé kezdődtek a döntők.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az első kategóriában (1600 cm3 alatt) szilvi5 120-as Skodája nyert, egy Honda CRX-et (crxfanatic) verve. A második (1600-2000 cm3) kategória, ami talán a legnépszerűbb - mint az várható volt - Civiccoupe és AvE döntőjét hozta az előbbi győzelmével. A harmadik helyezést egy igen komoly osztrák Integra tudhatta magáénak, Quad pedig sajnos ismét lemaradt a dobogóról. A harmadik kategóriában (2000-2999 cm3), a Muha Csaba féle turbós Kadettet legyőzve egy Osztrák nitrós Kadett diadalmaskodott - bár azt hozzá kell tenni, hogy a magyar Kadett-ben a döntő futamon valami elromlott. A 3000 cm3 feletti kategóriának győztese a Rába Ring közönsége által jól ismert nitrós Karmann Ghia lett, Oioio Viper-e előtt. A 2100 cm3 alatti 4 kerék meghajtásúak között egy Subaru bizonyult a legjobbnak, egy turbós Calibrát maga mögé utasítva. Az 2100 cm3 felettiben pedig három Impreza végzett dobogós helyen, közülük az első pedig, az oldalról is ismert Hunlimo1 lett. A kategória egyik esélyes gépe, a Schuster-féle RS2, sajnos a döntők alatt megadta magát, így nem indulhatott a dobogós helyezésért. Végül, de nem utolsó sorban, a dízel kategória első helyét az egyik kedvencem, a „dobozos” Seat Inca szerezte meg.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Az egész napi gyorsulások közben természetesen akadt más látványosság is. Volt lehetőség quadok bérlésére, melyekkel egy külön erre a célra kialakított pályán csapathatott a nagyérdemű. Természetesen itt sem maradhattak el a kiállítók standjai (köztük a miénkkel), a gyorsulások mellett pedig Erdős Csaba Street Fighter bemutatója és "pom-pom" girl show gondoskodott a megfelelő hangulatról. Külön melítést érdemel a büfé, mely gyors kiszolgálással és nagyon kellemes menüvel várta az ebédelni vágyókat.

Összegezve a vasárnapi napot, részünkről nagyon jól éreztük magunkat, egy szinte családias hangulatú versenyen, sok komoly géppel és résztvevővel, ráadásul számos Stylingos ismerőssel találkozhattunk.

A Rába Ringes Nemzetközi Gyorsulási Verseny következő fordulója szintén egy vasárnapi napon, június 12-én lesz - addig is jó tuningolást mindenkinek.

A versenyről hamarosan egy videösszeállítást is találhattok oldalunkon.