Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Február utolsó hévégéjén egy új kezdeményezésnek lehetett szem- és fültanúja mindenki, aki a szombati nap programjának helyszínéül a tököli repteret választotta. Az éve első gyorsulásaként hirdetett JÉG futam, igaz jég nélkül, de igen sok fanatikust vonzott a hazai negyedmérföldes versenyek egyik fő színterére.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Igaz, a verseny kivételesen csak a táv felén, 201 méteren folyt, tekintve az esetleges fagyott aszfaltra, mely hosszabb távon már nem lett volna biztonságos. Ez esetben az ún. alaszkai gyorsulási szabályzat lépett volna életbe, melyet speciálisan hó és jég esetére találtak ki amerikai barátaink. Mivel azonban az időjárás száraz volt, maradtak a már megszokott beosztások és kategóriák. Tegyük hozzá, a tapadás így sem volt a helyzet magaslatán, a kevéssel fagypont felett teljesítő betonon igencsak melegíteni kellett a gumikat, láthattunk pár álló helyzetben tiltásig pörgő motort, továbbá megszületett az év leghosszabb gumicsíkja, melyet a timeslip.hu videóra is vett.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A hideg, szeles, barátságosnak véletlenül sem mondható időjárás ellenére viszont szép számmal jelentek meg a téli hónapok alatt gyorsulásra kiéhezett utcai harcosok a szezon előtti megmérettetésen. Számos – zömében utcai – autót láthattunk indulni, a japán „fűrészgépektől” egészen a V8-as amerikai izomautókig. A dragek érthető okokból nem vettek részt a versenyen, viszont több ismert név is visszaköszönt a tavalyi élmezőnyből: itt volt Sas Robi, kék Subaruja volánja mögött, Vogelsinger Sanyi, alias Civiccoupe, Varga Péter, vagy ismertebb nevén Szilvi5 a Skoda 120-assal, de láthattunk egy új, „családi” Schuszter Audit is.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A verseny szárvendége Sebeők János volt, aki először látogatott ki hasonló rendezvényre. A szervezők több autóba is beültették a filozófus urat, hogy kellő mértékben kapjon képet a sportágról, élményeit pedig utána - a saját stílusában – meg is osztotta a közönséggel. Egyedi történet volt :) A gyorsulási pálya eseményei mellett pedig természetesen ezen a napon sem maradhatott el a szokásos szlalomverseny, mely szintén igen sok résztvevőt vonzott magával.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Felhozatal szemponjtjából számos old timer, valamint parkolónkban szép számú tuning vas jelent meg a versenyen, sok régi ismerőst köszönthettünk újra a néhány hónapos nélkülözés után. Több márkatalálkozó is helyet kapott a reptéren, továbbá parkolónk vendége volt még a totalcar által támogatott East Block három autója is. Az enyhe telet is jellemzi, hogy a téli gumik, acélfelnik száma messze elmaradt a könnyűfémektől, így ha az idő is engedte volna, akár tavaszi feelingje is lehetett volna a dolognak.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Rövid téli nap lévén, a döntők már délután 4 órakor elkezdődtek. Az A1 (autó 1600) döntőjét Szilvi5 Skoda 120-asa, valamint egy igen gyors fehér Civic vívta, Endrődi Zsolt vezényletével és győzelmével. Az A2 kategóriát (autó 2500) az állandónak is mondható első helyezett, Civiccoupe turbós Honda Civicje vitte, aki ezúttal egy Integrát fogyasztott el a döntőben. A kategória döntősei egyébként szinte kivétel nélkül Honda tulajdonosok közül kerültek ki. A harmadik kategória (autó 3800) döntőjét két E30-as BMW vívta, Ács András győzelmével. Az A4 (Auto 5000) kategória ismert versenyzőjét, Sas Robi és a remekül teljesítő kék Subarut a döntők során már nem láttuk indulni, így a döntőt ebben a kategóriában is BMW-k vívták. Szintén a kategória egyik esélyese volt P.I.M.P, aki S2-es Audijával technikai okok miatt már az elődöntőt követően feladni kényszerült a küzdelmet. Az A5 (MUSCLE) kategória döntőjét Schuszter Albin és „családi” Audi S4 kombija nyerte, egy másik, hasonló típusú Audit verve. Az A6 (Diesel) befutója pedig Buránszki József dízel Audi Coupéja volt, mely egy régebbi Quattrót gyűrt maga alá a döntőben.

Folytatás április 8-án, 402 méteren, a hivatalos szezonnyitón!