Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!

Augusztus 18-án került megrendezésre hazánk első nemzetközileg promotált gyorsulási versenye, az East Europen Street Legal Challenge. A versenyre számos igen komoly külföldi vas és kiváló pilóta érkezett, a verseny pedig a teljesnek nem mondható mezőny ellenére is izgalmasan alakult.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Remek időjárás mellett, reggel 10 órától nyíltak meg a tököli reptér kapui, ahol a versenyzők egy része már javában az autók finomhangolásán dolgozott. A soha nem látott mennyiségben befoglalt versenyzői depó mellett kiállítók, valamint gyönyörű amerikai vasak alkották a felhozatalt. Egyedüli hiányt a vendéglátásban véltünk felfedezni, az étkezésről mindössze két hot-dogos és egy kürtőskalácsos gondoskodott, ital mondjuk volt bőven...

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A futamot hivatalosan hazánk dívája, Medveczky Ilona nyitotta meg, aki egy gyönyörű állapotban lévő öreg Corvette volánja mögött száguldotta végig a 402 méteres távot. A verseny egész nap remek hangulatban és izgalmas futamokkal telt, rengeteg idő volt időmérőket futni. A szervezők 150 főben limitálták az indulók létszámát, így a hosszú sorban állás és a tömegjelenetek elmaradtak. Ez egyrészről jó volt, hiszen a 872 mért futam is mutatja, hogy átlag 5-6 időt mindenki gond nélkül tudott futni a döntő előtt. Másrészről sajnálatos, hogy jó néhány előre regisztrált autó nem jelent meg a versenyen, így több kategória is igen foghíjassá vált a döntőkre.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Nemzetközi versenyhez méltóan, a kategóriák is más besorolás szerint alakultak. A döntők – a drift versenyekhez hasonlatosan – versenyzői felvonulással kezdődtek, majd este 8 körül megkezdődtek a végső összecsapások. Az A1 [Sport Junior: (FWD ; RWD ; AWD) <-1550ccm (N/A)] győztese Endrődi Zsolt és az általa hajtott Civic lett, aki a döntőben Szilvi5 beugró Skodáját utasította maga mögé. A harmadik helyre az XtremeCars színei alatt versenyző Ficsor Miklós Skoda Favoritja futott be. Az A2 [Pro Junior: (FWD ; RWD ; AWD) <-1550ccm (Turbo, Nitro, compressor)] kategóriában mindössze két versenyző volt, itt egy régi ismerős, Ave vitte a prímet a Renault 5 GT-vel, ellenfele, Németh Máté turbós Fiatját verve. Kategóriák tekintetében az A2 volt sajnos a legszegényesebb, a nevezett 7 versenyző közül 5 nem jelent meg a megmérettetésen. Az A3 előjelet kapott Diesel: (FWD ; RWD ; AWD) (N/A - Turbo) kategória döntőjét két külföldi állampolgár, a lengyel Srymon Damek és a szlovén Andraz Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Brzin vívta, az előbbi győzelmével. Damek több, mint 300 lóerős Golf I-ese egyébként toronymagasan verte a mezőnyt, közepes 11 másodperces időivel. A harmadik helyet egy magyar versenyző, Szklenár Tamás Ventója vitte. Az A4 [Sport Modified: (RWD ; AWD) 1550ccm -> (N/A + W)] Szintén külföldi győzelmet hozott, a svéd Morten Carlsen 1000 lóerős szörnyetege 10 alatti időivel könnyűszerrel ledarálta a mezőnyt. Szinte hihetetlen, hogy ez a teljesen átépített Chevy is közútra alkalmas rendszámmal rendelkezik! A második és harmadik helyre két alsó 13-as időket teljesítő BMW érkezett, Szántay Roland és Útvári Attila vezényletében. A kisebbik elsőkerekes A5 [Sport FWD: (FWD) 1550ccm -> (N/A)] kategória döntőjét egy lengyel és egy szlovén Civic vívta, Krystian Mazurral és Gregor Tussal a volán mögött, a párosból végül a lengyel versenyző került a dobogó legfelső fokára. Az alsó 12-es időket teljesítő Hondák sajnos maguk mögé utasították hazánk versenyzőit, közülük egyedül Pirosvti állhatott fel a dobogóra, harmadikként. A Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!nagyobbik elsőkerekes A6 [PRO FWD: (FWD) 1550ccm -> (Turbo, Nitro, compressor)] kategória magyar reménysége, Voegelsinger Sanyi a döntőben sajnos mindössze 12 századdal maradt alul a lengyel Vitold Karalow Civicjével szemben. A harmadik helyezést Szabyk Ford Fiesta RS Turbója vitte. A nagyobbik hátsó kerekes A7 [PRO RWD: (RWD) 1550ccm -> (Turbo, Nitro, compressor + W)] kategória döntője szintén meglehetősen üres volt, kizárólag magyar autók mérkőztek egymással. A győztes Lezsák Gergely, és az általa hajtott 318-as BMW lett, Szász Csaba Suprája, bár jobb nettó idővel, de csak a második helyen végzett. A harmadik helyre szintén egy hazai BMW pályázhatott. A legizgalmasabbnak ígérkező A8 [PRO AWD: (AWD) 1550ccm -> (Turbo, Nitro, compressor)] kategória döntőjét az Audimaxpower csapatának képviseletében Schuszter Zoli coupéja és a lengyel Marcin Blauth vívta, a GMC Typhoon nyergében. A GMC brutális, 10 sec alatti időket teljesített az időmérők során, Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!Zolinak leginkább egy irgalmatlan jó rajttal sikerülhetett volna a győzelem, ami ez esetben a beugrás megkockáztatásával jár. Sajnos ez be is következett, viszont a Typhoon a táv végén még így is utolérte az Audit. A hírek szerint az Audi sincs toppon jelenleg, döntős ideje 10.5 lett, ami igencsak elmarad az idei eredményekhez képest. A versenyről és a csapat előkészületeiről egyébként bővebben az Audimaxpower oldalán is olvashattok.

Maguk a döntők nagyon hangulatosan teltek, nagyon sokan kint maradtak szurkolni a magyar autóknak. Volt is minek örülni, hiszen az összesített versenyt a magyarok nyerték, második helyen a lengyelek, a harmadikon a szlovének végeztek.

Kattints a képen a galéria megtekintéséhez!A gyorsulás mellett az őszi szezonban először került sor tökölön Show and Shine megmérettetésre is, melyre a már megszokott Carstyling.hu parkolóban álló autók tudtak nevezni. Sajnos a sok autó ellenére viszonylag kevés indulónk volt, viszont a forduló arra tökéletes volt, hogy leteszteljük az új pontozási és besorolási rendszerünket, mely ez alkalommal nagyon jól vizsgázott. Összesen három kategóriában – Solid, Extreme és Show Car – osztottunk ki kupákat (a pontos eredmények hamarosan itt lesznek megtekinthetők).

Szintén parkolónk vendége volt ezúttal is az East Block csapata, akik legújabb munkájuk premierjét tartogatták erre az időpontra: a fekete alapú, gyönyörű airbrushokkal díszített 601-es Trabant témáját láthatólag a vasutak ihlették, tetején pedig búra alatt egy kisebb terepasztal is helyet kapott.

Összességében ismét egy Tökölhöz méltó, színvonalas rendezvényen vehettünk részt, jó társaságban, jó hangulatban és remek versennyel kísérve. A sorozat folytatására szeptember 8-án, a taszári reptéren kerül majd sor, hasonló keretek között.