VW tuning - rat Golf II kézzel faragva
Egy kis patkánykodás
Talán mondja el a tulajdonos, Bajusz Dániel, hogy miként jutott el ő és az autója a mai állapotába. A szöveg aláfesti Tóth Laci fotóit:
Amióta az eszemet tudom, azóta szeretem a kocka formájú autókat. Főképp a német típusokat helyezem előtérbe, köztük is a golfokat. Az egyik nagy álmom vált valóra, mikor 2011 novemberében megvettem az első golf 2-esemet. 1.8 8V benzin/gáz, 5 ajtós, piros, teljesen tuning mentes kisautót. Ez olyan "meglátni és megszeretni" történet volt, hiába kezdett minden olyan helyen rohadni és rozsdásodni, ahogy ezt a nagykönyvben megírták.
Az első telet sérülés nélkül végig is vezettem, mígnem tavasszal egy szerencsétlen balesetnek köszönhetően megtört a jobb eleje. Akkor még erősen törekedtem a gyári formák visszaállítására, majd egy őznek köszönhetően rádöbbentem, hogy a gyári futómű nem éppen megfelelő az én vezetési stílusomhoz.
Így kerültek alá a golf 3 gátlók és rugók, persze a gyári hasmagassághoz méretre vágva. Azon a télen rengeteg ötletet kaptam, hogy hogyan alakítsam át, avagy hogyan szabaduljak meg tőle. Kivártam a tavaszt és ekkor határoztam el igazán, hogy megvalósítom őket.
Megfertőzött a vw tuning mánia! Ültettünk még az autón, teljesen nyitott 60-as rendszert tettünk alá, saját gyártású sportdobbal, nagy dobfék került fel hátra, előre kapott egy gti hűtött tárcsát, vr6 főfékhengerrel. Utána jöttek az angel eyes lámpák és kristálylámpák, jelnélküli
Majd elindultak a találkozók.. Volt számomra egy fontos vw találkozó, ahol megláttam Kádár Peti autóját és magával ragadott a Rat stílus. Ettől a ponttól kezdett "pusztulni" álmaim autója és szebbnél szebb formát ölteni. A megvalósított ötletek után folyamatosan újabbak jöttek.
A rozsda minták az egész felületén, a szélesített sárvédők, melyeken varrásminta van, az ívek szélein a kéder gumi, a retro csomitető és kellékei, a 13x9 colos lemezfelni, a zsák minták és a tűzoltóslag, a lenvászon műszerfal, amire a magyar népmesékből ismert motívumot rajzolta barátnőm (Kökényesi Vera), a 3-as golf ülések, a gázmaszk, az öreg boose hangszórók (amelyek a hifi fő kellékei), a led világítás, az egyedi fa ajtókárpitok, és még sorolhatnám, de sosem lenne vége.
Az autó még erősen félkész állapotban van és ahogy ezt mindenki tudja, soha nem is fog elkészülni. Mert mindig lesz mit változtatni, cserélni, javítani. Sok az ötlet és kevés a hely, így örökké más a megjelenése. Persze mindez köszönhető a családomnak és barátaimnak akik mindenben segítségemre vannak, és persze a barátnőmnek, aki lelkesen tűri a fanatizmusomat. Nélkülük nem tartanék itt! Köszönöm nektek!