Legutóbb camouflage hatású karosszéria díszítéssel és hiperkontrasztos felniszínnel idomult Gábor az aktuális tuning divathoz. Autója egy folyamatosan változó tényező, mindig felszerelt rá valami újat, kitalált valami ütőset. Azonban mint mindennnek, az autónak is kitelt az ideje, hiába volt az első négykerekűje a gazdájának. Eladósorba került és elkelt. Már meg is érkezett az utódja, bár nekem úgy tűnik a szélessége miatt nem fér be a garázsba. De ugye nem a garázshoz vásárol az ember autót.

Tuning VW Polo

Szóval megvan az utód, a Polo előéletét pedig már bemutattuk korábbi cikkünkben. Most jöjjön, hogy azóta mi történt. Annyi visszatekintést csupán, hogy hét éve került az első tulajdonosát gyári állapotban átvészelő kocsi Gáborhoz. Akkor pont 7 éves volt az eszköz.

VW Polo tuning 6n2

Gábor a Polót lényegében az első nap elkezdte tuningolni. Már az első évben kapott a kocsi új felniket, állítható sportfutóművet és egy korrektebb hifit. Ekkor azonban történt egy katalizáló élmény, Gábor kilátogatott a Wörthersee VW-találkozóra. Itt túl sokat látott, elgurult a gyógyszere és hazaérve nekiesett a kis wágennek.

Bőr full Polo tuning

Először az autó karosszériájához nyúltak hozzá: a lökhárítókról eltüntették a díszléceket, a nagy rendszámfészkeket amerikai szabványra szabták át, felszereltek szélességjelzőket. Eltűntették a tető antennát és a hátsó csomagtér ajtó kilincsét is – ez utóbbi most gombnyomásra nyílik. A jelvényeket, a visszapillantó tükröket, a B oszlopokat és a tetőt feketére fényezték. Az fényszórók hátlapja is fekete lett, így szigorúbb a tekintet, hátra pedig Hella ledes lámpák kerültek.

Polo 6n2 tuning

Gábor, illetve az autója sokat szenvedett az erős ültetéstől - több leszakadt lökhárítókoptató és megnyomott hátsó dob után újabb átalakításnak jött el az ideje. A sportfutómű helyett egyedi, tengelyenkénti légrugós rendszert szereltek az autóba. A levegőt egy Viair 480c kompresszor termeli, amit 40 literes tartálya jut. Így bármikor a gyári magasságba emelkedhet vagy éppen az aszfalra ülhet az autó.

VW Polo 6n2 tuning

A felnik igazi klasszikusok. A háromrészes BBS RS keréktárcsák eredetileg egy Porsche 928-hoz tartoztak, innen költöztek át a Polóra, persze egy teljes felújítás és a Polo kerékagyához igazítás után. A gumik igen peres típusok, elöl 165/40, hátul 195/40 méretűek, ez már jelzi, hogy a ma divatos trend szerint az elsők kisebbek a felnire valónál, az ilyet szereléskor "rárobbantják" a keréktárcsára. Persze a járdázást érdemes kerülni, a gumi könnyen veszti a levegőt!

Polo 6n2 tuning

Gábor autója ritka fajta, 1,4 literes 16 szelepes 101 lóerős. Érdekes, hogy minden másban, így a futóműben, fékrendszerben megegyezik a gyári GTI-vel, amolyan hibrid darab. Hogy kicsit többet tudjon felszereltek egy új, 60 mm-es csövekből hegesztett kipufogórendszert, valamint beraktak egy K&N sportszűrőt és módosítottak a motorvezérlő szoftveren.

Bőrkárpit Polo

A kocsi nagy durranása az utastere. Teljesen újrakárpitozták és a berendezést is részben kicserélték. Gábor Recaro-sportüléseket vásárolt az angol ebayen, a kormány egy Audi S8-ból származik, a középkonzol oldalsó merevítői pedig egy Audi TT-ből jöttek. Szintén az Audi adta az utastér új kárpit-színét és stílusát: a minta az Audi TT Roadster votl. Így baseball hangulatú bent minden – a kárpitozást Vaszilko Balázs készítette. Ráadásként Gábor pár átvirrasztott éjszakán karbonozta az összes leszerelhető műanyag burkolatot.

Polo 6n2 tuning

Zene terén sem panaszkodhat a kis Polo. A teljes karosszériát zaj- és rezgésmentesítették Dynamat extreme és STP bitumen lapokkal. Az akkumulátortókl 50-es tápkábel szállítja az "energiát" a német ESX autóhifi-rendszerhezt. Az ajtókban Quantum szériás első szettet laknak, őket Xenium X-two erősítő hajtja. Hátul az erősítő Quantum, a mlynyomó 30 cm átmérőjű.

Polo 6n2 tuning

Az idén újabb módosítások érték a Polót. A 16 colos BBS RS-eket 17 colos RC felnik váltották fel. A felnik több szempontból is különlegesek, ebből a típusból csak kis- vagy nagy peremes változat létezik. Gábor volt olyan elvetemült, hogy két garnitúrát szerzett az amúgy is ritka görgőkből. A hab a tortán, hogy ebből a két részes típusból csak kis ET-vel rendelkező változatot készítettek, ami annyit tesz, hogy a VW-konszern autók alól igencsak kilóg, és az osztókörük is más. Így majdhogynem újra kellett gyártatni a felnik közepét. A végeredmény talán az egész világon ritkaság, elöl 7,5 hátul 8 col széles, teljesen VW kompatibilis 17 colos BBS RC kerekek, amelyeken 185/35 gumik feszülnek.

Polo 6n2 tuning

Gábor már nagyon szeretett volna változtatni az autó külsején, de nem látta értelmét újrafújni a teljesen hibátlan fényezést. Végül a külföldön egyre divatosabb, a kocsi színéhez igazított terepmintát választotta, amit itthon az elsők között, néhány barát segítségével, saját kezűleg valósítottak meg, amitől különösen feltűnő lett az autó. Gábor megannyi hazai és külföldi elismerő díj után, mindig jó emlékkel fog visszagondolni első autójára, a találkozókra és reméli még jó pár évig fogja járni az utakat új gazdájánál.

További és nagyobb, összesen 33 kép a képgalériában és valamennyi a fészen

VW Polo tuning

Köszönetnyilvánítás Gábortól:

Ezúton szeretnék köszönetet mondani az elmúlt évek alatt nyújtott rengeteg segítségért: Szabó Viktor, Dancsi Tibi, Vaszilkó Balázs, Oláh Dávid, Fraknóy Máté, Ábrahám Milán, Migray Bence, Vas Peti, Szénási Sándor és minden barátomnak aki részt vett az autó átalakításában!